ظهر ۱۲دی ۹۵؛ هوای‌تهران در وضعیت قرمز، ۹منطقه در هشدار، یک منطقه پاک!

چاپ

ظهر ۱۲دی ۹۵؛ هوای‌تهران در وضعیت قرمز، ۹منطقه در هشدار، یک منطقه پاک!/ شاید فردا هوا بهتر شود

جامعه > محیط زیست – هوای تهران بالاخره به محدوده قرمز وارد شد؛ ۱۵۱ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز. البته ۹ منطقه هم در همین ساعت‌ها هوای به شدت آلوده‌ای دارند و به هشدار رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف؛ هرچند صبح امروز چند منطقه تهران هوای قابل تحمل‌تری داشتند، اما با افزایش تردد در شهر و پایداری ادامه دار جو، آلاینده‌های بیشتری در هوا تلنبار شدند و اکنون هوای تهران به وضعیت هشدار رسیده است.

آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز، هوا ناسالم برای همه افراد جامعه است؛ ۱۵۱. وضعیت قرمز.

اما در همین ساعت، هوای ۹ منطقه تهران در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد؛

ایستگاه دانشگاه شریف در جنوب منطقه ۲ بدترین هوا را دارد؛ ۱۷۵. پس از آن ایستگاه منطقه ۴ عدد ۱۷۴ را نشان می‌دهد. در دانشگاه تربیت مدرس، در همسایگی گیشا و مرز منطقه ۲ و ۶، شاخص روی عدد ۱۷۱ قرار گرفته است. ایستگاه شمال منطقه ۲  و شادآباد در منطقه ۱۸ عدد ۱۶۸ را نشان می دهند، شهرری در رتبه بعدی و عدد ۱۶۵ است. شاخص‌ها در ایستگاه‌های در منطقه ۱۱، منطقه ۷ و پیروزی به ترتیب روی اعداد ۱۵۷، ۱۵۴ و ۱۵۳ قرار گرفته‌اند.

ایستگاه سنجش در منطقه ۱۹ هم هوای پاکی را نشان می‌دهد.

گفتنی است پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد امروز شرایط جوی نسبتا پایدار و سکون نسبی هوا منجر به افزایش آلاینده ها می‌شود. اما با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر یکشنبه، در برخی ساعات شب وزش بادی با سرعت ۳ تا ۴ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

همچنین با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز دوشنبه ۱۳ دی، روند افزایشی سرعت باد از صبح آغاز شده و در برخی ساعات طی بعدازظهر وزش باد شدیدتر از شب قبل (بزرگی بین 5 تا 7 متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود. این شرایط کماکان برای روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت. همچنین طی دو روز آینده هوا سردتر می‌شود.

درواقع انتظار می‌رود هوا فردا بهتر شود.