• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • طرح موضوع قدرت دفاعی ایران از سوی دشمنان فرار به جلو است

    تقدیمی هدف:

    رئیس جمهور با بیان اینکه طرح موضوع حضور ایران در منطقه و قدرت دفاعی ایران از سوی دشمنان فرار رو به جلو است، گفت: تسلیحات ایران مانند تسلیحات همه کشورهای دنیاست.

    به گزارش خبرنگارهدف حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه در همایش نکوداشت حاج آقا مصطفی خمینی اظهار کرد: مجلس بزرگداشت شخصیت بزرگ حوزوی و انقلابی ما از بیت بزرگ حضرت امام، آیت الله سیدمصطفی خمینی که بعد از چهل سال به یاد او امروز گرد هم آمده ایم.

    وی افزود: ابعاد شخصیتی حاج آقا مصطفی از ابعاد مختلف، جای بررسی و بهره برداری دارد. از یک طرف جایگاه شخصیتی وی به عنوان یک عالم، فقیه، عارف، فیلسوف و انقلابی و از طرف دیگر جایگاهی که وی در بیت امام و نهضت اسلامی داشت.

    روحانی امام داد: مرحوم حاج آقا مصطفی به عنوان امید همه انقلابیون بود. نگاه ما به وی اینطور بود که اگر خدای ناکرده روزی امام در میان ما نباشد، فردی هست که بخواهد این پرچم را به دوش بکشد و نهضت را به مقصد نهایی برساند.

    وی تاکید کرد: حاج آقا مصطفی به عنوان یک مشاور، معاون و یار بزرگ در کنار امام بود. حاج آقا مصطفی تنها فرزند امام نبود بلکه  خود جایگاه ویژه ای داشت. در انقلاب و نهضت ما هم جایگاه وی ممتاز بود.

    روحانی گفت: اگر حادثه ۱۵ خرداد سال ۴۲ اتفاق نمی افتاد، یا جان امام در خطر قرار می گرفت یا امام(ره) برای همیشه در زندان می مانند. آن فداکاری و حضور مردم در قم، تهران و شهرهای دیگر، باعث شد رژیم احساس کند که شخصیت امام شخصیتی نیست که بخواهند به این راحتی حذف یا وجود وی را از جامعه محروم کنند.

    وی اضافه کرد: حاج آقا مصطفی نقش ویژه ای در ۱۵ خرداد داشت. اگر بگوییم که فداکاری وی و سایر علما و مراجع در سراسر ایران باعث شد که جان امام حفظ شود، سخن مبالغه شده ای نگفته ایم.

    روحانی تصریح کرد: در سال ۴۳ هم وقتی امام دستگیر شد و همزمان خیابان های قم را سربازان گرفتند و همه مدارس توسط نیروهای نظامی محصور شد، آن کسی که در خانه علما راه افتاد تا از جان امام(ره) حفاظت کند، حاج آقا مصطفی بود.

    وی ادامه داد: حضور حاج آقا مصطفی در ترکیه و نجف در کنار امام، بسیار تاثیرگذار بود. در ایامی که امام در نجف بودند، نقش وی در حفاظت از جان امام و حرکت و نهضت اسلامی ممتاز بود. حاج آقا مصطفی شخصیتی بود که به راحتی قابل دسترس بود. دسترسی به وی بسیار آسان بود؛ شخصیت خاکی و متواضعی داشت و در مراسم های مختلف به راحتی حضور پیدا می کرد.

    رییس جمهور با بیان اینکه حاج آقا مصطفی شخصیت شجاعی بود گفت: حاج آقا مصطفی در واقع همواره یاری فداکار در کنار امام بود. سال های ۴۸ یا ۴۹، دوران فراز نهضت اسلامی نبود اما سال های ۵۶ و ۵۷ شرایط سهل تر شد اما در کل کشور خفقانی حاکم بود و  تصویر و نوار و رساله و نوشته های امام ممنوع بود.

    روحانی ادامه داد: رژیم امام را از دسترس مردم خارج کرده بود و فکر می کرد که “از دل برود هر آنکه از دیده برفت” اما نمی فهمیدند که همه این کارها نتیجه معکوس دارد و مردم دلداده راهبر این نهضت هستند و این حرکت های کودکانه در مسیر مردم تاثیری نمی گذارد.

     

    وی ادامه داد: وقتی مردم به خیایان ها آمدند، ترس مردم فروریخت. در مسجد ارگ تهران در مجلس یادبود هفتم حاج آقا مصطفی، همه شخصیت ها اعم از چهره های حزبی و فضلا و دانشگاهیان و بازاریان حضور داشتند. این حرکت(شهادت حاج آقا مصطفی) باعث شد که حوادث دی ماه قم و چهل های دیگر پشت سر هم زنجیروار اتفاق بیفتد. تمام این اتفاقات توانست رژیم را در فشار نهایی قرار دهد. تحمل برخی امور در ظاهر بسیار سخت است اما در باطنش می تواند فرج باشد.

     

    رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه با شخصیت امام (ره) آشنا بودند، گفت: اما سخنرانی امام (ره) بعد از شهادت حاج آقا مصطفی که الطاف خفیه را مطرح کرد، یک جایگاه جدیدی را از عظمت روح بلند امام (ره) به جامعه نشان داد.

    روحانی گفت: ما آن سخنرانی را در منزل امام (ره) جمارانی گوش کردیم و مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی و برخی دیگر از بزرگان آنجا بودند. فکر می‌کنم اواخر ذی‌حجه بود. وقتی نوار گذاشته شد، مرحوم شهید مطهری گفت «ببینید این چه شخصیتی است». باز نوار را گوش کردیم تا پایان خیلی سخنرانی عجیبی بود؛ نشان می‌دهد امام (ره) چه قدرت روحی و عظمتی داشت.

    وی با بیان اینکه امام (ره) یک استثناء بود، گفت: علم که مهم نیست، حتی شجاعت و شهامت هم مهم نیست؛ این روح تربیت شده، عرفان بالا، صبر و تحمل بی‌نظیر در تاریخ که فرزند عزیز و جوان خودش را از دست بدهد و خم به ابرو نیاورد؛ این کار از بزرگان تاریخ، از اولیاء و امامان معصوم ساخته است. کجا سراغ دارید که یک شخصیت این‌چنینی برای نظام اسلامی هدیه شود و این پدر بزرگوار وقتی حرفی می‌زند، نه اسم او را می‌برد، نه از او تعریف می‌کند، بلکه می‌گوید از این‌جور حوادث برای همه پیش می‌آید و باید صبر کنیم و این حادثه از الطاف خفیفه‌ی خداوند است.

     

    روحانی تصریح کرد: امام (ره) تنها با استبداد نجنگید، بلکه با استبداد و استکبار همزمان جنگید، شخصیتی که هم بت‌ها را شکاند و هم مسیر هدایت را نشان مردم داد؛ این چه روح بلند و صبری بود؟ امام (ره) آن زمان می‌گفت همه در کنار هم قرار بگیرید، تمام آن سخنرانی امام (ره) از آغاز تا پایان جز وحدت و انسجام جامعه و اعتدال چیز دیگری نیست. امام (ره) سفارش می‌کند به دانشگاهیان، به علما و روحانیت و می‌گوید که از هم فاصله نگیرید؛ حتی نصیحت می‌کند، حتی اگر یک آخوندی در سابق به دربار رفته است، او را متهم نکنید به آخوند درباری و این سخنان آن روز امام (ره) است. امام (ره) فرمود «به بزرگان شیعه و علمای بزرگ حمله نکنید». امام (ره) گفته بود «حوزه از دانشگاه جدا نشود، همدیگر را سرکوب نکنید، متحد باشید چرا که با اتحاد می‌توانید نهضت را به ثمر برسانید»

    وی تأکید کرد: آن پیام امام (ره) را هم باید امروز گوشمان بشنود، باید در کنار هم باشیم، امام (ره) در آن سخنرانی اتفاقاً تعبیر جناح‌ها می‌کند، می‌گوید که جناح‌ها از همدیگر فاصله نگیرند عین همین تعبیر را امروز می‌توان بیان کرد، از هم جدا نشویم و فاصله نگیریم، اختلاف‌نظرها زیاد نیست، ما در اصول و مسیر متحد هستیم؛ هدف و راه ما یکی است.

     

    روحانی تأکید کرد: آن اعتمادی که آن زمان به امام (ره) بود، به هیچ‌کس نبود؛ بنابراین این اعتماد و سرمایه اجتماعی بود که ما را پیروز کرد، این وحدت مردم بود که ما را پیروز کرد.

    وی با بیان اینکه امروز در کشور ما آن دیکتاتور مستبد و رژیم شاهنشاهی دیگر نیست، گفت: استبداد امروز مشکل ما نیست، اما استکبار همچنان وجود دارد؛ توطئه‌های دشمن همچنان ادامه دارد.

    روحانی گفت: البته امروز ما در یک جایگاه بسیار بلندی قرار گرفته‌ایم، هیچ زمان نبود که استکبار در منطقه از امروز ذلیل‌تر باشد.

    رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت عراق، سوریه و لبنان و مردم مظلوم یمن گفت: کجا استکبار پیروز است؟ چرا به دست و پا افتاده‌اند؟ چرا مرتب در منطقه گردش می‌کنند؟ چرا مرتب این خانه و آن خانه می‌روند؟ امروز عظمت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه از هر زمان دیگری بیشتر است.

     

    وی ادامه داد: کی سراغ دارید که رئیس‌جمهور آمریکا یک حرفی بزند، همه دنیا با آن مخالفت کنند؟ به جز یک رژیم جعلی و سه، چهار کشور کوچک، چه کسی از آمریکا حمایت می‌کند؟ حتی نظرسنجی‌ها نیز همین را می‌گویند. اینکه امروز می‌گوییم ملت ایران عظمت بیشتری دارد، برای همین است.

    رئیس‌جمهور تصریح کرد: نگذاریم این اعتماد صدمه بخورد، دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه و نیروهای مسلح، همه با هم حاکمیت این کشور هستیم. اگر دست به دست هم ندهیم، در کنار هم نباشیم و نگذاریم سرمایه اجتماعی لطمه ببیند و اگر یک اشکال کوچکی است، آن را بزرگ نکنیم.

     

    وی با تأکید بر اینکه باید به آینده امید داشته باشیم، گفت: نباید امید مردم را ناامید کنیم، مسیری که انتخاب کرده‌ایم، مسیر درستی بوده است. از هیاهوی این و آن باکی نداشته باشیم. ما یک توافقنامه بین‌المللی داریم که امروز حتی آمریکا هم بعد از ۹ و ۱۰ ماه که این حکومت جدید سرکار آمده است، هر روز می‌گوید این توافق بدترین توافق تاریخ است و می‌گوید باعث شرم آمریکاست؛ اما هنوز نتوانسته است با این توافق کاری انجام دهد؛ این نشان عظمت ملت ایران است. از طرفی دیگر ممکن است کسی حرفی بزند، خیلی به حرف‌ها گوش نکنید.

    روحانی اظهار داشت: ممکن است کسی حرفی درباره تسلیحات ایران بزند. خیلی به این حرفها توجه نکنیم. تسلیحات ایران مثل تسلیحات همه کشورهای دنیاست. در جهان ما مقررات بین المللی داریم. مقررات بین المللی در این باره چه گفته است؟ ما قانون اساسی داریم. قانون اساسی ما چه گفته است؟ قانون اساسی ما می گوید تسلیحات ما باید بازدارنده باشد. ما چیز دیگری نمی خواهیم. قدرت نظامی ما باید در برابر تهدیدات بازدارنده باشد و در شرایط مبادا دفاع موثر انجام دهد.

    رییس جمهور تصریح کرد: همه دنیا همین است. کسی نمی تواند درباره قدرت نظامی کشوری دیگر که بر مبنای قانون اساسی و تدابیر و دکترین دفاعی طراحی شده است حرفی بزند. اما حالا بعضی دوست دارند با ما حرف بزنند. تشریف بیاورند با ما حرف بزنند. ببنیم کی ضرر می کند. ما از بعضی کشورها سوال می کنیم آن روز که ما مظلومانه در برابر متجاوز می جنگیدیم، شما به ما اسلحه دادید یا به متجاوز؟

    روحانی ادامه داد: ما سوال می کنیم در شرایطی که مردم ما زیر آتش توپخانه و بمباران و موشک دشمن بودند، آیا حاضر شدید نه تنها سلاح تهاجمی بلکه حتی سلاح پدافند هوایی بدهید؟ آن زمان یک توپ ضدهوایی ساخت اروپا را که متعهد به تعمیرش بودند برای تعمیر ارسال کردیم اما نه توپ را تعمیر کردند و نه حتی همان توپ معیوب و خراب را به ما بازگرداندند و گفتند که شما در حال جنگ هستید و ما نمی توانیم این کار را بکنیم. حالا آنها می خواهند با ما درباره تسلیحات نظامی حرف بزنند.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: طرح بحث حضور ایران در منطقه و قدرت دفاعی ایران نیز فرار به جلو است. چه کسانی در این منطقه این همه برای مردم ویرانی آوردند؟ چه کسانی عراق را ویران و به تروریست ها کمک کردند و اصلا چه کسانی اینها را بوجود آوردند؟

    روحانی گفت: حرف زیاد زده می شود. خیلی به این حرفها اعتماد نکنید. اگر روزی که لازم باشد می دانیم چه جوابی به آنها بدهیم. همیشه در برابر سخن حق ما ، جوابی ندارند که بدهند. راه ما صحیح و استوار است.

     

    وی تحریم را ظلم به ملت ایران نامید و گفت: کاری که دولت یازدهم کرد، آن بود که این ظلم را از روی سر مردم برداشت و تحریم را شکست. حالا کسی می‌گوید این ظلم ۱۰۰ درصد برداشته نشده است، بلکه ۸۵ درصد برداشته شده است. در دنیای سیاست صفر و صد نداریم. ما همیشه دنبال مصالح کشورمان هستیم. هر چه در چارچوب منافع کشور ما است، در همان چارچوب حرکت می‌کنیم. امروز روزی نیست که سخنانی گفته شود که مردم ما نسبت به آینده امیدشان ناامید شود.

    رئیس‌جمهور افزود: ما در منطقه قدم‌های صحیح برداشتیم، هیچ جا اشکالی نداشته است. البته در یک مذاکره، در برابر قدرت‌های جهانی همیشه آدم به صد درصد نمی‌رسد اما آنچه که مهم و اساس بوده، به آن دست یافتیم.

    وی با بیان اینکه ما صنعت هوایی را از دست نداده‌ایم، گفت: تحقیق و توسعه که در زمینه هسته‌ای اساس است را ادامه می‌دهیم و حقمان را بازپس گرفتیم. ما در برابر تهمت‌هایی که به ما می‌زدند، آن پرونده‌ها را از بین بردیم؛ بسیاری از تحریم‌ها را برداشتیم.

     

    رئیس‌جمهور تصریح کرد: درود ما به روان پاک امام (ره) که برای ما استقلال، عزت، حاکمیت ملی، وحدت، انسجام، نابودی دیکتاتوری و استبداد آورد. امامی که برای ما خودباوری، ایستادگی و بردباری آورد و درود ما به روح پاک فرزندان برومندش حاج سید احمد آقا و مصطفی خمینی عزیزانی که در راه این انقلاب تلاش کردند و در جوار رحمت حق قرار گرفتند.

    روحانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما ادامه‌دهنده راه امام (ره) عزیزمان باشیم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.