• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • سفر روحانی، نقطه عطف روابط تهران با همسایۀ شرقی

    تقدیمی هدف:

    بین الملل > دیپلماسی – پاکستان، در سال 2016 که واپسین روزهای آن درحال سپری شدن است، روزهای پر فراز ونشیبی را به ویژه در حوزه سیاست خارجی پشت سر گذاشت و سفر دکترحسن روحانی به اسلام آباد در اوایل سال جاری را باید نقطه عطف روابط تهران-اسلام آباد در سال 2016 دانست.

    به گزارش خبرهدف به نقل از ایرنا، پاکستان در سال 2016، شاهد افت و خیزهای زیادی در روابط با کشورهای مختلف بود و تشدید تنش ها در روابط این کشور با افغانستان، هند و آمریکا و از سوی دیگر نزدیک تر شدن آن به چین و روسیه، از جمله اتفاق های مهم در روابط پاکستان با کشورهای مختلف جهان بود.

    پاکستان در این سال، همچنان شاهد حملات تروریستی متعدد و مرگبار در مناطق مختلف این کشور بود و سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری با 47 سرنشین نیز از جمله مهم ترین حوادث تلخ این کشور در سال 2016 بود.

    ژانویه 2016

    – در نخستین روزهای سال جاری میلادی، همزمان با آغاز تنش های میان تهران و ریاض، دولت پاکستان خواستار حل این تنش ها از طریق گفت و گو شد. دولت در روزهای آغازین سال 2016 حتی تا مرحله میانجی گری بین ایران و عربستان در سطح عالی پیش رفت و محمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده وقت ارتش پاکستان، همراه یکدیگر به ریاض و سپس بلافاصله به تهران سفر کردند تا شاید بتوانند ضمن میانجی بین ایران و عربستان، از امتیازهای این اقدام میانجی گرانه بهره مند شود.

    ایران اگرچه از سفر نخست وزیر و فرمانده وقت ارتش پاکستان به تهران با هدف میانجی گری استقبال کرد، اما رویکردهای غیرسازنده ریاض مانع از به نتیجه رسیده ابتکار و حسن نیت پاکستان برای میانجی گری شد.
    – در ژنوایه 2016 همچنین نوزدهمین نشست مشترک مرزی ایران و پاکستان با محوریت تشدید مبارزه با تروریسم، اشرار و قاچاقچیان در اسلام آباد برگزار شد.
    – شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان به اعدام آیت الله شیخ نمر روحانی برجسته عربستان واکنش شدید نشان دادن و در چند شهر پاکستان، تظاهرات در اعتراض به اعدام شیخ نمر برگزار شد.
    – معاون وزیر دفاع و همچنین وزیر امور خارجه عربستان سفرهای جداگانه به پاکستان انجام دادند.
    – نخستین نشست مذاکرات گروه چهارجانبه صلح افغانستان به میزبانی پاکستان برگزار شد.
    – آمریکا اعلام کرد طرح فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان را متوقف کرده است.
    – در این ماه، گزارش هایی در رسانه های پاکستان مبنی بر جدی تر شدن حضور داعش در این کشور منتشر شد. روزنامه ‘نیوز’ پاکستان به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت که حدود 20 نفر از مردم شهر لاهور از جمله تعدادی زن و کودک، برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، عازم سوریه شده اند.

    فوریه 2016

    – همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه فرهنگی-هنری ایران در پایتخت پاکستان گشایش یافت.
    – در ماه فوریه سال جاری بود که ‘دیوار مهربانی’ از ایران، به پاکستان هم رسید.
    – در ادامه نشست های گروه چهارجانبه صلح افغانستان، سومین دور این نشست ها نیز با حضور نمایندگانی از آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان، در اسلام آباد برگزار شد.
    – پاکستان در تکاپوی هماهنگی برای سفر رئیس جمهوری ایران. همزمان با مطرح شدن برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، دولت این کشور در ماه فوریه 2016 تشکیل جلسات عالی را با هدف هماهنگی های لازم برای این سفر مهم آغاز کرد.
    مارس 2016

    – ارتش پاکستان بخش هایی از مناطق قبایلی را از وجود تروریست ها پاکسازی کرد
    – برگزاری ششمین دور مذاکرات راهبری پاکستان و آمریکا به میزبانی واشنگتن
    – وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که پیشنهادهایی درخصوص قرارداد ‘آی.پی’ به ایران داده ایم
    – آغاز تحویل محموله های گاز قطر به پاکستان / کمتر از یک ماه پس از سفر نخست وزیر پاکستان به قطر و امضای قرارداد نهایی واردات گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) از این کشور، ورود محموله های ال.ان.جی به پاکستان از ماه مارس سال جاری آغاز شد.
    – اعتراف بزرگ پاکستان: رهبران طالبان افغانستان نزد ما هستند. پاکستان، سرانجام پس از سال ها انکار این موضوع که رهبران ارشد طالبان افغانستان در مکان هایی امن در پاکستان به سر می برند، در ماه مارس 2016 به این مهم اعتراف و اعلام کرده است که پاکستان از این افراد به عنوان اهرم فشار برای مقتاعد کردن گروه طالبان به حضور در پای میز مذاکره با دولت کابل استفاده می کند.
    – مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی تاکید کرد که توان هسته ای این کشور باهدف بازدارندگی در برابر تهدیدهای احتمالی خارجی ایجاد شده و پاکستان آن را ‘تحت هیچ شرایطی’ در اختیار کشورهای دیگر از جمله عربستان قرار نخواهد داد.
    – نوروز در پاکستان / همزمان با فرا رسیدن نوروز که مقارن با آغاز فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت است، مراسم های ویژه آغاز فصل بهار و جشن های نوروزی در برخی مناطق پاکستان با شور و شوق خاصی برگزار شد.

    – سفر نخست وزیر و فرمانده وقت ارتش پاکستان به عربستان و حضور در رزمایش رعد شمال که با حضور نیروهای وابسته به کشورهای عضو ائتلاف خودساخته به اصطلاح اسلامی عربستان سعودی برگزار شد.
    – باران های سیل آسا جان بیش از 70 نفر را در پاکستان گرفت.
    – فرش قرمز پاکستان زیرپای رئیس جمهوری ایران و نقطه عطفی یدیگر در روابط دو کشور. دکتر حسن روحانی در ماه مارس (ششم فروردین) برای انجام سفری دو روزه، وارد اسلام آباد شد. روحانی در راس یک هیات عالی رتبه اقتصای-سیاسی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام آباد، از سوی شخص ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت. در این سفر شش سند همکاری میان ایران و پاکستان امضا شد.
    – انفجار تروریستی در پارک ‘ گلشن اقبال’ در قلب شهر لاهور پاکستان، دست کم 70 کشته و حدود 300 نفر هم مجروح برجای گذاشت .
     آوریل 2016

    – وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که هیچ عاملی نمی تواند در مسیر دوستی با ایران مانع ایجاد کند

    – دیدار روسای جمهوری پاکستان و ترکیه و تاکید بر افزایش همکاری های دوجانبه. ممنون حسین’ رئیس جمهوری پاکستان که برای شرکت در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی به استانبول سفر کرده بود، در دیدار با ‘رجب طیب اردوغان’ همتای ترکیه ای خود بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور در بخش های مختلف تاکید کرد.
    – ‘ولادیمیر پوتین’ رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روابط کشورش با پاکستان در حوزه های گوناگون به ویژه در زمینه تجارت و مبارزه با تروریسم درحال گسترش است.
    – سفر مقام عالی روسیه به پاکستان با محوریت گفت و گو درباره امنیت منطقه و کنترل تسلیحات هسته ای / ‘سرگئی ریابکوف’ معاون وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در دهمین نشست گروه مشورتی کشورش با پاکستان با موضوع ‘ثبات راهبردی’، به اسلام آباد سفر کرد.
    – پاکستان برای آموزش نیروی هوایی عربستان اعلام آمادگی کرد. همزمان با سفر فرمانده کل ارتش پاکستان به اردن، فرمانده نیرو هوایی پاکستان هم به ریاض سفر کرد و در دیدار با همتای سعودی خود، آمادگی پاکستان را برای ارائه آموزش های لازم به نیروی هوایی عربستان مطرح کرده است.
    ماه می 2016
    رئیس مجلس سنای پاکستان رویکردهای دوگانه آمریکا را به باد انتقاد گرفت. رئیس مجلس سنای پاکستان با انتقاد شدید از سیاست های زورگویانه و تبعیض آمریکا دولت آمریکا، از دولت اسلام آباد نیز به خاطر کوتاه آمده در برابر زیاده خواهی ها و زوگویی های واشنگتن انتقاد کرد.
    – ابراز نگرانی پاکستان از آزمایش های موشکی مخفی هند / پاکستان در واکنش به اقدام اخیر هند در انجام آزمایش مخفیانه موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از طریق زیردریایی در آب های اقیانوس هند، نسبت به این اقدام ابراز نگرانی و اعلام کرد که این اقدام می تواند ثبات راهبردی در جنوب آسیا را تحت الشعاع قرار دهد.
    – فرزند ربوده شده ‘گیلانی’ نخست وزیر سابق پاکستان، در خاک افغانستان پیدا شد / سفیر افغانستان در پاکستان به خبرنگار ایرنا گفت که ‘علی حیدر گیلانی’ فرزند یوسف رضا گیلانی نخست وزیر سابق پاکستان که سه سال پیش در ایالت پنجاب این کشور ربوده شده بود، روز سه شنبه 21 اردیبهشت امسال در ولایت غزنی افغانستان پیدا شد.
    – وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه ای با فعالان اقتصادی و تجاری این کشور اطمینان داد که مشکلات موجود در مسیر افزایش همکاری های تجاری با ایران از جمله مسائل بانکی را به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت ها، حل خواهد کرد.
    – صف آرایی نیروهای پاکستان و افغانستان در مرز ‘تورخم’ / بسته شدن مرز تورخم میان پاکستان و افغانستان به دلیل تشدیل مسائل امنیتی و تشدید اختلاف ها میان دو همسایه بر سر این موضوع .
    – اعتصاب غذای شخصیت شیعه پاکستان در اعتراض به کشته شدن شیعیان / علامه ‘راجا ناصر عباس جعفری’ دبیرکل حزب سیاسی-مذهبی ‘مجلس وحدت مسلمین’ پاکستان وابسته به شیعیان این کشور در اعتراض به کشته شدن تعدادی از شیعیان پاکستان در شهرهای کراچی و پاراچنار، دست به اعتصاب غذا زد و این اعتصاب حدود سه ماه ادامه یافت.
    – ایران و پاکستان یادداشت تفاهم با موضوع تردد قطار زاهدان-کویته امضا کردند / مدیرکل راه آهن منطقه جنوب و شرق ایران که به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان سفر کرده است، با هدف توسعه مناسبات تجاری فیمابین از طریق شبکه ریلی، یادداشت تفاهمی برای تردد هفته ای یک قطار از کویته به زاهدان و بالعکس با طرف پاکستانی امضا کرد.
    – دور پنجم نشست چهارجانبه صلح افغانستان به میزبانی اسلام آباد برگزار شد.
    – پاکستان رسما خواستار پیوستن به گروه تامین کنندگان مواد هسته ای شد / دولت پاکستان در قالب ارسال درخواست رسمی به رئیس گروه تامین کنندگان مواد هسته ای (NSG)، رسما خواستار عضویت در این گروه شد.
    – ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان، کشته شد.
    – سرکرده جدید طالبان انتخاب شد/ طالبان کشته شدن اختر منصور را تایید کرد / منابع پاکستانی اعلام کردند که شورای طالبان افغانستان ‘هبت الله آخوند زاده’ را به عنوان سرکرده جدید این گروه برگزیده است.
    – سفیر ایران در پاکستان: ‘موافقتنامه چابهار’ به روی پاکستان باز است / سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همکاری های منطقه ای را تنها راه فائق آمدن بر مسائل منطقه و کلید طلایی برای گشودن مشکلات جاری در منطقه دانست. وی همچنین تاکید کرد که درهای موافقتنامه چابهار همواره به روی کشورهای منطقه به ویژه پاکستان باز است

     ژوئن 2016
    ** پاکستان اعلام کرد که تولید برق هسته ای را افزایش می دهد /پاکستان که تولید 40 هزار مگاوات برق هسته ای را تا سال 2050 در برنامه دارد، عملیات احداث واحد سوم نیروگاه هسته ای در شهر کراچی را به کمک یک شرکت چینی آغاز می کند.
    – وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد که در زمینه توسعه و پیشرفت زیرساخت ها از جمله بنادر، با هیچ کشوری رقابت نداریم و توسعه بندر چابهار ایران را رقیب یا تهدیدی برای پاکستان نمی دانیم.
    – رایزنی های سیاسی-نظامی ژنرال راحیل شریف فرمانده وقت ارتش پاکستان در ترکیه/ ژنرال ‘راحیل شریف’ برای بازدید از رزمایش نظامی چندملیتی به ترکیه سفر کرد و در دیدار با مقام های عالی دولتی و نظامی کشور میزبان بر تعمیق همکاری های دوجانبه تاکید کرد.
    – بیانیه سفارت ایران در پاکستان درخصوص کارشکنی عربستان در موضوع حج / با توجه به اینکه به واسطه کارشکنی های عربستان سعودی، اعزام شهروندان ایرانی به مراسم حج سال جاری میسر نشد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با هدف تنویر افکار عمومی در این کشور و تبیین مواضع جمهوری اسلامی در این باره، بیانیه مطبوعاتی صادر کرد.
    – برخیسناتورهای پاکستان خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند. جمعی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان در جلسه ای که با حضور رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور برای پاسخگویی به سوال های نمایندگان در سنا برگزار شد، ضمن اعتراض شدید به سیاست های آمریکا در قبال پاکستان، خواستار اخراج سفیر این کشور از اسلام آباد شدند.
    – سفر وزیر دفاع ترکیه به پاکستان و افزایش تماس های نظامی-دفاعی اسلام آباد و آنکارا/دیدار با مقام های عالی سیاسی و نظامی کشور میزبان.
    – عملیات ضدتروریستی ارتش پاکستان وارد سومین سال شد/’ضرب عضب’ ادامه دارد / ارتش پاکستان روز 25 خرداد سال 1393 و پس از شکست تلاش های دولت نواز شریف برای انجام گفت و گوهای صلح با گروه تحریک طالبان پاکستان، عملیات نظامی گسترده ای را در مناطق قبیله ای شمال غرب این کشور با عنوان ‘ضرب عضب’ آغاز کرد.
    – پاکستان عملیات احداث یک دروازه مرزی جدید موسوم به ‘دروازه دوستی’ را در گذرگاه مرزی مشترک با ایران در منطقه تفتان در ایالت بلوچستان آغاز کرد.
    – ‘امجد صابری’ مدیحه سرای پرآوازه پاکستانی که اشعار مذهبی و مدیحه سرایی هایش بویژه در ایام ماه مبارک رمضان، طرفداران فراوانی در این کشور داشت، از سوی افراد مسلح ناشناس در کراچی کشته شد.
    – ضرب الاجل خروج مهاجران افغان از پاکستان تا پایان سال تمدید شد.
     ژوئیه 2016

    – ‘ممنون حسین’ رئیس جمهوری پاکستان در سفر به عربستان، با ‘سلمان بن عبدالعزیز’ پادشاه این کشور در شهر مکه ملاقات کرد.
    – سیل در مناطق شمال غربی پاکستان بیش از 40 قربانی گرفت
    – حضور سناتورهای آمریکایی در مناطق عملیاتی ارتش پاکستان / هیاتی متشکل از چهار نماینده مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دمکرات که در پاکستان به سر می برد، از مناطق عملیات ضدتروریسم ارتش پاکستان در ‘وزیرستان شمالی’ بازدید کرد.
    – سفر ‘سید حسن خمینی’ به شهر کراچی پاکستان در روز عید سعید فطر/نماز عید در دانشگاه امام خمینی (ره) کراچی به امامت یادگار امام (ره) اقامه شد.
    – مرد نیکوکار و چهره محبوب قشر فقیر پاکستان درگذشت. عبدالستار ایدهی’، نام و شخصیتی محبوب نزدم مردم پاکستان و پیرمردی که به نیکوکاری و انجام فعالیت ها و خدمات اجتماعی در جهت رفاه حال محرومین پاکستان مشهور بود، پس از چند هفته بستری شدن در بیمارستان، در سن 92 سالگی دیده از جهان فروبست.
    – همزمان با کودتای نافرجام در ترکیه، پاکستان جزو نخستین کشورهایی بود که این کودتا را محکوم کرد.

    – حجت السلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سفر به اسلام آباد، با مقامات ارشد پاکستان، علما و نخبگان این کشور دیدار کرد.
    – برگزاری تظاهرات میلیونی مردم پاکستان در ‘روز سیاه’ کشمیر
    – ایران و پاکستان یادداشت تفاهم در حوزه تجارت مرزی امضا کردند / چهارمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان روزهای سه شنبه و چهارشنبه (29 و 30 تیر)در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد و دو طرف در پایان این نشست، یادداشت تفاهم در زمینه تجاری مرزی امضا کردند.
    – تجمع اعتراض آمیز شیعیان در سراسر پاکستان/همزمان با تحصن و اعتصاب غذای 70 روزه علامه ‘راجا ناصر عباس جعفری’ رهبر حزب ‘مجلس وحدت مسلمین’ پاکستان وابسته به شیعیان این کشور در پایتخت در اعتراض به کشتار شیعیان و عدم برخورد جدی دولت با عوامل آن، هزاران نفر از شیعیان در سراسر این کشور دست به تجمع های اعتراض آمیز زدند.
    – سفر ناصر جنجوعا مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به تهران و دیدار با مقامات عالی سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران / سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: هدف سفر ‘جنجوعه’ به تهران، تقویت بیش از پیش روابط است.
    – اجلاس کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی در اسلام آباد آغاز به کار کرد / اجلاس دو روزه کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور بیش از 50 هیات پارلمانی از نوزده کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد.
    – دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با اعضای هیات پارلمانی ایران اعزامی به اجلاس اسلام آباد/’رضا ربانی’ در حاشیه ‘اجلاس کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی’ به میزبانی دولت پاکستان، با اعضای هیات پارلمانی ایران شرکت کننده در این اجلاس شامل ‘محمد حسین حسین زاده بحرینی’ و ‘سیده فاطمه ذوالقدر’ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ‘حسین شیخ الاسلام’ مدیرکل امور بین الملل مجلس، دیدار و گفت و گو کرد.

     آگوست 2016

    – سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اسلام آباد/ چاوش اوغلو با نواز شریف و سایر مقامات پاکستانی دیدار کرد/ وزیر امور خارجه ترکیه پاکستان را در جریان عادی سازی روابط آنکارا-تل آویو قرار داد.
    – رهبر حزب شیعیان پاکستان پس از سه ماه اعتصاب غذا، راهی بیمارستان شد/علامه ‘راجا ناصر عباس جعفری’ رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان که در اعتراض به مشقت های شیعیان و حملات تروریستی علیه آنان در این کشور، از بیش از 80 روز پیش در فضای باز در گرمای شدید اسلام آباد به اعتصاب غذا و تحصن پرداخته بود، به علت ضعف شدید و تشدید ناراحتی کلیوی و قلبی، در بیمارستان بستری شد.
    – سفر فرمانده ارتش پاکستان به چین و بررسی امنیت راهروی اقتصادی مشترک / فرمانده ارتش پاکستان در سفری یک روزه به منطقه ‘ارومچی’ در استان ‘سین کیانگ چین'(استان هم مرز با پاکستان)، با مسئولان این استان درخصوص امنیت طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان(CPEC) گفت و گو کرد.
    – سفر وزیر کشور هند به اسلام آباد/ ‘راجنات سینگ’ برای شرکت در نشست وزیران کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک) به پاکستان سفر کرد اما در این سفر وی هیچ دیدار دوجانبه ای با مقامات کشور میزبان برگزار نکرد.

    – سفر قائم مقام وزارت خارجه پاکستان به ایران برای شرکت در نشست ‘مشورت سیاسی’/ اعزاز احمد چودری برای انجام نهمین دور گفت و گوهای مشورتی سیاسی، با وزیر امور خارجه و معاون آسیا و اقیانوسیه وزات خارجه ایران دیدار کرد.
    – انفجار در بیمارستانی در ‘کویته’ پاکستان 71 نفر را کشت/ این انفجار تروریستی کم سابقه در پاکستان نخست وزیر و فرمانده ارتش را به کویته کشاند/ ‘جماعت الاحرار’ مسئولیت انفجار مرگبار ‘کویته’ را برعهده گرفت
    – برگزاری سیزدهمین نشست مشترک مراکز پژوهش بین المللی ایران و پاکستان/همزمان با سفر هیاتی از مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی ‘سیدمحمدکاظم سجادپور’ رئیس این مرکز به اسلام آباد، سیزدهمین نشست مشترک مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه ایران و موسسه مطالعات راهبری پاکستان برگزار شد.
    – نیروی دریایی پاکستان در آستانه میزبانی رزمایش دریایی بین المللی در آبهای جنوب این کشور، در مراسمی رسمی، ناو بزرگ و چندمنظوره خود را با حضور ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر این کشور، در بندر کراچی به آب انداخت.
    – سفر وزیر دفاع عربستان سعودی به پاکستان و دیدار با نخست وزیر و فرمانده وقت ارتش این کشور
    – سفر فرمانده نیروی دریایی عراق به اسلام آباد و دیدار با همتای پاکستانی و وزیر دفاع این کشور
    سپتامبر 2016

    – بازتاب گسترده پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام در رسانه های پاکستان/سایت روزنامه انگلیسی زبان’اکسپرس تریبیون’ پاکستان باانعکاس بخشی هایی ازپیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان سراسرجهان وحجاج بیت الله الحرام درخصوص مراسم حج امسال وسوء مدیریت عربستان نوشت:آیت الله خامنه ای درپیامی ازمسلمانان جهان خواست تا درمدیریت مقدس ترین اماکن اسلامی (از سوی عربستان)تجدید نظر شود.
    – جان باختن 30 پاکستانی در حمله تروریستی به یک مسجد در مناطق قبایلی نزدیکی مرز با افغانستان
    – دیدار سرتاج عزیز و محمدجواد ظریف در ونزوئلا/مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی که به عنوان نماینده این کشور در هفدهمین نشست وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها در ونزوئلا شرکت کرده است، در دیدار با وزیر امور خارجه ایران نقش جمهوری اسلامی را در دوره ریاست چهار ساله بر جنبش غیرمتعهدها مورد ستایش قرار داد.
    – سفر نواز شریف به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع سازمان ملل / آغاز رایزنی های نواز شریف برای جلب حمایت جهانی از مواضع پاکستان در برابر هند .
    – دیدار دکتر روحانی و نخست وزیر پاکستان در نیویورک: پیوندهای اقتصادی تهران – اسلام آباد باید مستحکم تر شود/ مرزهای دو کشور، باید مرز امنیت و دوستی باشد
    – رزمایش تاریخی نیروهای زمینی روسیه با پاکستان/ روسیه با هدف برگزاری نخستین رزمایش نظامی مشترک در تاریخ روابط خود با پاکستان، دهها نفر از زبده ترین سربازان نیروی زمینی ارتش خود را به پاکستان اعزام کرد.
    – ناوگروه ایران با پیام ‘دوستی و حسن نیت’ در بندر کراچی پهلو گرفت / همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با ‘پیام دوستی و حسن نیت’، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
    – اجلاس سران ‘سارک’ به میزبانی پاکستان لغو شد. مخالفت هند با شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا(سارک) که قرار بود آبان ماه به میزبان پاکستان برگزار شود، عملا باعث شد این اجلاس تا زمان نامعلومی به تعویق بیفتند.
    – فیلم های هندی از پرده سینماها های پاکستان برداشته شد / تشدید تنش های سیاسی و مرزی میان هند و پاکستان، موضوع های فرهنگی میان دو کشور همزبان و همسایه را نیز تحت الشعاع قرار داده و باعث شده بسیاری از سینماهای پاکستان از جمله سینماهای پایتخت و شهرهای بزرگ، نمایش فیلم های هند را متوقف کنند.

    اکتبر 2016

    – ‘محرّم’ خونین در پاکستان/ حمله مرگبار علیه شیعیان در کویته / در سومین شب از ماه محرم امسال مسلحانه گروهی از تروریست ها به یک دستگاه مینی بوس حامل تعدادی از شیعیان پاکستان در شهر کویته، منجر به کشته شدن چهار زن و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.
    – شرکت های ایرانی امکان مشارکت در طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان را بررسی کردند. مدیران شرکت ‘کیسون’ ایران که به عنوان شرکت مجری طرح های عمرانی و ساختمانی در سطح بین المللی شناخته شده است، برای امکان سنجی سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای بخش های مختلف مربوط به طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین- پاکستان(CPEC)، به پاکستان سفر کردند.
    – نیجریه اولین و پاکستان چهارمین کشور خطرناک جهان اعلام شدند. طبق یک گزارش تحقیقی که اخیرا ‘مجمع جهانی اقتصاد’ با عنوان ‘گردشگری جهانی’ منتشر کرده، نیجریه نخستین و پاکستان در ردیف چهارم فهرست ‘ناامن ترین و خطرناک ترین کشورهای جهان’ قرار گرفته است.
    – فرش قرمز راهروی اقتصادی چین-پاکستان زیر پای ایران / پاکستان که برای احداث و تکمیل طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان(CPEC) درحال انجام تلاش های زیادی است و سعی می کند با جلب توجه کشورهای منطقه به ویژه همسایگان خود به این طرح اقتصادی بزرگ، آینده روشن تری را برای آن رقم بزند، توجه ویژه ای به ایران برای پیوستن به این طرح دارد.
    – سفر دو روزه حجت الاسلام و المسلمین ‘محمدجعفر منتظری’ دادستان کل کشور به اسلام آباد، دیدار با رئیس قوه قضائیه و دیگر مقامات ارشد قضایی و حقوقی پاکستان / تاکید بر ضرورت اجرای توافقنامه های قضایی میان ایران و پاکستان
    – حمله گروهی از تروریست ها به دانشکده آموزش نیروهای پلیس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان 60 کشته و 110 تن زخمی برجای گذاشت

     نوامبر 2016

    – انصراف مخالفان دولت پاکستان از تظاهرات میلیونی پایتخت / ‘عمران خان’ رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که از هفته های پیش وعده برگزاری تظاهرات گسترده و میلیونی علیه دولت در روز 12 آبان را داده بود، بلاخره قبل از محقق شدن این وعده، عملا از مواضع خود عقب نشینی کرد و گفت که فردا در پایتخت تظاهرات ضددولتی برگزار نخواهد کرد.
    – سفر فرمانده نیرو هوایی پاکستان به چین / با سفر ژنرال ‘سهیل امان’ فرمانده نیروی هوایی پاکستان به چین و ملاقات با ژنرال ‘ما شیائوتین’ فرمانده نیروی هوایی این کشور، دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در حوزه نیروی هوایی تاکید کردند.
    – پاکستان رسما هشت نفر از کارکنان سفارت هند را متهم به فعالیت های خرابکارانه دانست و آنها را اخراج کرد.
    – سفر فرمانده نیرو هوایی عربستان به پاکستان / عربستان به دنبال خرید جنگنده های ساخت پاکستان است
    – تبریک نخست وزیر پاکستان به ‘ترامپ’/ پاکستان: از میانجی گری دولت ‘ترامپ’ برای حل مسئله کشمیر استقبال می کنیم
    – ‘آغاز نمادین’ صادرات چین از مسیر راهروی اقتصادی چین-پاکستان / نخستین کاروان کامیون ها و تریلرهای چینی حامل محصولات صادراتی این کشور از طریق راهروی اقتصادی چین-پاکستان، 22 آبان به بندر گوادر رسید.
    – انفجار تروریستی در بلوچستان پاکستان 30 کشته برجای گذاشت / انفجار تروریستی در مقابل زیارتگاه فرقه صوفی ها در منطقه ‘لسبیله’ اطراف شهر ‘حب’ پاکستان که 22 آبان رخ داد، تاکنون دست کم 50 کشته و حدود یکصد نفر زخمی برجای گذاشته است/داعش مسئولیت این حمله مرگبار را بر عهده گرفت.
    – ‘جدایی نادر از سیمین’ در پاکستان روی پرده رفت / فیلم سینمایی ‘جدایی نادر از سیمین’ برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال 2012 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ‘اصغر فرهادی’ مرد صاحب نام سینمای ایران و جهان، در موسسه فرهنگی میراث ملی پاکستان در اسلام آباد روی پرده رفت.
    – مهلت پناهندگان افغان برای ترک پاکستان تا پایان سال 2017 تمدید شد.
    – سفر دو روزه ‘رجب طیب اردوغان’ رئیس جمهوری ترکیه به پاکستان با هدف گسترش روابط اقتصادی-سیاسی میان اسلام آباد و آنکارا / اردوغان: ‘سازمان تروریستی گولن’ تهدیدی برای امنیت پاکستان است
    – صدور حدود 45 هزار روادید برای زائران پاکستانی اربعین / دهها هزار نفر از زائران پاکستانی و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این کشور با اخذ روادید از سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف پاکستان، در روزها و هفته های اخیر عازم ایران شدند تا علاوه بر زیارت اماکن مقدس در کشورمان، رهسپار عتبات عالیات برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین شوند.
    – سفر سرتیپ پاسدار ‘مهدی ربانی’ معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات شش نفره به پاکستان، باهدف شرکت در نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاع پاکستان (IDEAS 2016)/گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی پاکستان با حضور هیات هایی از 43 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی.
    – فرمانده جدید ارتش پاکستان منصوب شد / رئیس جمهوری پاکستان عصر روز ششم آذر طی حکمی و بنا به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، سپهبد ‘قمرجاوید باجوا’ را رسما به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان منصوب کرد.

     دسامبر 2016

    – رویکرد قابل تامل ترامپ درقبال پاکستان و تماس تلفنی خبرسازی نواز شریف با ترامپ: با افتخار به حل مشکلات پاکستان کمک می کنم / استقبال اسلام آباد از تمایل ‘ترامپ’ برای کمک به حل مسائل میان پاکستان و هند.
    – بازتاب اعلام آمادگی ‘ظریف’ برای میانجی گری بین پاکستان و هند در رسانه های پاکستان / گزارش برخی رسانه های مطرح پاکستان از کنفرانس ‘قلب آسیا’ در هند حاکی است وزیر امور خارجه ایران به عنوان یکی از شرکت کنندگان این کنفرانس، آمادگی تهران را برای میانجی گری بین اسلام آباد و دهلی نو با هدف کاستن از تنش های میان این دو قدرت اتمی جنوب آسیا، اعلام کرده است.
    – سرشماری جمعیت، دستور کار 2017 دولت پاکستان / پس از اخطار دادگاه عالی پاکستان به دولت برای تعیین زمان آغاز سرشماری در این کشور، دولت اعلام کرد که سرشماری را از روز 25 اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد کرد و ظرف مدت دو ماه آن را بطور کامل انجام خواهد داد.
    – سفر ‘رانا تنویر حسین’ وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به قاهره / پاکستان به دنبال توسعه همکاری در حوزه صنایع دفاعی-نظامی با مصر / رئیس جمهوری مصر: خواستار تقویت همکاری دفاعی با پاکستان هستیم
    – سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان/47 سرنشین هواپیما جان باختند.
    – رایزنی های دیپلمات عالی پاکستان برای هموار کردن مسیر بهبود روابط با آمریکا / دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان که برای رایزنی با تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخت آمریکا به این کشور سفر کرده بود، موفقیت چندانی برای ملاقات با تیم ترامپ کسب نکرد.
    – نخستین نشست مشورتی پاکستان و روسیه درخصوص تحولات منطقه به میزبانی اسلام آباد برگزار شد.
    – پاکستان موشک کروز با طراحی بومی را با موفقیت آزمایش کرد.
    – عربستان، نخستین مقصد سفرهای خارجی ژنرال ‘قمر جاوید باجوا’ فرمانده جدید ارتش پاکستان/ملاقات با پادشاه، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش عربستان
    – نمایش قدرت هوایی-دریایی پاکستان در آبهای دریای عرب/کمتر از دو ماه مانده به برگزاری رزمایش بین المللی دریایی ‘اَمان 17’ به میزبانی پاکستان، واحدهای رزمی نیروی هوایی و دریایی این کشور روز دوشنبه در آبهای شمال دریای عرب، با شلیک موشک، بطور مشترک دست به نمایش قدرت زدند.
    – بازگشت آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و سرپرست حزب مردم پاکستان از تبعید خودخواسته 18 ماهه به کشور و آماده شدن حزب مردم برای رقابت های انتخابات 2018.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.