شکایت احمدی نژاد یا شکایت از احمدی نژاد

چاپ

شکایت احمدی نژاد یا شکایت از احمدی نژاد

روز یکشنبه هفته ای که گذشت ، محمود احمدی نژاد توانست یک بار دیگر خود را تیتر اول رسانه ها کند.

رئيس دولت هاي نهم و دهم که در زمان رياستش بارها و بارها با اظهار نظرها و حاشيه سازي ها تيتر يک رسانه ها مي شد، پس از گذشت دو سال از دولت يازدهم با شکايتي که از معاون اول دولت کرد، يک بار ديگر خود را کانون توجهات رسانه اي کرد.(ايـــنــــجـــا)

وکيل احمدي نژاد در حالي طرح شکايت از جهانگيري را به خاطر اتهام هايي که به دولت قبل وارد مي شود عنوان کرد که اعضاي دولتش ده ها پرونده مفتوح در قوه قضائيه دارند،(ايـــنــــجـــا) که تنها يکي از آن ها پرونده شکايت از بقايي به خاطر پس ندادن خودروهاي دولتي است.(ايــــنـــجـــا)

دفتر معاون اول رئيس جمهور بلافاصله از طرح اين شکايت استقبال کرد و گفت آماده ارائه مستندات خود است.​(ايــنـــجـــا) مستنداتي که دفتر معاون اول از آن ها حرف مي زند مربوط مي شود به تخلفات 294 ميليارد دلاري دولت احمدي نژاد. (ايــنـــجــا) با اين وجود معاون حقوقي رئيس جمهور گفت که هنوز اين شکايت به دولت نرسيده است.(ايـــنـــجـــا) از سوي ديگر اما معصومه ابتکار در اينستاگرامش به حمايت از معاون اول رئيس جمهور پرداخت .(ايـــنـــجـــا)

پس از اين اتفاق، انواع و اقسام واکنش ها نسبت به آن منتشر شد. صادق زيباکلام دراين باره گفت که در حقیقت احمدی نژاد با شکایت از آقای جهانگیری می خواهد آن بغض و کینه ای را که نسبت به آقای هاشمی را دارد را بیان کند.(ايـــنــــجـــا) محمد رضا خباز هم گفت که تخلفات دولت قبل که مورد اشاره جهانگیری قرار گرفته را قطره ای از یک دریا خواند که شرح کاملش نیازمند نوشتن یک مثنوی 70 من است.(ايــنـــجــا) . يک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است که محمود احمدی نژاد با اقدام به شکایت از استحاق جهانگیری دست پیش را گرفته است و در حال کلید زدن یک جنگ سیاسی با دولت یازدهم با هدف انتخابات آتی مجلس است.(ايـــنـــجـــا) سيد رضا اکرمي هم درباره شکايت احمدي نژاد گفت: او اگر حرفی داشت، ابایی برای بیانش نداشت.(ايــنـــجـــا)

موضوع شکایت احمدی نژاد از معاون اول دولت و استقبال دفتر جهانگیری از ارائه مستندات به دادگاه در نشست هفتگی سخنگوی دولت هم خبر ساز شد.محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه ارزیابی شما از اين شکایت چیست و چرا ارائه مستنداتی از تخلفات دولت گذشته منوط به طرح شکایت از دولت شده است؟، اظهار داشت: بعد از اینکه دولت یازدهم فعالیت خود را اغاز کرد، عده ای انتظار را داشتند که ما اسناد تخلفات دولت قبل را اعلام کنیم. دراین صورت تمام روزهایی که مردم در انتظار کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی بودند، صرف دعوا و مشاجره می شد و وقت کشور گرفته می شد! به همین دلیل این سیاست را دنبال نکردیم.(ايــنـــجـــا)

در همين حال مسعود پزشکيان ،نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي درواکنش به شکايت احمدي نژاد از اسحاق جهانگيري ،گفت:بنده ازاين شکايت استقبال مي کنم چراکه معتقدم با اين کار قضيه شفاف مي شود . همچنين عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي نیز درواکنش به این شکايت،گفت:در دنيا يکي از راههاي پيشگيري از فساد همين است که مسوولين متخلف مورد سوال و محاکمه قرار گيرند. (ايــنـــجـــا)

احمدي نژاد درحالي از اسحق جهانگيري طرح شکايت کرده است که نمايندگان مجلس از خود او شکايت کرده اند. (ايــنـــجـــا) همچنين سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس هم می گوید که کمیسیون متبوعش سه سال قبل پرونده تخلفات رحیمی و بقایی را به رئیس دولت دهم داده است اما او به این موضوع توجهی نکرده است.(ايـــنـــجـــا)

حالا بايد منتظر ماند و ديد سرانجام اين همه شکايت و شکايت کشي چه خواهد شد. آيا احمدي نژاد در دادگاه حاضر خواهد شد يا خير و در جايگاه شاکي  قرار مي گيرد يا در جايگاه متهم.