• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • عدم تصویب اساسنامه کمیته المپیک به خاطر بودجه دولتی

    تقدیمی هدف:

    تخصیص بودجه از دولت به کمیته ملی المپیک مسئله ای است که باعث شده اساسنامه اصلاحی این کمیته نتواند مصوبه خود را از هیات وزیران بگیرد چراکه با قوانین IOC در تضاد است.

    خبرگزاری هدف  – گروه ورزش: تا قبل از انتخابات ۹۶/۱۰/۲۵ کمیته ملی المپیک، اساسنامه این کمیته مهمترین موضوع مرتبط با این کمیته بود که حتی در برخی مقاطع برگزاری قانونمند انتخابات آن را هم تحت الشعاع قرار داد. در نهایت اما با وجود بسیاری از کش و قوس های اساسنامه ای و بر اساس استعلامی که برگزاری انتخابات با اساسنامه مصوب سال ۹۲ را بلامانع عنوان کرد، این انتخابات در موعد مقرر برگزار شد.

    حالا  ۴ ماه از آن انتخابات و آغاز به کار دوره جدید مدیریتی کمیته ملی المپیک می گذرد اما هنوز اساسنامه کمیته ملی المپیک و تصویب آن به سرانجام نرسیده است؛ اساسنامه ای که ماه ها قبل از انتخابات و به خاطر ابلاغ قانون انتزاع از سوی رئیس جمهوری در پروسه بررسی، اصلاح و تصویب قرار گرفت، حتی در این مسیر با دخالت های داخلی زیادی هم مواجه شد که می توانست ورود کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان اصلی ترین نهاد ناظر را به همراه داشته باشد اما در نهایت آنچه باعث عدم تصویب اساسنامه تا به امروز شده، ورود و خروج های مالی کمیته است که با اعتبارات دولتی انجام می شود.

    بودجه دولتی؛ دلیل عدم تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک
    بر کسی پوشیده نیست که اعتبارات سالیانه کمیته ملی المپیک توسط دولت و در جریان تصویب لایحه بودجه سالیانه پیش بینی می شود. بر همین اساس بود که رضا صالحی امیری در بدو ورود به کمیته ملی المپیک، رایزنی با دولتی ها برای افزایش بودجه نهاد مطبوعش را دنبال کرد که نتیجه آنهم تصویب بودجه ۶۳ میلیاردی برای امسال شد. بودجه ای که با افزایش قابل توجه نسبت به سال گذشته ابلاغ شد اما ….

    کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی شناخته می شود. حتی در ماده دوم از بخش یکم (تعریف و هدف) اساسنامه این کمیته نیز بر «استقلال مالی» و «مستقل بودن» به عنوان یکی از ویژگی های آن تاکید شده است با این حال بودجه سالیانه کمیته ملی المپیک از مسیر دولتی تامین می شود. مسیری که حرکت در آن خلاف قوانین IOC به حساب می آید حال آنکه در همین اساسنامه و در ماده سوم از بخش دوم (وظایف کمیته) بر «اجرای قوانین و رعایت مقررات کمیته بین‌المللی المپیک» تاکید شده است.

    تمام سنگ اندازی های داخلی 
    پیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک 21 اسفندماه سال 95 در آخرین نشست سالیانه هیات اجرایی نهایی شد و 5 ماه بعد از آن یعنی مردادماه سال گذشته به تائید IOC هم رسید. بعد از آن مدیران کمیته ملی المپیک پیش نویس مورد تائید IOC را برای هیات وزیران ارسال کردند تا بتوانند مصوبه دولت را برای آن بگیرند. این در حالی بود که پیش از آن پیش نویسی دیگری از کمیته ملی المپیک که البته تائیدیه IOC را نداشت توسط وزارت وزش و با لحاظ کردن تغییرات و نظرات پیشنهادی احتمالی به هیات وزیران رفته بود!

    این موضوع یعنی بازی عجیب کمیته و وزارت باعث شد تا دو نسخه متفاوت از اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک برای اصلاح پیش روی هیات وزیران قرار بگیرد. اینکه هیات وزیران بالاخره کدام نسخه از اساسنامه اصلاحی را ملاک بررسی قرار داد، اصلا مشخص نشد اما به هر حال بررسی های لازم برای تائیدیه آنقدر طولانی شد که در نهایت انتخابات مهم سال گذشته کمیته ملی المپیک بر اساس استعلامی که کیومرث هاشمی از امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گرفت، با اساسنامه قدیمی (فعلی) برگزار شد.

    IOC چگونه اساسنامه مغایر با قوانین خود را تائید کرد؟!
    تخصیص بودجه به کمیته ملی المپیک توسط دولت، مسئله جدیدی نیست. سالهاست که اعتبارات این کمیته از راه دولتی تامین می شود و با همین شرایط اساسنامه این کمیته در دوره های مختلف مصوبه لازم را از کمیته بین المللی المپیک گرفته است. حتی همین سال گذشته کمیته بین المللی المپیک اساسنامه اصلاحی کمیته المپیک را تائید کرد. بعد از آن بود پیش نویس اساسنامه کمیته از طرف مدیرانش برای هیات وزیران ارسال شد با این حال «چرا در بررسی های داخلی به همین اساسنامه به خاطر مغایر بودن با قوانین IOC ایراد گرفته شده است؟»

    حال آنکه همین بررسی های داخلی در تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک در هیات وزیران، طبق قوانین IOC نوعی مداخله دولت در امور ورزش به حساب می آید که با منشور المپیک منافات دارد و IOC در صورت اطلاع قطعا به آن واکنش نشان خواهد داد. همانطور که سال گذشته و در واکنش به نامه کمیته المپیک ایران برای برگزاری انتخابات با اساسنامه قبلی، کمیته بین المللی المپیک پیگیر دلیل عدم تصویب اساسنامه شد. این پیگیری می تواند تکرار شود اگر پروسه تصویب اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک در ایران و ارسال دوباره آن به IOC برای تائید نهایی، طولانی تر از این شود.

    بررسی اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک در مرکز پژوهش های مجلس 
    یک مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار هدف این موضوع که «پرداخت بودجه به کمیته ملی المپیک و مغایر بودن آن با قوانین IOC باعث عدم تصویب اساسنامه این کمیته شده است» را تائید کرد.

    این درحالی است که در ازای پرداخت بودجه، برنامه، عملکرد و نتایج این کمیته  پیگیری می شود. حضور هفته گذشته مدیران کمیته ملی المپیک در مجلس هم در همین راستا انجام شد و برای اینکه گزارش اقدامات و برنامه های آسیایی این کمیته به مجلس ارائه شود. با این حال روی پرداخت بودجه به کمیته دست گذاشته شده است. موضوعی که به نظر می رسد در قطع یکباره بودجه کمیته ملی المپیک در ماه های پایانی سال گذشته بی تاثیر نبوده است.

    البته اینکه پیگیری اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی واگذار شده تا راه حلی برای این موضوع اندیشیده شود اما آنچه مهم است که اینکه اساسنامه اصلاحی هنوز مراحل لازم برای تصویب را به طور کامل طی نکرده است.

    گذشت یک سال و نیم از مهلت قانونی رئیس جمهور
    به گزارش خبرنگارهدف ، اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک بعد از اینکه توسط هیات وزیران و مجمع کمیته تصویب شد، باید مجددا برای کمیته بین المللی المپیک ارسال شود تا بعد از تائید دوباره این نهاد، اجرایی شود. حال اگر اساسنامه ارسالی به IOC در مرحله دوم، با آنچه در مرحله اول ارسال مورد تائید قرار گرفت، مغایرتی داشته باشد، تائید نهایی نخواهد شد و این یعنی آغازی پروسه ای جدید برای تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک؛ اساسنامه ای که طبق آنچه در قانون انتزاع به آن تاکید شده بود، باید حداکثر ظرف مدت زمان سه ماه مورد اصلاح قرار می گرفت اما حالا بعد از گذشت یک سال و نیم از ابلاغ این قانون، هنوز به سرانجامی نرسیده است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.