شهروندان: یک مجسمه دیگر در تهران ناپدید شد

tt

چاپ

سازمان زیباسازی: ما جابه جا کردیم

یک مجسمه دیگر در تهران ناپدید شد

tt

مشکلات مردم – ناپدید شدن یک مجسمه در نزدیکی ایستگاه مترو، باعث شده مردم بپرسند: آیا باز هم مجسمه دزدها مشغول به کار شده اند؟

از دستگیری یا شناسایی دزدهای مجسمه در تهران خبری هنوز خبری نشده. ولی باز هم گاه گداری گوشه و کنار شهر، مجسمه ها ناپدید می شوند.

از جمله، مجسمه کودکی که نامه به صندوق پست می انداخت در مقابل موزه پست در غرب میدان توپخانه تهران، مفقود شد و به ماجرای سریالی ناپدیدشدن مجسمه ها پیوست.
اخیرا نیز یکی از شهروندان تهرانی درباره مفقود شدن مجسمه دیگری در پایتخت در سرویس مشکلات مردم، کامنت نوشته و پرسیده ماجرا چیست؟
شهروند خواننده سرویس مشکلات مردم، سئوال خود را اینطوری نوشته: سلام خروجي مترو بهارستان مجسمه اي در عرض دو روز كاشته شد و بعد چندروز برداشته شد اصلاً كي بود چي شد كجا بردن نكنه اينه ادامه همون مجسمه دزدي هست؟
در این رابطه معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از جا به جایی مجسمه کمال الملک خبر داده است.
مجتبی موسوی گفته: این مجسمه که در خیابانی به همین نام قرار داد تا پایان عملیات عمرانی از محل جا به جا شده است.

در خبری که سازمان زیباسازی منتشر کرده، موسوی با تاکید بر اینکه با اتمام عملیات عمرانی، مجسمه به محل بازگردانده خواهد شد، گفته: این جا به جایی به دلیل بالا بردن روند عملیات عمرانی خیابان و جلوگیری از آسیب دیدگی مجسمه صورت گرفته است.

موسوی با اشاره به اینکه این مجسمه اثر ملک دادیار گروسیان است که از تصویر استاد کمال الملک ساخته شده است، توضیح داده: با توجه به ارتباطات موضوعی مجسمه و محل نصب، مجسمه نبش خیابان کمال الملک در مجاورت مجموعه باغ نگارستان، مدرسه صنایع مستظرفه و موزه هنرهای ملی جانمایی شده است.
البته هنوز مشخص نیست چرا با وجود عملیاتی عمرانی خیابان، این مجسمه به جایی رفته که در معرض دید نباشد و چرا سازمان زیباسازی، مجسمه را به محل در نزدیکی محل فعلی، از جمله در میدان بهارستان، منتقل نکرده است. این مجسمه با ارتفاع ۳۷۰ سانتیمتر از جنس فایبرگلاس بوده و مواد سازنده آن ارزش مالی چندانی در مقابل مجسمه های مفرغی و برنجی ندارد.