سامره: سرمربیگری استقلال برایم زود است

cc

چاپ

در مربیگری لژیونر می‌شوم

سامره: سرمربیگری استقلال برایم زود است در مربیگری لژیونر می‌شوم

ورزش > لیگ برتر – علی سامره یک بار دیگر نام خودش را در بخشی از تاریخ استقلال ثبت کرد که تا مدت‌ها از یاد هواداران نمی‌رود.

علی سامره یك بار نام خودش را در بخش مهمی از تاریخ باشگاه استقلال ثبت كرده بود. گلی كه او در ثانیه 30 زد، برای همیشه نامش را در ذهن هواداران ثبت كرد و همین گل باعث شد هواداران برایش لقب «علی 30 ثانیه» را بسازند. حالا و پس از گذشت سال‌ها از آن گل، این بار سامره در قامت یك مربی اتفاقی بی نظیر را رقم زده است. علی سامره در جایگاه سرمربی تیم امید استقلال، در دربی امیدهای تهران توانست پرسپولیس را با 6 گل شكست دهد.

این اتفاقی بی نظیر در تاریخ باشگاه استقلال بود. تا پیش از این همیشه پرسپولیسی ها برای استقلالی ها كری می‌خواندند كه توانسته‌اند به استقلال 6 گل بزنند اما حالا استقلالی‌ها هم می توانند همین كری خوانی را برای تیم رقیب تكرار كنند. گرچه 6 گلی كه پرسپولیس زده در بازی بزرگسالان بوده، اما این 6 گل هم حسابی به استقلالی‌ها چسبیده و آن ها را سر كیف آورده است. به همین دلیل است كه این 6 گل حسابی سر و صدا به پا كرده. علی سامره پس از این اتفاق مهم، مهمان موسسه خبر بود و درباره وضعیت تیمش صحبت كرد.

اين روزها با 6 تايي كردن پرسپوليس حسابي سر و صدا كردي.

(با خنده) نه بابا، چه سر و صدايي؟!

به هر حال اين برد بازتاب زيادي داشت و استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها حسابی درباره اش صحبت كردند.

خارج از شوخي اين بازي بازتاب زيادي داشت. براي خودم نيز بسيار جالب بود كه پيروزي 6 بر 2، چنين فضايي را ايجاد كرد. در يكي، دو روز اخير به جز روزنامه‌هاي ورزشي، روزنامه‌هاي سياسي، اقتصادي و… با من تماس گرفته و در اين‌باره به صحبت پرداختند. اينها باعث شد خستگي از تن من و شاگردانم خارج شود. بسياري از هواداران وقتي مرا در كوچه و خيابان مي‌بينند، ابراز لطف مي‌كنند.

بازی چطور بود؟ انتظار هر نتیجه‌ای وجود داشت جز اینكه استقلال با 6 گل برنده شود.

ما براي اين بازي كاملاً آماده بوديم و به قصد پيروزي وارد زمين شده بوديم اما مي‌خواستيم به 3 امتياز رسيده و جايگاه‌مان را در صدر جدول تثبيت كنيم. در روزهاي پيش از بازي تمرينات منظم و فشرده‌اي را پشت ‌سر گذاشتيم و به خوبي حريف را آناليز كرديم. با توجه به اينكه مسابقه به ميزباني پرسپوليس برگزار مي‌شد، ما رفتيم زمين محل بازي را اجاره و براي آمادگي و شناخت بيشتر بچه‌ها چند روز آنجا تمرين كرديم. روز بازي نيز خود ماجراهايي دارد.

چه ماجراهايي؟

با توجه به اينكه اسم دربي روي اين مسابقه بود، حساسيت‌ها زياد و در روند بازي در 20 دقيقه ابتدايي تأثير گذاشته بود. ما از دقيقه 20 به بعد همان بازي خودمان را به نمايش گذاشتيم. در وقت اول دو گل زديم و با پيروزي به رختكن رفتيم. من به جاي اينكه بخواهم برد را حفظ كرده و تعويض دفاعي انجام دهم، 3 مهاجم تيم را بيرون كشيده و 3 مهاجم ديگر را به زمين فرستادم. در آن لحظات به جاي دفاع به بازي سراسر حمله و زدن گل‌هاي بيشتر فكر مي‌كرديم. پرسپوليس اشتباه بزرگي انجام داد و جلوي تيم ما به حملات گسترده رو آورد و اين چيزي نبود كه از كنارش به راحتي بگذريم. بعد هم گل‌هاي سوم و چهارم را زديم. بعد از اين ماجرا به سمت نيمكت برگشته و گفتم مثل اينكه قرار است امروز 6 گل به ثمر برسانيم و اين‌طور هم شد. يك اتفاق براي من عجيب و جالب به نظر مي‌رسيد. باور كنيد اگر فرصت‌هاي استقلال تبديل به گل مي‌شد، بايد تعداد گل‌هايمان به عدد 12 مي‌رسيد اما قسمت اين بود كه بازي با عدد 6 به پايان برسد.

بعد از

cc

cc

گفتي با سند و مدرك پرسپوليس را 6 تايي كرديم.

آره خب! (او مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) من قصد بي‌احترامي و خداي ناكرده توهين را نداشتم. اين كركري‌ها جذابيت‌هاي فوتبال است. من هميشه و حتي در زمان روزهاي بازيگري‌ام نيز هيچ ‌وقت كاري نكردم كه هواداران پرسپوليس را ناراحت كنم. استقلال و پرسپوليس لازم و ملزوم يكديگر هستند. البته متأسفانه برخي اظهارات و حرف‌هايي را از مسئولان و مديران آكادمي پرسپوليس خواندم كه جالب نبود. من به عنوان مثال از آقاي محمد پنجعلي به عنوان يك پيشكسوت و كاپيتان سابق تيم ملي انتظار ديگري داشتم. يك پرسش از برخي دوستان و عزيزان در پرسپوليس دارم.

چه پرسشي؟!

اگر اين دربي به قول آنها مهم نبود و زدن 6 گل استقلال ارزش زيادي نداشت، چرا پس از شكست پرسپوليس جلسات اضطراري تشكيل دادند و به هم ريختند؟ هواداران پرسپوليس كه تماشاگر بازي بودند، خودشان اعتراف كردند استقلال خيلي بهتر و حقش پيروزي قاطع بود.

به نظر مي‌رسد پس از 14، 15 سال اميد استقلال قهرمان شود.

امسال تيم خوبي داريم. واقعاً جا دارد از تمامي مجموعه تيم و آكادمي تشكر كنم. آقايان رضا صادق‌پور مدير آكادمي استقلال، تمامي دستيارانم كه واقعاً تلاش زيادي كرده و مي‌كنند، آقاي ايزد كه براي اميد استقلال كمك‌هاي فوق‌العاده‌اي داشت، اميدرضا روانخواه، حميد صفري و بسياري از دوستان با ما بودند. اين نسل اميد مي‌تواند آينده استقلال و تيم ملي را بسازد. با جرأت مي‌توانم بگويم بسياري از بازيكنان اميد به راحتي مي‌توانند در ليگ برتر بازي كنند. من نيز اميدوار هستم امسال پس از 14، 15 سال به مقامي شايسته برسيم.

نشان دادي مي‌تواني در آينده به يك مربي بزرگ تبديل شوي.

من فعلاً در اول راه هستم. پس از خداحافظي از فوتبال تصميم گرفتم به مربيگري وارد شوم و در اين وادي حضور داشته باشم. كارهاي زيادي پيش رويم است و بايد تجربيات زيادي را به دست آورم. مربيگري كار آساني نيست و مي‌توانم بگويم از فوتبال بازي كردن بسيار سخت‌تر است.

به طور حتم رؤياي نيمكت استقلال را داري.

خب اگر بگويم نه، دروغ گفته‌ام. نه من، بلكه تمام مربيان دوست دارند روزي به اين مهم برسند. من براي رسيدن به استقلال چند سالي بايد صبر كنم. چند نفر جلوتر از من هستند، بايد پله‌پله جلو بروم و تجربيات مختلفي به دست آورم. فعلاً برايم زود است. آرزو دارم روزي به نيمكت استقلال برسم كه بتوانم به تيم محبوبم كمك كنم و لحظات شادي را براي هواداران اين تيم به ارمغان بياورم.

چه رویایی در مربيگري داری؟

لژيونر شدن. مي‌خواهم روزي به جايي در مربيگري برسم و بتوانم لژيونر شده و خارج از ايران كار كنم. در اين دنيا همه چيز شدني است، به شرطي كه فعل خواستن را به خوبي صرف كني و براي هدف خود برنامه‌ريزي داشته باشي.

نظر سامره درباره استقلال اين فصل چيست؟

استقلال تيم خوبي است و خوشبختانه با نتايجي كه در اين فصل به دست آورده‌اند، مدعي اصلي قهرماني محسوب مي‌شوند. به نظر من اگر در نيم‌فصل در چند پست تقويت شوند، مي‌توانند به مقامي شايسته رسيده و همه ما استقلالي‌ها را خوشحال كنند.

حرفي نداري؟

من فقط از مسئولان استقلال درخواست مي‌كنم نگاهي بهتر و ويژه‌تر نسبت به اميدها داشته باشند. اين بازيكنان ما مي‌توانند استقلال را بيمه كنند. الان نفراتي داريم كه يك ريال دريافت نكرده‌اند. اگر به اينها بها داده شود، ديگر استقلال به خريدهاي ميلياردي نياز ندارد.