• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • صنعت هوایی میوه برجام را چید

    تقدیمی هدف:

    صنعت هوایی میوه برجام را چید

    مدیرعامل ایران‌ایر: برای شرایط بازگشت تحریم‌ها هم تدابیری اندیشیده شده است

    اقتصاد > صنعت – به جرات می‌توان گفت خرید هواپیما از غول‌های بزرگ هواپیماسازی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برجام است؛ آن هم در شرایطی که در دوران تحریم، صنعت هواپیمایی کشور به اوج رکود خود رسیده بود.

     گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد کل هواپیماهای کشور که گواهی‌نامه ایمنی پرواز به کشورهای اروپایی و آسیایی درجه اول داشتند، به حد 3 یا 4 هواپیما رسیده بود. به عبارتی، ناوگان هواپیمایی به حدی فرسوده شده بود که همان تعداد هواپیماها محدود نیز همه در آستانه خروج از ناوگان فعال کشور بودند. از سویی ناوگان هوایی ایران 266 فروندهواپیما وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است.

    این در حالی بود که ایرلاین‌های خارجی در مجاورت و همسایگی ایران تمام مسیرهای پروازی ایران را به اشغال خود درآورده و سهم خرید چهار تا پنج میلیارد دلاری خرید بلیت توسط مسافرین ایرانی را به خود اختصاص داده بودند.

    ولی امروز و یک‌سال پس از اجرای برجام، فصل نوینی در صنعت هوایی کشور گشوده شد؛فصلی که در آن علاوه بر امکان خرید هواپیماهای نو  از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا، فرصتی مهم برای نوسازی، بازسازی و ایمن‌سازی صنعت هواپیمایی کشور هم ایجاد شده است.

    بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، «براساس قرارداد با ایرباس 100 فروند هواپیما، قرارداد با بوئینگ 80 فروند هواپیما و صحبت با ATR 20 فروند هواپیما خریداری خواهد شد.» به این ترتیب، در مجموع 200 فروند هواپیمای کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربرد به ناوگان هوایی کشور افزوده خواهد شد. از 200 هواپیمای خریداری شده، دیروز اولین فروند ایرباس در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و دو فروند هواپیمای دیگر نیز تا پایان امسال و 7 فروند سال آینده به ایران تحویل داده خواهد شد.

    برجام، سرآغاز مسیر خرید هواپیما

    فابریس برژیه، مدیرعامل ایرباس، سرآغاز این مسیر را دی‌ماه سال قبل می‌داند. وی در این خصوص در مراسم ورود ایرباس ای321 در فرودگاه مهرآباد می‌گوید: «مسیری که طی کردیم، سرآغازش دی ماه سال پیش و در طول بازدید آقای رییس‌جمهور روحانی از شهر پاریس کلید خورد؛ زمانی که شرکت‌های ایرباس و ایران‌ایر توافقی حقیقتا تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» به امضا رساندند و این شروعی بود برای یکسال دیپلماسی فعال همراه با تلاش های عمیق فنی و بازرگانی.»

    وی توضیح می‌دهد: «از دی ماه سال گذشته ما ضمن درخواست و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی‌های خارجی در چارچوب برجام، توافق اولیه خود را نیز به قراردادی نهایی تبدیل و این هواپیما را جهت تحویل آماده ساختیم.»

    آغاز دوران جدید در صنعت هوایی

    در این میان، عباس آخوندی در حاشیه مراسم ورود ورود ایرباس ای321، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: «نوسازی ناوگان هوایی ایران آغاز شده است و در این خصوص تاکنون سه قرارداد مهم را امضا کرده‌ایم.»

    به اعتقاد وی، «با فضایی که در روابط بین‌الملل ایجاد و قراردادهایی که امضا شده، صنعت هوایی ایران نوسازی خواهد شد؛ البته این نوع اقدامات نیاز به مراقبت‌های جدی در حوزه مسایلی سیاسی و اقتصادی و نیز در حوزه تامین مالی دارد.»

    وزیر راه و شهرسازی متذکر می‌شود: «ما به هر قراردادی که امضا می‌کنیم، پایبند خواهیم بود و تا زمانی که طرف مقابل به قراردادها احترام بگذارد، به قراردادها احترام می‌گذاریم. ما با همه شرکت‌ها براساس حسن‌نیت قراردادها را امضا می‌کنیم، بنابراین ما اصل را بر حسن‌نیت و تعهد در اجرای قرارداد از سوی طرف مقابل می‌گذاریم.»

    آخوندی تصریح می‌کند: «گروهی در یک‌سال گذشته گمان می‌بردند و سرزنش می‌کردند که قراردادها فقط روی کاغذ است، البته من به آنها حق می‌دهم، چون ما یک دوره تاریخی در قطع روابط را داشت، ولی من به موفقیت و توان ایران ایمان داریم و آنچه را که در بضاعت ما بوده، به کار گرفتیم و ثابت کردیم به تمام مشکلات فایق خواهیم آمد.»

    وی تاکید می‌کند: «ما در حوزه نوسازی ناوگان هوایی کارهای زیادی را در پیش داریم. ما در جهت ارتقای کمیته سرمایه‌گذاری در سایر خطوط هوایی نیز اقدام کردیم. اگرچه در آغاز راه قرار داریم.»

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در آغاز یک دوران جدید در صنعت هوانوردی هستیم، خاطرنشان می‌کند: «در خطوط هوایی ایران باید بتوانیم سهم ایران را از بازار جهانی صنعت هوایی به دست آوریم. این گام مهمی است که در پیش داریم. باید به تعریف مسیرها و خطوط جدید بپردازیم.»

    تدبیر برای بازگشت تحریم‌ها

    با وجود کار بزرگ وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی صنعت هوایی کشور،اما هنوز سوال‌های متعددی درباره قرارداد با غول‌های هواپیماسازی و نیز آینده قرارداد خرید هواپیما مطرح است؛ از جمله شرایط احتمالی بازگشت تحریم‌ها. فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر در این خصوص می‌گوید: «ما در گذشته تحریم‌ها را به گونه‌ای پشت سر گذاشتیم که حتی امکان دریافت یک قطره سوخت را هم نداشتیم، اما توانستیم این شرایط را مدیریت کنیم.»

    به گفته وی، «اگر به این فکر کنیم یک روزی تحریم‌ها بر می‌گردد، بنابراین باید دست روی دست بگذاریم و منتظر بازگشت تحریم‌ها باشیم.»

    مدیرعامل ایران‌ایر تصریح می‌کند: «ایران‌ایر ۳۸ سال تحریم را تجربه کرد و شرایط بسیار سختی را گذراند، اما تمام آن روز‌ها را پشت سر گذاشت و زنده ماند. برای شرایط بازگشت تحریم‌ها هم تدابیری اندیشیده شده است که در چارچوب آن عمل خواهیم کرد.»

    پرورش تاکید می‌کند: «ما خیلی نگران نیستیم، زیرا ما یک قرارداد با هم امضا کردیم و دو طرف به قرارداد تعهد دارند و قرارداد نیز در چارچوب قراردادهای بین‌المللی است.»

    وی همچنین درباره وضعیت قرارداد‌ها درباره قطعات دوگانه هواپیماهای ایرباس می‌گوید: «همان‌طور که برای فروش هواپیما از خزانه‌داری آمریکا مجوز گرفته‌ایم، برای تامین قطعات آن مجوزهای لازم اخذ شده است.»

    به گفته پرورش، «طبق مجوز خزانه‌داری آمریکا تمام قطعات باید کنترل انجام شود که این سخت نیست و قبل از آن هم روال و روند به همین شکل بود. پیش از این هم این کنترل‌ها وجود داشت قطعه‌هایی که کاربرد دوگانه دارد، مهم‌ترین قطعات هواپیما هستند، بنابراین شرکت ایرباس نظارت بر این دارد که این قطعات در سایر هواپیما‌ها استفاده نشود.»

    مدیرعامل ایران‌ایر در عین حال در رابطه با این شائبه که ورود هواپیماها به ایران در آستانه انتخابات یک اقدام سیاسی است؟ می‌گوید: «نه من آدم سیاسی هستم و نه شرکت ما سیاسی است. ما بعد از برجام برای خرید هواپیما اقدام کردیم و همه تلاش کردیم که هر چه زودتر از این قرارداد بهره‌برداری کنیم. الان هم روزی است که توانستیم هواپیماها را بیاوریم.»

    رمز گشایی از تامین مالی

    اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی نیز درباره تامین مالی قرارداد با ایرباس می‌گوید: «بخشی از فاینانس قرارداد خرید هواپیما از ایرباس توسط شرکت ایرباس با بازپرداخت ۱۰ ساله تامین می‌شود و بخشی دیگر از فاینانس از موسسات مالی و بازپرداخت ۱۸ ساله تامین خواهد شد. البته اگر شرایط اجازه دهد، در آینده می‌توانیم از منابع موسسات لیزینگ بین المللی هم استفاده کنیم. »

    وی متذکر می‌شود: قرار نیست برای هواپیماهایی که چند سال دیگر وارد ناوگان ایران ایر می‌شود، از امروز پیش پرداختی به ایرباس داشته باشیم. پیش پرداخت بعدی ایرباس زمانی انجام می‌دهیم که دو فروند هواپیمای دیگر وارد ناوگان ایران‌ایر شود.»

    قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی عنوان می‌کند: «مانند سایر قرارداد‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه را ایران‌ایر می‌پردازد و مابقی توسط فاینانس تامین خواهد شد.»

    فخریه‌کاشان در عین حال، با اشاره به برگشت تحریم‌ها و سرنوشت قرارداد خرید هواپیما می‌گوید: «طبق متنی که وزارت خزانه‌داری آمریکا سه هفته پیش منتشر کرد، راهنمای جدیدی را برای این قرارداد‌ها به انتشار رسید و یکی از موضوعات مهم این راهنما این است که در شرایط احتمالی برگشت تحریم‌ها تمام قراردادهایی که از تاریخ برجام تا زمان برگشت احتمالی تحریم‌ها انجام شده، معتبر هستند و تحریم عطف به ما سبق نمی‌شود و این کمپانی‌ها حق جریمه هم ندارند. در مورد وام‌هایی هم که گرفته شده است، شرایط بازپرداخت‌‌ همان شرایط قبل بازگشت به تحریم‌ها خواهد بود.»

    وی تاکید می‌کند: «اگر این شرکت‌ها خلف وعده کنند، برای آن شرایط هم پیش‌بینی‌هایی انجام شده است. معتقدم اگر تحریم‌ها برگردد، اتفاق خاصی نمی‌افتد و در چارچوب مقررات و قوانین قرارداد‌ها عمل می‌کنیم.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.