سخنان رییس قوه قضاییه در مراسم دهه فجر در ستاد فرماندهی کل سپاه

ss

چاپ

جامعه > قضایی – رییس قوه قضاییه گفت: بر همه ما واجب است در روشن کردن زوایای مختلف انقلاب تلاش کنیم.

ss

به گزارش خبرگزاری خبرهدف و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه؛ آیت الله آملی لاریجانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به برخی تلاش ها برای ایجاد تحریف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی سالگرد 19 دی امسال اشاره کردند انقلاب های زیادی در دنیا به وقوع پیوسته اما هیچ کدام ماندگار نشدند و حال باید چرایی ماندگاری و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران را بررسی کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: انقلاب اسلامی ایران آثار و مزایای فراوانی در بعد داخلی و بین المللی داشته است ارزیابی این ثمرات نیازمند برداشتن عینک بدبینی و بررسی منصفانه پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف، در کنار دیدن واقعیت های مربوط به کمبودها و مشکلات است. یکی از ابعاد مهم اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران مربوط به قدرت و توانمندی نیروهای مسلح ما است و امروز بعید است که کشوری در دنیا منکر اقتدار نظامی ایران باشد که نمونه این اقتدار را در مقابله نیروی دریایی سپاه با تفنگداران آمریکایی دیدیم.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این پرسش که «باید دید جمهوری اسلامی ایران چه کرده که همه قدرت های سلطه گر در مقابلش ایستاده اند» گفت: پاسخ این سوال را باید در فلسفه سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران که همان نظام مردم سالاری دینی است جستجو کرد که موجب شده قدرت های جهانی از آن احساس خطر کنند.

رئیس قوه قضاییه نظام مردم سالاری دینی ایران را که مبتنی بر نحوه حیات توحیدی است خطری بالقوه برای دنیای لیبرال دمکراسی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تابوی سیطره تفکر سیاسی لیبرال دموکراسی و سکولاریسم را در دنیا شکست و ساختار بدیعی را به جهانیان معرفی کرد.

آیت الله آملی لاریجانی انقلاب اسلامی را برآمده از نحوه حیات توحیدی اعلام کرد و با اشاره به اینکه در نگاه توحیدی همه عوالم به خدای متعال قائم است و خداوند متعال ناظر و شاهد همه عوالم است اظهار کرد: حضرت امام(ره) با الهام از همین نگاه توحیدی در مقابل تفکر لیبرالی غرب ایستاد، با این حال متاسفانه عده ای در برهه ای از تاریخ انقلاب به دفاع از سکولاریسم پرداختند.

رئیس قوه قضاییه نگاه توحیدی با محوریت ولایت را ضامن حفظ انقلاب اسلامی دانست و افزود: از آثار برجسته و ملموس نحوه حیات توحیدی این است که انسان از هیچ چیز جز خدا نمی هراسد و بر همین اساس است که یک انسان الهی مانند حضرت امام(ره) می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله آملی لاریجانی لازمه برخورداری از حیات طیبه مبتنی بر نگاه توحیدی را تزکیه نفس و تلاش برای خودسازی توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به چنین هدفی باید همواره به «بیدار باش» های قرآنی و ارزش های دینی توجه کرد.