• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • روند ادامه فعالیت پروژه های کلان ملی بررسی می شود

    تقدیمی هدف:

    دبیر کل شورای علوم، تحقیقات گفت: دستگاههای متقاضی پروژه های کلان ملی بودجه این پروژه ها را تامین نکرده بنابراین روند ادامه فعالیت پروژه ها بررسی می‌شود.

    به گزارش خبرنگار هدف مسعود برومند در حاشیه یکصد و شصت و پنجمین کمیسیون دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران در وزارت علوم گفت: در جلسه گذشته این کمیسیون موضوع چالش های مربوط به شورای عتف و چالش های روبرو کشور بررسی شد و این چالش ها در کنار هم قرار داده شد.

    وی گفت: بر این اساس شاید نیاز است دبیرخانه شورای عتف و کمیسیون های آن برای برخورد با چالش هایی که امروز وجود دارد در سازماندهی خود بازنگری انجام دهند.

    دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به طور مثال یکی از چالش ها این است که سیستم پژوهشی ما باید برای حل مشکلات دستگاهها، حوزه های اجتماعی و اقتصادی بکار گرفته شود.

    برومند تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد این بود که آیا پروژه های کلان که تعریف و بیان شده اند، جزء پروژه های کلان به شمار می روند و یا اینکه یک دستگاه می توانست آن پروژه را با یک مجری منعقد کند. بنابراین سئوال اصلی این است که چالش ملی کدام است و چه پروژه ای، پروژه کلان به شمار می رود.

    دبیر کل شورای عتف اظهار داشت: در جلسه امروز اعضا به این جمع بندی رسیدند که پروژه کلان پروژه ای است که عدم توجه به آنها نتایج زیان باری برای کشور داشته باشد و از سوی دیگر حل آنها نیازمند حضور دستگاهها در کنار یکدیگر باشد به این معنی که تیم هایی از دستگاهها فعالیت کنند.

    وی عنوان کرد: چالش های ملی به شدت نیازمند فناوری در حوزه های مختلف هستند. بنابراین دبیرخانه شورای عتف باید در خصوص روش اجرا و روش گردهمایی کمیسیون ها و کمیسیون های دائمی بازنگری درستی انجام دهد.

    دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید به نیازهای تحقیقاتی کشور توجه کنند بنابراین اگر کمیسیون های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به خوبی بتوانند دستگاهها را نمایندگی کند می تواند نیازها را از دل دستگاهها بیرون آورده و نیازهای درست و واقعی را به دانشگاهها ارائه کند.

    برومند گفت : در آن زمان وظیفه وزارت علوم و دانشگاهها است که در درون خودشان سازماندهی انجام دهند که بتوانند به نیازهای جامعه پاسخ دهند.

    وی در خصوص پروژه های کلان ملی نیز افزود: پروژه های کلان که از گذشته باقی مانده اند طبیعتا ماهیت تعریفی که اکنون ارائه کرده ام را ندارد.

    دبیر کل شورای عتف گفت: در واقع پروژه هایی که اکنون به عنوان پروژه های ملی به شمار می روند پروژه هایی است که یک دستگاه می توانست با یک دانشگاه قرارداد آن را منعقد کند اما چون در آن زمان فکر می کردند این پروژه ها بسیار سخت و پیچیده است چند دانشگاه درگیر آن شده اند.

    وی افزود: تعدادی از پروژه های کلان در جلسات کارشناسی که در گذشته انجام شد، کنار گذاشته شد و تعدادی از پروژه ها نیز باقی مانده اند.

    دبیرکل شورای عتف اظهار داشت: پروژه های باقی مانده در موقعیتی است که در سال 97 هیچ بودجه ای به آنها اختصاص داده نشده بنابراین ما در موقعیت تصمیم گیری برای این پروژه ها قرار گرفته ایم.

    وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی که به عنوان پروژه های ملی باقی مانده اند، دارای دستگاه سفارش دهنده هستند اما باید تعیین تکلیف شود که آیا دستگاه بهره بردار قصد دارد بودجه ای را به آنها اختصاص دهد یا خیر.

    برومند گفت: موضوع اختصاص بودجه از سوی دستگاههای سفارش دهنده مطرح بوده اما این موضوع همچنان بدون تصمیم باقی مانده است. بنابراین باید در خصوص این پروژه ها و بودجه آنها تصمیم گیری صورت گیرد.

    دبیر کل شورای عتف افزود: اگر دستگاه متقاضی نخواهد به هر دلیلی بودجه طرح های کلان را تامین کند به این معنی است که آن طرح مشتری ندارد و نمی تواند ادامه یابد.

    وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ممکن است در آینده مجددا تعدادی از طرح های کلان ملی متوقف و یا تعطیل شوند گفت: بله، اصولا هر پروژه ای و هر فعالیتی باید دارای مشتری و کارفرمای خود باشد و اگر این گونه نباشد عملا صحیح نیست که پروژه ای را ایجاد کنیم چرا که با نفس تقاضا محور بودن در تضاد است.

    دبیر کل شورای عتف خاطرنشان کرد: در تعریف ما پروژه هایی در حوزه های آب، انرژی، سلامت، آلودگی و محیط زیست مطرح می‌شود چرا که این پروژه ها بسیار بزرگ هستند و نیازمند هماهنگی میان دستگاههای مختلف را دارد.

    وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر پس از بررسی های صورت گرفته در نهایت طرح های کلان دیگری تعطیل شوند تکلیف بودجه های کشور که تاکنون صرف این پروژه ها شده است چه خواهد شد گفت: در دنیا نیز این گونه رسم است که اگر پروژه ای در میانه راه به مشکل فناوری برخورد و نتوانست راه حل آن را پیدا کند در چنین مواقعی پروژه متوقف می‌شود اما تمام یافته های قبلی مستند شده  و نگهداری خواهد شد تا اگر در زمانی مجددا پروژه ادامه یافت از آن مستندات استفاده شود.

    وی گفت: اگر به جایی برسیم که پروژه های کلان ملی تا حدی جلو رفته باشند و دستگاه اجرایی بگوید نمی تواند بودجه آن را تامین کند بنابراین پروژه مشتری نداشته باشد ما باید فرایند مستندسازی را انجام دهیم و آنچه حاصل شده را به خوبی ثبت کنیم چرا که ممکن است روزی مجددا پروژه بخواهد ادامه یابد.

    دبیر کل شورای عتف اضافه کرد: ممکن است در آینده در حوزه های اولویت دار مانند آب، انرژی و محیط زیست پروژه های کلان تعریف کنیم.

    برومند اضافه کرد: برای تعریف پروژه های بزرگ باید ظرافت کامل صورت گیرد به این نحو که توسط تیم های متخصص پروژه به بخش های کاری کوچک تبدیل شود و پس از آن به دانشگاهها، مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان داده شوند. در این شرایط است که چالش تبدیل به فرصت خواهد شد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.