• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • سرنوشت دلار در ایران بعد از افزایش نرخ بهره آمریکا

    تقدیمی هدف:

    اقتصاد > اقتصاد کلان – تصمیم اخیر فدرال رزرو برای افزایش بهره بانکی،اقتصادهای دنیا را دوباره شوکه کرد؛شوکی که سبب شده ارزش دلار در همه بازارها از جمله ایران رو به افزایش بگذارد.

    به گزارش خبرهدف این دومین شوک دلار به بازارهای جهانی است.شوک اول انتخاب دونالد ترامپ که دلار را در مقابل سایر ارزها تقویت کرد و شوک دوم افزایش نرخ بهره بانکی از 0.5 درصد به 0.75 درصد.حالا اقتصادهای بزرگ دنیا در آستانه شروع سال 2017 میلادی با این واقعیت روبرو شده اند که باید بار دیگر حاکمیت دلار را در معادلات اقصادی بپذیرند.اگرچه 0.25 درصد افزایش می تواند تبعاتی به جا بگذارد اما شوک ناشی از ادامه دار بودن این افزایش تا سقف 1.5 درصد از همین امروز در اقتصادهایی که برپایه دلار تجارت می کنند،دیده می شود.

    برای کشورهای نفت خیز این افزایش نرخ بهره آمریکا به معنی پذیرش بخشی از تورم خارجی خواهد بود.چه آنکه با افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا،نرخ تورم در اقتصادها افزایش یافته و فروشندگان نفت باید آماده پذیرش تورم خارجی علاوه بر تورم داخ کشور خود باشند.

    تحلیل گران می گویند،تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است؛تصمیمی که سبب شده دلار قدرت خود را دربرابر سایر ارزها بازیابد و از سویی با قدرت گرفتن دلار حالا دیگر سرمایه گذاران بازار آمریکا و هر آنچه به این کشور مرتبط می شود را به سایر بازارها ترجیح می دهند.این اتفاق برای اقتصادهای نوظهور هم شوک برانگیز و در عین حال کندکننده رشد اقتصادی محسوب می شود.اگرچه چین هنوز اقدام مقابله به مثلی به این تصمیم  انجام نداده اما با توجه به اینکه بخش بزرگی از بازار آمریکا در تصاحب کالاهای چینی است،باید منتظر واکنش چینی ها به این تصمیم بود.

    مرتضی ایمانی راد کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل در این رابطه به خبرهدف می گوید:«بر همه محرز شده که سیاست های پولی و کاهش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا جواب نداده و همه تزریق های پول به اندازه کافی نتوانسته کل اقتصاد آمریکا را از بحران کاهش بدهد . بنابراین آنطور که دلار با توجه به این چشم انداز تقویت شده و به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسیده و اگر هم مقدار خود را با این روند افزایش حفظ کند که به نظر می رسد آن را حفظ خواهد کرد. »

    آنچه واضح است اینکه، بازارهای نفت طلا و بورس از این تصمیم شوکه اند و در سایر بازارهای مالی نیز نرخ‌های برابری ارز ،  قیمت کالاها و فلزات اساسی نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده و راه افزایش در پیش گرفته اند.

    شوک بهره و اقتصاد ایران

    در حالی که اقتصاد ایران این روزها درگیر حاشیه های موسسه میزان برای حوزه پولی و بانکی است،در بازار ارز قیمت ها خزنده رو به بالا می رود.حالا تصمیم فدرال رزرو هم  می تواند بهانه خوبی برای سوداگران بازار ارز باشد که قیمت دلار در بازارهای جهانی بالا رفته و چرا بازار ایران از این قاعده مستثنی نباشد.این درحالی است که بازار ارز در ایران همانند بازار سایر کشورها نیست.براساس قانون بازار ارز در ایران “شناور مدیریت شده” است.یعنی شیر ارز در اختیار بانک مرکزی است و هر زمان افزایشی در بازار اتفاق بیفتد با عرضه ارز به بازار تقاضای کاذب را پوشش داده و مانع از افزایش قیمت ها می شود. با این حال در ماههای اخیر به نظر می رسد این ابزار چندان کارکردی نداشته است.چه آنکه قیمت ها هنوز میل به افزایش دارد.

    مرتضی ایمانی راد تحلیل گر ارشد اقتصاد بین المللی در این رابطه می گوید:«وقتی بازار پول ،سکه و ارز دچار التهاب می شود، این نوسان بالا شرایط خوبی برای ورود سوداگران به عرصه اقتصاد ایران دارد و سبب می شود که سوداگری بیشتر می شود،نتیجه این می شود که قیمت کالاها افزایش قابل توجهی نخواهدداشت و فقط کالاهایی که  موضوع فعالیت های سوداگری است افزایش می یابد که همان طلا  و دلار خواهد بود.»

    اگرچه به نظر می رسد که بانک مرکزی برای حفظ دستاورد تورم تک رقمی مانع از افزایش نرخ ارز به بیش از 4 هزار تومان شود،اما قطعا بازارهای دیگر مثل طلا از این اتفاق مصون نخواهند ماند.سال آینده میلادی، سال افزایش طلا خواهد بود.

    البته برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که این تصمیم رکود را در اقتصاد ایران کاهش خواهد داد.به این دلیل که با تقویت دلار و افزایش قیمت فلزات در بازارهای جهانی،درآمدهای ایران از محل صادرات محصولات غیر نفتی افزایش یافته و ارزهای وارد شده می تواند در بخش تولید هزینه شود.اتفاقی که در سالهای گذشته به دلیل کاهش قیمت فلزات در بازارهای جهانی سبب افزایش رکود صنایع معدنی ایران شده بود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.