• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • صالحی: برجام فتح‌الفتوح نیست، اما قطعا ترکمانچای هم نیست/ بی‌انصافی‌ها در خصوص عملکرد دولت زیاد است

    تقدیمی هدف:

    صالحی: برجام فتح‌الفتوح نیست، اما قطعا ترکمانچای هم نیست/ بی‌انصافی‌ها در خصوص عملکرد دولت زیاد است

    بین الملل > انرژی‌ هسته‌ای – رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به گشایشی که برجام ایجاد کرده، گفت: متاسفانه برخی مدام تلاش می کنند تا دستاوردها را انکار کنند، افکار عمومی باید بداند که برجام فتح الفتوح نیست، اما قطعا ترکمانچای هم نیست.

    به گزارش خبرهدف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر صالحی که در سی و دومین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی سخن می گفت افزود: برخی می گویند برجام همه چیز را از جمله صنعت غنی سازی را به باد داد. واقعیت این است که آیا برجام غنی سازی را متوقف کرد؟ آب سنگین را متوقف کرد؟ تحقیق و توسعه را متوقف کرد؟ خرید نیروگاه را متوقف کرد؟ اکتشاف و استخراج را متوقف کرد؟ چه چیز را متوقف کرد؟ پاسخ همه این سوالات نه است.

    رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه ایران از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا امضای برجام، 550 تن کیک زرد داشته است گفت: تنها در همین یک سال 384 تن به کیک زرد ما اضافه شده است. از خارج 384 تن کیک زرد آوردیم. 900 تن دیگر قرارداد بسته ایم. حتی اگر شرایط فعلی هم تغییر کند، شرایط جدید چیز دیگری است و ما از موضعی متفاوت سخن خواهیم گفت.

    دکتر صالحی در ادامه گفت: تحولاتی که پس از برجام در حوزه نفت رخ داد بسیار گویا است. ما حدود 1 میلیون بشکه با میعانات می فروختیم الان 3 و نیم میلیون بشکه می فروشیم. هم نفت خام است و هم میعانات و فراورده های نفتی. یعنی 3 و نیم میلیون بشکه را با 1 میلیون مقایسه کنید. پولش را قبلاً نمی توانستیم بگیریم. الان می توانیم. کشتی های بازرگانی و نفتکش ما با تمام مسایل بیمه ای دارد کار می کند. بیمه کشتی ها میلیاردی و بسیار بالا است. 1 میلیاد و 2 میلیارد دلار است. کشتی ما باید در امارات لنگر می انداخت با لنج می رفتیم و آن را خالی می کردیم ولی الان مستقیم به ایران می آید. اینها اظهر من الشمس هستند. چرا برخی واقعاً بی انصافی می کنند. بله مشکلات هم داریم آمریکا مشکل ایجاد می کند. در تحریم های مالی بزرگ مشکل داریم. اما اگر قبل از برجام منفی 10 بودیم الان مثبت 70 هستیم.

    دکتر صالحی افزود: در مسئله ابعاد احتمالی نظامی (PMD) معجزه اتفاق افتاد. این مسأله اتهامی واهی بود. اتهامی بود که هیچ راهی برای خلاصی از آن نداشتیم. به یمن الطاف الهی این موضوع حل شد. قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل لغو شدند. خیلی کارهای دیگر هم مانده است. الان در خطر نیستیم. بلکه نسبت به آن وضعیت ترسیم شده مقداری عقب هستیم. ولی 60 تا 70 درصد راه را رفته ایم.
    دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در بخش دیگری از این نشست به مباحث مربوط به اطلاع رسانی و روابط عمومی پرداخت و گفت: مقوله روابط عمومی یا public relations در دنیا جایگاه معتبر و مهمی دارد. مقداری که مرور می¬کردم از مقایسه روابط عمومی در خارج و داخل کشور به یک نکته رسیدم و آن اینکه روابط عمومی در خارج کارش روشن است و خیلی پیچیده نیست. وظیفه اش بیشتر عرضه کردن دستاوردهاست. در خیلی از موارد- شاید این کلمه درست نباشد- ولی کارشان یک نوع مارکتینگ فکری است . مارکتینگ به این مفهوم که فکر و دستاورد دولت را در این مفهوم به دیگران عرضه کنند. لذا آن مشکلاتی که ما داریم آنها ندارند.
    معاون رییس جمهور افزود: وقتی راجع به روابط عمومی در ایران فکر می کنیم، در می یابیم که واقعاً کارشان سخت است . شما می خواهید خدمات دولتی را به اطلاع افکار عمومی کشورمان برسانید که مشحون از مشکلات و شایعات و خیلی از ابهامات و اتهامات و بهتان های داخلی و خارجی است. این مقداری کار را مشکل می¬کند . چون افکار عمومی و کسی که می خواهد پذیرای کار و دستاورد شما باشد، بخصوص در چند سال اخیر که شبکه های اجتماعی هم رشد پیدا کرده اند، در فضایی زندگی می کند که اگر بخواهد صدای روابط عمومی را بشنود باید این صدا خیلی بلند باشد. در غیر اینصورت این صدا پژواکی نخواهد داشت. توجه کنید الان چقدر بد اخلاقی های سیاسی داریم که مختص این جناح و آن جناح نیست. متأسفانه اصلا رعایت مقررات و ضوابط مادی و معنوی کار را نمی کنیم. خیلی راحت بدون توجه به صحت و سقم و عواقب گفته ها، همه چیز را بر زبان جاری می کینم.

    دکتر صالحی ادامه داد: طبق مقررات اگر کسی متهم است تا اتهامش روشن نشود علی القاعده نباید نامی و ذکری از آن شخص در مطبوعات بیاید. به صرف یک شایعه و صحبت می بینید که دیگر طرف جایی برایش نمی ماند که بخواهد از خودش دفاع کند. زیرا با همین صحبت ها محکوم شده و مجازات هم برایش در نظر گرفته اند.
    ایشان با بیان اینکه کار روابط عمومی ها واقعاً کار خیلی مشکلی است، گفت: در نظام های دیگر، افراد محدودیت ها، ضوابط و قیدهایی را پذیرفته اند. خارج از آن طرف های مقابل باید پاسخگو باشند و این را می دانند. لذا می خواستم بگویم که روابط عمومی در کشور ما بارش خیلی سنگین است. دست مریزاد می گویم که علیرغم این فشارها و محدودیت ها و این جو پر از ابهام، شما همچنان قدرتمندانه پیش می روید و مأیوس نمی شوید. علی القاعده باید همینطور هم باشد چون اگر شما هم مایوس بشوید، وضعیت بغرنجی بوجود می آید. می گویند وای به روزی که عقاب پر بریزد.
    دکتر صالحی با تاکید بر اینکه شایعات یکی از مشکلات کشور مان است که احساسی در مردم ایجاد می کند که با واقعیت همخوانی ندارد، به موضوع فساد در گروه ها و بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی اینها در جامعه به صورت خیلی وسیع مطرح می شود انتظار دارید احساس و برداشت جامعه و مردم عادی چه احساسی باشد. وقتی مردم عادی در جریان جزئیات نیستند، به گونه ای دیگر فکر می کنند و همیشه مسؤولین را در برج عاج می بینند. واقعاً مردم مقامات را تافته جدابافته ای می بینند حالا چه بخواهیم چه نخواهیم.

    رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ساده زیستی بزرگان نظام افزود: زندگی رهبری معظم را ملاحظه کنید. رهبر یک کشور با تمام اختیاراتی که دارد، چگونه ساده زندگی می کند. در چنین فضایی شما اتفاقات را بیان می کنید. ممکن است موردی هم نابجا بوده باشد ما نمی گوییم نادرستی و نقص نیست ولی آنچنان تعمیم می دهیم که همه را دربرمی گیرد. استثنائاً خلافی یک جایی هست . مثلا فرض کنید یکی از اقوام بنده خلافی کرده باشد بنده که ضامن فرزندان و اخوان و بستگان نیستم. خداوند متعال می فرماید وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرَی، هر کس مسؤول کار خودش است. با این کارها احساس فساد و انتشار و جاافتادن آن در مردم شکل می گیرد. اما واقعیت فساد چقدر است؟ آیا آن مقداری که این احساس ایجاد شده، هست؟ آماری را برای من ذکر کردند می گویند احساس فساد در کشور 77 درصد است و واقعیت فساد 11 درصد است. یعنی احساس فساد 7 برابر واقعیت است به خاطر اطلاع رسانی کاذبی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

    ایشان تاکید کرد: حالا روابط عمومی می خواهد این وضعیت را اصلاح کند؟ این امر غیر ممکنی است شما در برابر یک سونامی قرار گرفته اید چطور می خواهید با آن مقابله کنید؟ مخصوصاً از شما که در بدنه دولت هستید، انتظار زیادی دارند. می گویند “گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری”.هر گاه چنین مسایلی پیش می آید اولین کسانی که تحت فشار قرار می گیرند، دوستان ما هستند. موضوع دیگر احساس امنیت است. الان انصافاً امنیت کشور ما فوق العاده است. این احساس امنیت را باید قدر بدانیم. برای روشن شدن موضوع اصلا راجع به عراق و افغانستان حرف نمی زنم. راجع به ترکیه می گویم. 77 درصد هتل های ترکیه خالی است. می گویند در ترکیه مردم با ترس و لرز بیرون می روند. این احساس امنیت را بعضی طوری تعریف می کنند که گویی ترامپ آمده و قرار است حتماً چیزی رخ بدهد. البته اینکه نظام و دولت باید حواسش جمع باشد و ارتش و نیروی انتظامی و اطلاعاتی باید آمادگی داشته باشد، امری مسلم است اما باید احساس امنیت را تقویت کنیم.

    دکتر صالحی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما بحث تعریف ملت و دولت را خوب تبیین نکرده ایم. دولت و حکومت یعنی کشور. یعنی کسانی که منتخب مردم هستند و کشوری را باید اداره کنند. دولت یعنی ایران و اداره ایران. می گویند اینقدر نپرسید کشور برای شما چه می تواند بکند از خود بپرسید شما برای کشور خود چه می توانید بکنید. یعنی تک تک آحاد ملت ما نسبت به کشورشان مسؤول هستند. الان دولت در اذهان ما بگونه ای جا افتاده و ترسیم شده است که عده ای خدمتگزار در مسئولیت ها هستند که واقعاً هم خدمتگزار هستند. همه دولت ها را عرض می کنم من توفیق داشته ام از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز در جریان مسائل بوده ام. بنده شهادت می دهم هیچ دولتی بجز آن اولی که ملت تکلیفش را روشن کرد، قصد کوتاهی نداشته است. البته در خدمت کردن طرز فکر فرق می کند. عدالت اجتماعی را هر کس یک طوری می بیند. یکی معتقد است تولید ایجاد کنیم از نتیجه تولید معیشت را بالا ببریم. یکی می گوید اول باید آب و برق روستاهای دور افتاده را تأمین کنیم. اینها دیدگاه های اقتصادی و اجتماعی مختلف است. اما با وجود اینها همه دولتها واقعاً قصدشان خدمت بوده است. قطعاً در این خدمت رسانی اشتباه داشته و کوتاهی ها یی هم داشته اند. اما قصدشان خدمت بوده است.

    دکتر صالحی در ادامه با تاکید بر نقش روابط عمومی ها در تعریف ملت و دولت، گفت: باید به گونه ای جا بیندازیم و بگوییم ملت ها هم مسؤول هستند. یک جا در کشور تأسیساتی ایجاد می شود. بعضی ها دلخوریشان را به آن تأسیسات وارد می کنند. فکر می کنند با این کار دلخوری را به ثمر نشانده اند. دولت زمانی کارایی دارد که ملت از او حمایت کند. دولتی که حمایت ملت را نداشته باشد و بخواهد لنگان لنگان به خاطر این مسأله حرکت کند، نمی تواند مأموریت های تعیین شده را به مقصد برساند. باید آرام آرام در اذهان مردم جا بیفتد که “کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیه”. خیلی جالب است. ما همه مسؤولیم.

    رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بحثی درست و جدی و واقعی است که در غرب هم وجود دارد. در حالیکه ما آن را منحصر به مسایل شکلی عبادی کرده ایم. از جمله در خصوص حجاب. یعنی اولین چیزی که در ذهن مردم راجع به امر به معروف و نهی از منکر می آید راجع به حجاب و لباس و … است. ما حشمت لباس را قبول داریم. اما امر به معروف منحصر به این امور نیست. بلکه بیشتر دربرگیرنده اموری است که جامعه ساز و مدنیت ساز است.

    ایشان افزود: بحث دیگر تکریم ارباب رجوع است. روابط عمومی ها در تشکیلات خودشان این قسمت را باید جا بیندازند. وقتی ارباب رجوع به یک کارگزار دولتی مراجعه می کند نوعا با ترس و لرز می رود و او را بالاتر از خودش می داند. امام فرمودند که ما خدمتگذار هستیم و باید این احساس را داشته باشیم که خادم ملت هستیم. خلاصه اینکه واقعاً در محدوده خودمان باید تکریم ارباب رجوع را شعار ننویسم باید ببینیم چگونه می¬شود این موضوع را در عمل نشان داد.

    معاون رییس جمهور گفت: در آستانه انتخابات هستیم. هم چالش¬های داخلی و هم خارجی داریم. فضای کنونی مناسب و در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. رقابت و اختلاف نظر سیاسی را قبول داریم. ولی واقعاً می¬توان این کارهارا در چارچوب اخلاق و ادب انجام داد. در آستانه انتخابات هستیم و روابط عمومی کارش از جهات مختلف جدی تر است.

    دکتر صالحی گفت: طوری شده است که در جامعه برخی به خاطر اهداف و نیات سیاسی حق را باطل جلوه می دهند. برجام نمی گویم معجزه کرد اما دستاورد کمی هم نداشته است. در تحلیل سیر تحول انقلاب اسلامی دو نکته را باید در نظر گرفت. یکی تدبیر است. بالاخره مسؤولین ما تدبیر می کردند. شورای عالی امنیت ملی، سران سه قوه، رییس جمهور و… .اما در مقابل این تدبیر که تحلیل می کنیم تقدیر هم باید در تحلیل ما بیاید. خیلی از وقت ها ما با دست تقدیر، و نه با تدبیر، از مشکلاتی که گریبانگیر می شد، رهایی یافتیم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    شرط ایران برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ترامپ

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.