• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • روحانی:همه انتظار دارندکه دستگاه قضا همه را برادر ببیند

    تقدیمی هدف:

    رییس جمهوری گفت: امروز شرایط ما با دیروز متفاوت است. مردم با دستگاه قضاست که به حقوق مالکیت و آبرو و حیثیت و حتی حق آزادی بیان و آزادی اندیشه برای خود می بیند با پشتوانه دستگاه قضاست که این اطمینان در جامعه ایجاد می شود.

    به گزارش هدف:و رئیس جمهوری ضمن اینکه هفته قوه قضاییه را به محضر همه مقامات قضایی و قضات محترمٰ دادستان ها و ریاست محترم قوه قضاییه و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت، افزود: امسال هفته قوه قضاییه با ماه عبادت و قیام و صیام و ماه نزول قرآن مجید توام است فرصت پر برکتی است برای اینکه هم از این ماه بهره جوییم و هم در مسیر اجرای عدالت دقیق تر در حرکت باشیم.

    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا در سالن اجلاس در حال برگزاری است گفت: ماهی از خداوند به ما اجازه دعا و ثنا و ذکر و تماس بیشتر با خود را داد. ماه ماه اتصال به حق است و معنویت است و صفای دل و پاکی بیشتر و برادری و محبت به یکدیگر است.

    وی گفت: همواره هفته قوه قضاییه یادآور یک فاجعه بزرگ تاریخی است و آن شهادت یاران عزیز انقلاب شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از نزدیکترین افراد سخت کوش نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

    روحانی افزود: شهید بهشتی حق بزرگی نه تنها بر گردن قضا بر گردن ملت ایران دارد که او خود یک ملت بود و یک امت و خاری در چشم دشمنان انقلاب بود. او پایه گذار توسعه انسانی اسلامی در این کشور بود هم در بخش علوم جدید با تاسیس مدارس و آموزش گاه ها و به ویژه دبیرستان دین و دانش در قم و تربیت فرهنگیان و اساتید و هم تحول در حوزه علمیه قم و آشنایی طلاب با روش جدید و با علوم جدید. کما اینکه او در نهضت اسلامی و حرکت سیاسی امت اسلام و مردم ایران به راهبری امام راحل نقش بسیار تاثیرگذاری داشت و در تشکیل جامعیت مبارز.

    رئیس جمهوری گفت: همه آنهایی که در جلساتی بودند در قبل و بعد از انقلاب که شهید بهشی در جمع آنها بود ویژگی این بزرگوار را بخوبی حس می کردند. وقتی او سخن می گفت و تصمیم می گرفت برای همه دلنشین و اطمینان آور بود. بعد از انقلاب هم در همه جلسات وقتی او سخن می گفت به خوبی احساس می شد که همه جوانب مسئله توجه شده است.

    وی افزود: یک نمونه آن اداره مجلس خبرگان قانون اساسی و در نهایت تدوین این قانون اساسی مدرن و با افتخار برای نظام بود که او نقشی بسزا در تهیه این قانون اساسی بر دوش داشت و این مرد عالم محقق و جامع و مجاهد و فعال چقدر مظلوم بود و کمتر شما بتوانید چهره ای را به مظلومیت او در تاریخ انقلاب اسلامی پیدا کنید.

    رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نسبت های ناروایی که به شهید بهشتی دادند و وی سکوت و صبر کرد گفت:او از نظر مدیریت و تلاش و برنامه ریزی و از نظر ابعاد مظلومیت یک شخصیت کم نظیر و بی نظیر بود این را شهید بهشتی به ما می آموزد که در مسیر انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی باید از همه چیز گذشت حتی از شخصیت و آبرو. خدا او را رحمت کند که او معمار قضا نوین اسلامی در جمهوری اسلامی بود و امروز هم از فکر او بهره می جوییم.

    روحانی در ادامه گفت: دستگاه قضا برای همه کشورها و همه نظام ها اهمیت ویِژ ای دارد اما برای نظام جمهوری اسلامی ایران ویژگی خاصی دارد. آن چیزی که مورد توقع ویژه از جمهوری اسلامی ایران هست یک دستگاه قضا قویٰ‌کارآمد و در دسترس همگان است. ما همیشه گفتیم به قضای مولای ما امیرالمونین و بر اصل عدالت و به ویژه عدالت علوی همیشه تاکید کردیم.

    وی با بیان اینکه امروز نسبت به قضا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قضا نمونه اسلامی و علوی همه دنیا در داخل و خارج کشور چشم دوخته اند و انتظارات بسیار بالایی از آن دارند گفت: قضایی که همه ملت را همه مردم و همه شاکیان را برادر ببیند، قضایی که بین شیعه و سنی قضایی که بین مسلمان و مسیحی دستگاه قضایی که بیم این جناح و آن جناح کوچکترین تفاوتی قائل نباشد؛ هر که می خواهد باشد و دارای هر مرامی که می خواهد باشد و هر سمت سیاسی که دارد وقتی به خانه قضا مراجعه می کند آنجا خانه عدل و انصاف است و اجرای حق و عدل است این را مردم باید در مقام عمل ببینند و هم افکار عمومی جهان آن را پذیرا باشند.

    رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش دستگاه قضا است افزود: ما امروز در یک شرایطی هستیم که باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی آماده کنیم. ما در شرایطی هستیم که باید سرمایه و فناوری را برای سرعت بیشتر پیشرفت کشور جذب کنیم مگر این ها بدون حمایت دستگاه قضا امکان پذیر است؟ شرط اول توسعه دستگاه قضا کارآمد در کشور است.

    روحانی افزود: روزی جوامع کوچک بودند و معاملات به صورت ساده انجام می گرفت آنکه معامله می کرد و می فروخت و آنکه می خرید با هم آشنا بودند اما امروز شکل معاملات تغیر و جامعه گسترش یافته و امروز شرایطی است که طرف پولی می دهد و می خواهد ماهها بعد آن جنس تولید شود. پولی را می دهد و کاغذی را دریافت می کند برای اینکه 6 ماه دیگر اتومبیلی را دریافت کند نه آن طرف را می شناسد و نه آن کالا را دیده است.اعتمادش به قرارداد است، به آن کاغذ است. گاهی همه زندگی خود را در شعبه بانکی به ودیعه می گذارد. اعتمادش به همان قرارداد است. پشتوانه همه این قراردادها در نهایت کیست؟ اگر ادعای مطرح شد پشتوانه نهایی دستگاه قضاست ،بخاطر دستگاه قضاست که اعتماد می کند.

    رییس جمهوری تصریح کرد: امروز شرایط ما با دیروز متفاوت است. مردم با دستگاه قضاست که به حقوق مالکیت و آبرو و حیثیت و حتی حق آزادی بیان و آزادی اندیشه برای خود می بیند با پشتوانه دستگاه قضاست که این اطمینان در جامعه ایجاد می شود.

    وی با اشاره به اینکه دیروز هر کس قدرت داشت حاکم بود و آن کسی که می توانست با قدرت دهان طرف را ببندد با قدرت زور یا پول حق مالکیت طرف را زیر سوال قرار دهد و با پول و نفوذ آبروی مردم را زیر پا بگذارد حاکم قدرت و زور بود افزود: قدرت مالی و یا قدرت بدنی در حکومت ا سلامی به جای قدرت عدل و انصاف دستگاه قضا نمی نشیند. در جامعه اسلامی حاکم قدرت سیاسیٰ نظامیٰ مالی هیچ یک از آنها نیست حاکم در مسیر خدا عدل و داد و قانون است و این قاضی است که در مقام قضاوت خدا و وجدان را می بیند و بس و بر مبنای آن حکم را صادر می کند.

    روحانی افزود: امروز دستگاه قضا مبنای حرکت جامعه به سمت پیشرفت است. حتی سرمایه اجتماعی در سایه دستگاه قضا خواهد بود؛ امروز اگر ما بخواهیم شرایط را برای محیطی بهتر در جامعه ایجاد کنیم بدون دستگاه قضا امکان پذیر نیست. مبارزه با فساد به غیر از هماهنگی قوا با یکدیگر امکان پذیر نیست. آیا می توان با فساد بدون دستگاه قضا مبارزه کرد.

    وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا از فساد پیشگیری شود گفت: با قانون گرایی با از بین بردن امضاهای طلایی با ایجاد شفافیت در اطلاعات در از بین بردن استثنائات در قانون با مدرن کردن سیستم اداری و دولت الکترونیکی.

    روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا از فساد پیشگیری کنیم؛ اما در عین حال اگر فسادی رخ داد همکاری سه قوه لازم است. در همه این زمینه ها یک مسیر معتدلی را باید انتخاب کنیم. سازمان بازرسی کشور می تواند یاریگر خوبی برای دستگاه اجرایی ما باشد اما اگر یک کم سخت گیری ها بیش از حد شد باید به گونه ای عمل کنیم که جرإت را از مدیران نگیریم. باید حواسمان جمع باشد کاملا حساب شده و علمی با این مسئله برخورد کنیم. دستگاه قضا ما در همه زمینه ها پیشرفته است و ما باید از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم و قوانین را روزآمد کنیم و خوشبختانه عالمی فرزانه در راس دستگاه قضایی همچون آیت الله آملی لاریجانی است که با جهان و شرایط نوین آشنایی دارد.

    روحانی گفت: دستگاه قضا باید برای همه شفاف باشد و این شفافیت تنها با قانون نیست باید رویه های قضایی ما شفاف و در اختیار مردم قرار گیرد. ما می بینیم که یک قانون واحد از آن تفسیرهای متفاوتی ممکن است بشود و قاضی ممکن است در مقام صدور رای از قانون استنباط خاصی کند اولا مقدمه حکم گاهی از خود حکم مقدم تر است.

    رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه در برخی کشورها قضا بر اساس رویه های قضایی است خاطرنشان کرد: رویه های قضایی باید تدوین شود تا همه مردم حتی بخش های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بخوبی حس کنند که قانون از دید قاضی چیست. این دستگاه قضا است که می تواند به جامعه ما امید و نشاط دهد و آینده را روشن کند و اعتماد دهد تا در زمینه فعالیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی سرزنده فعال باشد و ای کاش امکان پذیر باشد در این دولت با همکاری دستگاه قضا جرایم سیاسی را تدوین کنیم و لایحه آن را تصویب کنیم و روشن شود که جرم سیاسی چیست؟ این هم به نشاط سیاسی جامعه ما می افزاید و هم وجه ما را در دنیا افزایش می دهد.

    وی افزود: یکی از فخرهای ما شیوه مولایمان است که چگونه با مخالفان رفتار کرد، رفتار امیرالمومنین با مخالفین و خوارج چگونه بود و آیا می توانیم از سیره پیامبر اسلام و از روایات ما بخوبی این تفکیک را انجام دهیم تا در فعالیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مردم آینده روشن را پیش چشم خود ببینند.

    روحانی با بیان اینکه در ماههای گذشته بین سه قوا همکاری های خوبی بوده است افزود: در مطالبات معقوق و مبارزه با فساد همکاری خوبی بوده و در بسیاری از زمینه ها می توانیم فضایی را ایجاد کنیم که ملت ما بیش از گذشته به آینده امیدوار باشد.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.