• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • قائم‌مقام وزیر بهداشت: سلامت جامعه‌محور را مد نظر داریم

    تقدیمی هدف:

    قائم‌مقام وزیر بهداشت: سلامت جامعه‌محور را مد نظر داریم/ تاکید بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی

    جامعه > سلامت – چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با حضور متخصصانی از ایران و جهان در ساختمان محک برگزار شد.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف ، چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت‌ «تجارب عملی در جامعه مدنی» 25 بهمن 1395 در محک با حضور اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره محک، دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، مهندس غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، مهندس مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، نمایندگان اتاق‌های تهران و ایران، گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و ثمین صدیقی نماینده مقیم سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران برگزار شد.

    پورفلاح: نباید تنها از دولت انتظار داشت

    احمد پورفلاح، دبیر چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در این همایش با بیان اینکه با پیچیدگی‌های به وجود آمده، دولت‌ها دیگر نمی‌توانند مسئولیت تمام دغدغه‌های جامعه را بر عهده بگیرند گفت: «محک در بیانیه چشم‌انداز خود بر آن است تا هیچ خانواده‌ای در مسیر درمان فرزند خود تنها نماند و در تمام مسیر درمان همه حمایت‌های لازم را بطور یکسان در سراسر ایران دریافت كند.»

    وی تأکید کرد: «این سازمان می‌كوشد با نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی، سایر مؤسسات خیریه و گروه‌هایی که در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم می‌شوند را همراهی كند و حرکتی سیستماتیك و عملی را به منظور فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی برای بنگاه‌ها را شکل دهد.»

    ایازی: باید مسئولیت اجتماعی به وظایف هر فرد تبدیل شود

    دكتر سید محمدهادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشاركت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت نیز با قدردانی از مؤسسه خیریه محك برای برگزاری چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شركت‌ها گفت: «محك جدای از اقدام ارزشمندی كه خودش انجام می‌دهد در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شركت‌ها و در همایش‌های قبلی مسئولیت متولیان عرصه‌های مختلف اقتصادی در قبال جامعه را به آنها یادآور شد.»

    ایازی افزود: «به محك به واسطه اقدام ارزشمند این سازمان در ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی تبریك می‌گویم و امیدوارم روزی برسد كه تمام بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی ما متوجه مسئولیت اجتماعی‌شان شوند.»

    او همچنین تاكید كرد: «در وزارت بهداشت، رویكردی را با عنوان سلامت جامعه‌محور مد نظر داریم. این رویكرد به این معنی است كه باید مشاركت آحاد مردم را در حوزه سلامت داشته باشیم و هر فرد باید به فكر سلامت خود، خانواده، همسایگان و همشهریانش باشد تا مشكلاتی كه در حوزه سلامت داریم حل شود. میتوان گفت 75 درصد از موضوعات مربوط به نظام سلامت خارج از مدیریت ماست و حداكثر 25 درصد به ما مرتبط می‌شود. به عنوان مثال در آلودگی هوا یا تصادفات جاده‌ای ما نقش مستقیمی نداریم و در پیامدهای آن است كه می‌توانیم وارد شویم و نقش ایفا كنیم. بنابراین اگر هركس خودش را موظف بداند كه باید مسائلی را در حوزه سلامت رعایت كند، مشكلات حل می‌شود.»

    ایازی با بیان این كه لازم است هركس به مسئولیت اجتماعی خودش توجه كند، گفت: «نزدیك 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت داریم و حدود 800 خیریه در حوزه سلامت فعالیت می‌كنند كه همه اینها نشان‌دهنده لزوم مسئولیت اجتماعی است و امیدوارم روزی برسد كه مشاركت در مسئولیت اجتماعی به یكی از وظایف هر فرد تبدیل شود.»

    شافعی: فعالیت‌های نیكوكاری به سمت توانمندسازی برود

    مهندس غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست گفت: «فعالیت محک در زمینه مسئولیت اجتماعی باید برای جامعه نیکوکاری بخصوص فعالان اقتصادی الگو شود.»

    وی ادامه داد: «مطالعه سازمان‌های موفق نشان می‌دهد عامل ماندگاری آنها هیچگاه نه قدرت بوده نه مكنت، بلكه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، پرورش انسان‌ها و رعایت متوازن در دو بعد فضیلت و معیشت بوده كه آنها را ماندگار كرده است.»

    شافعی اضافه كرد: «كار اصلی، توسعه اندیشه نیكوكاری است. حركت‌های اعانه‌ای باعث توسعه پایدار و بهره‌گیری كامل از فرهنگ نیكوكاری نمی‌شود، درست است كه این كارها خوب است اما باعث توانمندی نیازمندان نمی‌شود. لازم است خیریه‌ها و نیكوكاران تغییر جهت داده و در مسیری قدم بردارند كه توانمندسازی افراد در آن برجسته باشد.»

    لوئیس: اهداف توسعه پايدار سازمان ملل مد نظر قرار بگيرد

    در این همایش، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران نیز «اهداف توسعه پایدار سازمان ملل» را معرفی کرد و گفت: «پس از سومین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، فعالیت‌های بزرگی در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها صورت گرفته و شاهد افزایش توجه به این مفهوم بوده‌ام. در این مدت مراکز دانشگاهی نیز به این مفهوم ورود کرده و در ترویج آن کوشیده‌اند.»

    گری لوئیس با بیان اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار سازمان ملل برای جامعه مدنی (SDG)، سخنانش را با مطرح کردن اقدامات Globa compact از 10 سال پیش برای جامعه مدنی در سازمان ملل، ادامه داد و گفت: «تاکنون 12 هزار شرکت به برنامه جهانی Globa compact پیوسته‌اند که تنها 6 سازمان از ایران عضو آن هستند که خوشبختانه محک یکی از آنها است.»

    کارلا: بر ایجاد ارزش مشترك تاكید داریم

    جوزپه کارلا، مدیر منطقه‌ای شرکت نستله مقیم در ایران نیز در سخنانی گفت: «همانگونه که محک در آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی بر ارتقای کیفیت زندگی کودکان کوشیده است، نستله می‌خواهد نتایج تحقیقات تراز اول و علمی جهان را برای توسعه کیفیت زندگی به اشتراک بگذارد.»

    کارلا که «خلق ارزش مشترک» را در این همایش بررسی کرد، درخصوص اهمیت ایجاد ارزش مشترک برای کسب و کار گفت: «ارزش مشترک برای هر کسب و کار سودآوری ضروری است. کسب و کارها می‌توانند با ایجاد ارزش مشترک رشد و توسعه بیایند و در جامعه ارزش‌آفرین باشند.»

    او با اشاره به فعالیت‌های نستله گفت: «طی سال‌ها دنیا تغییرات بسیاری را تجربه كرده است اما ماهیت و وجود ما تغییری نداشته است. از ابتدا ما به دنبال بهترین بودن در تغذیه، سلامتی و تندرستی، بهبود كیفیت زندگی و سهیم بودن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر بوده‌ایم. ما بر ایجاد ارزش مشترك باور داریم كه می‌شود آن را در پنج دسته تغذیه، سلامتی و تندرستی، آّب، توسعه روستایی، پایایی محیط زیست و مردم تقسیم كرد.»

    كارلا درباره این تعهدات توضیح داد:‌ »ما در تلاش برای دستیابی به پایایی و بهره‌وری مفید آب در فعالیت‌هایمان هستیم و از اهداف دیگری كه مد نظر داریم می‌توان به این موارد اشاره كرد: بهبود تعادل جنسیتی در مشاغل، تامین بیشتر محصولات مغذی برای كودكان، كاهش شكر در محصولات، كمك به كاهش خطرات سوءتغذیه از طریق تامین مواد مغذی، محافظت از منابع آبی،‌ ارائه راهبری در مقابله با تغییرات اقلیمی و …»

    صدیقی: نقش شركت‌های دارویی در عمل به مسئولیت اجتماعی

    دكتر ثمین صدیقی، نماینده مقیم سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران نیز درباره موضوع «نگاه کلان به مبحث مسئولیت اجتماعی و سلامت» گفت: «باعث افتخار است به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در این همایش حضور دارم. كمتر از یك سال است كه در ایران اقامت دارم و در این مدت از نزدیك با محك آشنا شده‌ام و به این سازمان به خاطر دستاوردهای بی‌نظیرش در حمایت از كودكان مبتلا به سرطان تبریك می‌گویم.»

    وی با اشاره به نقش شركت‌های دارویی در عمل به مسئولیت اجتماعی در دهه‌های گذشته افزود: «این شركت‌ها از طریق بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت موجب افزایش آگاهی، تحقیقات و توسعه شده‌اند.»

    مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، دکتر منصوره اتحادیه، پژوهشگر و استاد دانشگاه، ویکو والیلا، عضو سابق هیأت مدیره انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) و دکتر فیروزه قنات‌آبادی، استاد دانشگاه از دیگر سخنرانان این همایش بودند. همچنین در این همایش دكتر وحید فلاح آزاد، رئیس آزمایشگاه بیمارستان محك و صبا كامكار، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه خیریه محك به معرفی پروژه همکاری مشترک با گروه «بهمن» موتور برای ایجاد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک پرداخته و پیش‌بینی كردند این مرکز تا پایان سال 1400 به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اهداء سلول‌های بنیادی خون‌ساز در منطقه تبدیل شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.