طاق نصرت پس از آزادسازی از دست داعش

ss

چاپ

طاق نصرت پس از آزادسازی از دست داعش بازسازی می شود، اما با پرینتر 3 بعدی!

ss

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – معمار های ایتالیایی قصد دارند به کمک یک پرینتر سه بعدی طاق نصرت را که داعشی ها ویران کرده بودند بازسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف؛ گروهی از معماران ایتالیایی قصد دارند با دوباره ساختن طاق نصرت 2000 هزار ساله که در جنگ سوریه و داعش ویران شده، بخشی از شهر قدیمی سوریه یعنی پالمیرا را دوباره احیا کنند. در طول سال گذشته داعش بیشتر قسمت های شهر پالمیرا را ویران کرد.

برای بازسازی این خرابه ها از پریتر سه بعدی استفاده می شود تا در کوه های ایتالیا طاق نصرت چاپ شود. در اواخر این ماه طاق نصرت دوباره ساخته شده به لندن و نیویورک برای نمایش برده می شود و پس از آن به پالمیرا بازگردانده می شود.

برای بازسازی این ویرانه از هزاران عکس استفاده شده است و در پایان در کنار آخرین تکنولوژی ها، هنرمندان آخرین کارها را انجام می دهند.

ماساری، مدیر اک استودیوی هنرهای معاصر در ایتالیا دراین باره گفت: ما گاهی فکر می کنیم که اگر جای سوری‌ها بودیم، دوست داشتیم چنین چیزی را داشته باشیم، به عنوان یک ایتالیایی برای ما آثار باستانیمان (شهر باستانی پالمیرا زمانی در امپراطوری روم باستان بود) بسیار مهم است.

این پروژه توسط موسسه باستان شناسی دیجیتال، یک سرمایه گذاری مشترک توسط دانشگاه هاروارد، دانشگاه آکسفورد و موزه آینده دبی، اداره می شود.

مجریان این پروژه بر این باورند که می توانند بیش از یک میراث باستانی که توسط داعش تخریب شده را دوباره بسازند.