• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • سرطان‌زا بودن آلودگی هوا اثبات شده است/ فضای سبز فقط5درصد از آلودگی هوا را جذب می‌کند

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با توسعه فضای سبز تنها پنج درصد جذب آلودگی هوا افزایش می‌یابد و اگر حتی اگر کل تهران را هم فضای سبز کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

    تقدیمی هدف:

    به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر یوسف رشیدی به عنوان نماینده شهرداری در مناظره شبکه اول سیما با موضوع آلودگی هوا اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا دقیقا سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اینکه گفته می‌شود آلودگی هوا ربطی به مرگ انسان‌ها ندارد یک اشتباه بزرگ است.
    وی ادامه داد: اخیرا دانشمندان دنیا در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان که زیر نظر سازمان بهداشت جهانی کار می‌کند اعلام کرده‌اند که دود سوخت دیزل سرطان زاست و گازهای ناشی از احتراق مستقیم خودروهای دیزل جزو اولین گروه ترکیبات سرطان زا هستند و این در حالی است که در کشور ما هیچ سیستم کنترلی برای کنترل گازهای ناشی از خودروهای دیزلی وجود ندارد.
    به گفته وی دانشمندان با مطالعه یک گروه 39 میلیونی دریافتند که سالانه 19 میلیون مرگ ناشی از آلودگی هوا اتفاق می‌افتد که نشان می‌دهد این موضوع بسیار بسیار جدی است.
    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: تا کنون تجربیات موفقی در حذف سرب و گاز منواکسید کربن در شهر تهران داشته‌ایم که نشان می‌دهد در جاهایی که قانون وجود داشته خوب عمل کرده‌ایم.
    رشیدی با بیان اینکه استانداردهای آلودگی هوا باید هرچند سال یکبار بازنگری شوند افزود: اگر همین الان نیز استانداردها را پاس کنیم باید مجددا استانداردهای جدیدی را تدوین کنیم.
    دستگاه‌های متولی با لابی کردن بر روی قوانین زیست محیطی تاثیر می‌گذارند
    وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی با لابی کردن بر روی قوانین زیست محیطی تاثیر می‌گذارند افزود: در برنامه پنج ساله تکالیف بسیاری برای حل موضوع آلودگی هوا بر دوش دستگاه‌ها گذاشته شده است اما تنها به آن بر روی کاغذ نگاه شده و عمل نمی‌شود.
    وی تاکید کرد: آلودگی هوا باید از منبع آلاینده کنترل شود و اگر این موضوع نادیده گرفته شود هیچ کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.
    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه در سال 88 با موضوع بنزن مواجه بودیم افزود: یکی از دلایل بالا بودن این آلاینده عدم وجود قطعه کربن کنیستر بر روی خودروها بود که در آن زمان با یکی از مسوولان شرکت ایران خودرو جلسه‌ای داشتیم و وی دلیل برداشتن این قطعه را تعویض باک و سرسیلندر اعلام کرد.
    رشیدی ادامه داد: متاسفانه در همان زمان سازمان حفاظت محیط زیست برداشتن این قطعه را از روی خودروها پذیرفت.
    وی با بیان اینکه شهرداری برای شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد کاره‌ای نیست افزود: ما تنها میزان آلودگی‌ها را اندازه گیری می‌کنیم.
    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: متاسفانه مردم مقیاس اتمسفر را با خانه خودشان اشتباه می‌گیرند و زمانی فکر می‌کردند که اگر هوای تهران را آب پاشی کنند، مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.
    وی با اشاره به سخنان ناصر کرمی کارشناس محیط زیست مبنی بر تاثیر ساخت و سازهای غرب شهر تهران بر کاهش وزش بادهای غربی اظهار کرد: نباید مقیاس اتمسفر را با این جور موارد مقایسه کنیم چرا که باد تهران از بالا می‌وزد و وجود ساختمان‌ها تاثیری بر روی آن ندارد که با واکنش شدید کرمی مواجه شد.
    ناصر کرمی در پاسخ به این گفته وی اظهار کرد: میکرواقلیم دانش بسیار مهمی است که در شهرداری نادیده گرفته می‌شود چرا که اکنون همه ما می‌دانیم که حتی با یک بادشکن 15 متری می‌توان سرعت وزش باد را کاهش داد و از آن در بسیاری از مناطق کشور استفاده می‌کنیم و از شما بعید است به عنوان کسی که سالها در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کار کرده‌اید چنین اظهار نظری کنید.
    رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر گاز منوکسیدکربن و سرب از هوای تهران حذف شده است، افزود: ما واقعیت را می‌بینیم و از روی روش تجربی آنرا کشف می‌کنیم.
    وی خاطرنشان کرد: نباید از حل معضل آلودگی هوا ناامید شویم چرا که در کشورهای دیگر از جمله ژاپن هم با چنین موقعیت‌هایی مواجه بوده‌ایم به عنوان مثال در سال 1960 در ژاپن پلیس‌ها با ماسک شیمیایی بر سر چهارراه‌ها می‌ایستادند اما با این حال از کنترل آلودگی هوا کشورشان ناامید نشدند و در نهایت هم به نتیجه مطلوب رسیدند.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر فروش آرم‌های طرح ترافیک با وجود آلودگی هوا اظهار کرد: تعداد آرم‌هایی که می‌فروشیم بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک است. یعنی دست ما برای کاهش آرم‌های طرح ترافیک باز نیست و تنها بر اساس شدت آلودگی هوا کمیته اضطرار فروش این آرم‌ها را متوقف می‌کند.
    رشیدی تصریح کرد: اکنون نگاهی که در شهر داریم بر روی کنترل خودروهایی که در مرکز شهر تردد می‌کنند متمرکز شده است و تصمیم داریم استاندارد این خودروها را افزایش دهیم. به عنوان مثال شرکت واحد به صورت آزمایشی اتوبوس‌ها را مجهز به فیلتر کرده است که این قطعه تنها بر روی خودروهای یورو6 نصب می‌شود.

    خبرگزاری ایسنا

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.