شما نظر بدهید

چاپ

شما نظر بدهید/ آیا موافق شفاف شدن دخل و خرج دولت، مجلس و قوه قضاییه هستید؟

سیاست > دولت – خبرگزاری خبرهدف و دیگر قوا هستند؟»

به گزارش خبرهدف رییس جمهور روز گذشته در حساب توئیتر خود اعلام کرد«دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند. در مقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید».

روحانی البته این را هم به دیگر قوا توصیه کرد که« هر دستگاه باید در حیطۀ اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخگو باشد. با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود.»

این پیشنهاد روحانی در واکنش به سخنان رییس قوه قضاییه بود که خواستار شفافیت مالی شده و عنوان کرده بود«پول های نهاد ریاست جمهوری کجا خرج می شود؟ ما حرفی نداریم که هم در قوه قضائیه و هم در نهاد ریاست جمهوری معلوم شود که این تجهیزات بسیار فنی مربوط به امنیتی را بدون اطلاع نیروهای امنیتی به داخل ریاست جمهوری بردند، با اجازه که بوده است؟ به چه وجهی بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟»

در همین راستا خبرگزاری خبرهدف در راستای عملیاتی شدن حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات، از کاربران خود می پرسد که تا چه اندازه با شفاف شدن دخل و خرج دولت، مجلس و قوه قضاییه، شفافیت حقوق مدیران و مسئولان نظام و شفافیت مالی قراردادهای همه بخش های نظام موافق هستند؟»