فقط مانده فرهاد مجيدي بيايد

maghede

چاپ

امظلومي در حال بستن تيمي است از نامداران که گذشته خوبي دارند و البته به نظر نمي رسد که آينده هم از آن آنها باشد چرا که سن و سال آنها ميانگين سني استقلال را بالا مي‌برد.تقريبا تمامي تيمهاي ايران در حال سقوط هستند، البته نه از بعد فني که از منظر مالي به واقع فوتبال در حال نابود شدن است و اگر و تنها اگر صدا و سيماي ايران سواد و درک درستي از اين مقوله نداشته باشد، بهترين ورزش و پر مخاطب ترين ورزش ايران به قهقرا خواهد رفت و ديگر کسي نمي تواند آن را از نو بسازد.
به باشگاه‌ها نگاه کنيد، تقريبا همه آنها در حال ورشکستگي و نابود شدن هستند و چيززيادي از آنها باقي نمانده است. بدهي‌ها به بازيکنان آنقدر زياد شده که تقريبا همه باشگاه‌ها به بازيکنانشان بدهکار هستند و براي نقل و انتقالات آنقدر گير کرده اند که در فاصله کمتر از 40 روز تا شروع ليگ برتر فوتبال ايران هنوز هيچ تيمي نه به درستي وارد نقل و انتقالات شده و نه تمريناتش را شروع کرده است. باشگاه‌هاي فولاد نوين و راه آهن و ملوان و پديده که اصالتا جايگاه مشخصي ندارند و از نظر مالکيت و مسائل مالي با بحران مواجه هستند، استقلال و پرسپوليس که با مديريت‌هاي اشتباه در آستانه نابودي براي هميشه قرار گرفته اند و البته که تيمهايي مثل سپاهان و نفت هم آنقدر مشکل دارند که هنوز نتوانسته اند کارشان را شروع کنند .
اين همه در حالي است که براي شروع ليگ برتر بايد تاکيد کرد که يک باشگاه حداقل به بدنسازي 52 روزه نياز دارد و البته همين حالا هم اين زمان وجود ندارد و به نظر نمي رسد تا دو هفته ديگر هم تيمها بتوانند استارت واقعي با بازيکنان کافي را بزنند.
اينها نشان از سالي بد با کيفيتي پايين در فوتبال ايران دارد.
فرزاد حاتمي هم به ليست پرويز مظلومي رسيد و به نظر مي‌رسد او هم به استقلال برمي گردد. با اين خبر بايد لابد منتظر ايمان موسوي و ميلاد ميداوودي هم باشيم شايد حتي فرهاد مجيدي هم آمد و براي استقلال بازي کرد! چرا که مظلومي شديدا سعي دارد از تمام آنها که با امير قلعه نوعي مشکل داشته‌اند استفاده کند. اين اتفاق به نظر مي‌رسد اصلا تصادفي نيست .حتي موضوع بدي هم محسوب نمي شود.
درواقع مظلومي سعي دارد با تمام وجود از منظر روانشناسي استقلالش را مجهز به نيروي مبارزه و احقاق حق کند.
تصور کنيد نکونام، آندو، رحمتي، فرزاد حاتمي، برهاني، صادقي و … چه انرژي بالايي دارند براي آنکه امير قلعه نوعي را مقصر جلوه بدهند و خودشان را در جامعه تواناتر از آنچه امير مي‌پنداشته مطرح کنند.
از من بپرسيد مي‌گويم مظلومي خوب کاري کرده است. او روانشناسي را به اوج رسانده و کاري کرده که مسائل فني و تاکتيکي کمتر در استقلال به چشم بيايد اما با وجود همه اين انتخاب‌هاي رواني درست، بايد تاکيد کرد او در حال ساخت يک تيم با سن و سال بالا هم هست. اين درست که انگيزه‌ها بالاست اما واقعيت اين است که استقلال به دوندگي و توان فيزيکي هم نياز دارد، در واقع مظلومي در حال افتادن از آن سمت پشت بام است.
پرويز مظلومي بايد مراقب سن بازيکنانش هم باشد، اينطور که جلو مي‌رود بعيد است که استقلال از دقيقه 60 و 70 به بعد بتواند کار را درست جلو ببرد و به نتيجه برسد.
مظلومي در حال بستن تيمي است از نامداران که گذشته خوبي دارند و البته به نظر نمي رسد که آينده هم از آن آنها باشد چرا که سن و سال آنها ميانگين سني استقلال را بالا مي‌برد.,