سخنگوی دولت: دغدغه دولت معیشت مردم است

uu

چاپ

سخنگوی دولت: دغدغه دولت معیشت مردم است/سیاست یارانه نقدی حذف نخواهد شد

uu

اقتصاد > اقتصاد کلان – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می گوید:دولت بنا ندارد یارانه های نقدی را قطع کند و این سیاست کماکان ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرهدف، محمد باقر نوبخت در همایش تبیین برنامه ششم توسعه و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز درسالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه با توجه به اینکه یازدهمین برنامه در کشور است و ده برنامه پیش از آن به اجرا درآمده بنابراین از تجارب برنامه های قبل استفاده کرده است.

وی افزود: در برنامه های قبل  قرار می شد در یک دوره پنج ساله همه مسایل کشور مورد بررسی  قرار گیرد.اما این برنامه مساله محوری را تکیه قرار داده است.برنامه ما یک برنامه جامع نگر و مساله محور است و با توجه به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این برنامه ابعادی همچون رشد رقابتی مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به موضوعات مهم برنامه ششم و گروههای مختلف آن تصریح کرد: موضوعاتی همچون بحران های احتمالی در حوزه آب،محیط زیست و صندوق های بازنشستگی،آمایش سرزمین و بخش هایی که پیشران توسعه هستند تمرکز شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه ما محیط کسب و کار است،عنوان کرد: در حال حاضر ما با صف ورود مقامات بلندپایه اقتصادی به کشور روبرو هستیم که اگر فضا و بستر مناسب کسب و کار فراهم نشود نمی توان به آینده اقتصادی خوش بین بود.

نوبخت با تاکید بر اهمیت اشتغال در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: ما باید 900 هزار فرصت شغلی طی برنامه ششم ایجاد کنیم بنابراین همه اقدامات برای رشد اقتصادی بالا و افزایش سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت تا اشتغال برای جوانان ایجاد شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد:رشد اقتصادی 8 درصدی بدون تامین مالی غیر ممکن است؛البته از این رشد 2.8 درصد هم مربوط به ارتقای بهره وری است.

او با تاکید بر اینکه هیچ توسعه ای از نظر دولت پذیرفته نیست که در کنار آن بهبود وضعیت محرومان و اقشار آسیب پذیر باشد،گفت: دغدغه ما بهبود معیشت مردم است به همین دلیل کاهش تورم برای حفظ قدرت خرید مردم صورت گرفت و همچنین جلوگیری از نوسانات ارزی صورت گرفت.

نوبخت اظهار داشت: براین اساس و برای بهبود وضعیت معیشتی محرومان و اقشار آسیب پذیر یارانه نقدی را حذف نمی کنیم و به همین جهت حاضریم سیاست پرداخت یارانه ها را ادامه دهیم تا این جامعه هدف مورد حمایت قرار گیرد.