رونمایی از دو کتاب ایرانی در دانشگاه لوزان سوئیس

چاپ

مدیر انتشارات شمع و مه از رونمایی و بررسی ترجمه فرانسه دو کتاب «گراف گربه»‌و «معماری ایرانی» در دانشگاه لوزان سوئیس خبر داد.

افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات ایرانی ـ انگلیسی شمع و مه در گفت‌وگو با خبر هدف از برگزاری نشستی با موضوع معرفی ادبیات ایران در دانشگاه لوزان سوئیس خبر داد و گفت: در این مراسم که به زودی تاریخ آن نهایی خواهد شد،‌ دو کتاب از نویسندگان ایرانی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ «معماری ایرانی» اثر پروفسور پاتریک رینگنبرگ ایران‌شناس دانشگاه لوزان است که پیش از این کتاب «سفرنامه مشهد»‌ را نیز از این ایران‌شناس منتشر شده است.این کتاب به زبان فرانسه منتشر شده است.

شحنه‌تبار هم‌چنین از رونمایی ترجمه فرانسه «گراف گربه» اثر هادی تقی‌زاده در این نشست خبر داد و افزود: میترا فرزاد مترجم این رمان استاد دانشگاه مهندسی پاریس است. این رمان یکی از قوی ترین آثار معاصر در ژانر فانتزی اجتماعی است که با داشتن موضوع بومی ایرانی قابلیت برگردان به زبان‌های دیگر را نیز داشته است.

وی هم‌چنین از اتمام ترجمه «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی توسط کارولین کراسکری خبر داد و گفت: این مجموعه در حال نمونه‌خوانی آخر است.