• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • قاچاق گوشی تلفن همراه؛ معضلی که حل نمی شود

    تقدیمی هدف:

    قاچاق گوشی تلفن همراه؛ معضلی که حل نمی شود/ خریداران بازنده اصلی واردات گوشی های غیرقانونی

    nn

    اقتصاد > بازرگانی – فضای کسب و کار نامناسب و عدم همخوانی تعرفه واردات قانونی گوشی تلفن همراه با واقعیت های اقتصادی کشور همراه زمینه فعالیت برای واردکنندگان شناسنامه دار و رسمی را از بین می برد و در این میان متضرر اصلی خریداران هستند که از حقوق قانونی مصرف کننده محروم می شوند.

     

    تولید گوشی تلفن همراه در کشور ما تا کنون محدود به مونتاژ برخی برندهای ناشناس بوده است و همین مسئله بازار ایران را به بهشت صادرکنندگان این گوشی ها تبدیل کرده است. نهادها و دستگاه های مرتبط طی این سال های انجام داده اند به عنوان مثال گمرک جمهوری اسلامی ایران در نخستین اقدامات اصلاحی تلاش کرد با ایجاد شفافیت در آمار واردات این کالا علائم درستی به فعالان و مسئولان اقتصادی در این زمینه ارسال شود و در همین راستا واحد واردات این کالا را از کیلو به عدد اصلاح کرد.

    از سوی دیگر پس از وارد کردن گوشی تلفن همراه و عرضه در بازار داخلی خصوصا در سال‌های تحریم، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسبی به این محصول ارائه نمی شد. برخی برندهای مطرح و پرطرفدار حتی در سال های تحریم فروش هر گونه محصول و خدمات شرکت خود به ایران را مورد پیگرد قرار می دادند.

    با اجرایی شدن برجام و باز شدن کانال های تبادل کالا و تجارت با کشورهای دیگر، ایران که بازاری بزرگ برای این محصول محسوب می شود مورد توجه واردکنندگان و تجار و تولیدکنندگان خارجی قرار گرفت اما با این حال همچنان بازار قاچاق گوشی تلفن همراه داغ و پررونق است. آنچه که به عنوان عامل اصلی رونق قاچاق این محصول شناخته شده است تعرفه های بالای گمرکی و سختی های دریافت مجوزهای قانونی و هزینه های دریافت مجوز عنوان می شود.

    تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باید به صورت منطقی و متناسب با شرایط و واقعیت های بازار تعیین شود تا برای واردکنندگان زمینه رقابت سالم وجود داشته باشد، چون در حال حاضر قاچاق گوشی به حدی است که فعالان در این حوزه با وجود حجم عظیمی از قاچاق توانایی رقابت با قاچاقچیان را ندارند چرا که طبق آمار حدود 80 تا 85 درصد گوشی‌هایی که قیمتی بالاتر از 400 تا 500 هزار تومان دارند به صورت قاچاق وارد می‌شود.

    به گفته رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری «در حال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه شش درصد تعرفه گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و حدود چهار درصد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌کند و در مجموع حدود 19 تا 20 درصد برای واردات قانونی هزینه می‌شود و این درحالی است که برای قاچاق برخی هزینه‌ها حذف می‌شود و به نفع قاچاقچیان است. حال اگر تعرفه شش درصدی تلفن همراه صفر شود درآمد دولت نیز بیشتر خواهد شد چون به طور کلی قاچاق گوشی های بالای 500 هزار تومان برای قاچاقچیان سودمند است».

    کاوه هاشم نیا مدیر توسعه بازار یک برند معتبر گوشی تلفن همراه در این باره به خبرآنلاین گفت: یکی از عللی که تا امروز نتوانستیم گوشی هایی را که در یک سال گذشته آماده عرضه بود در بازار توزیع کنیم سختی های دریافت مجوزهای واردات قانونی بود اما بعد از اجرای برجام این مشکل برطرف شده و در حال حاضر گوشی های تلفن همراه این برند که در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی پیدا کرده است براحتی از مبادی قانونی وارد کشور شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

    وی در خصوص مبادله گوشی های قاچاق در بازارهای کشور گفت: پیگیری گوشی های قاچاق در همه جای دنیا علاوه بر اقدامات دستگاه های حاکمیتی با همکاری تولیدکنندگان و برندهای  شناخته شده، انجام می شود. به عبارت دیگر خود تولیدکنندگان هم با ایجاد امکانات ویژه در گوشی های تولیدی این شرایط را فراهم می آورند که در صورت لزوم امکان هرگونه پیگیری و شناسایی گوشی وجود داشته باشد. این امکان هم در حالت به سرقت رفتن گوشی و هم در حالت مفقودشدن آن، راه حل هایی را پیش روی مالک گوشی برای ردیابی و یافتن آن قرار می دهد و هم زمینه شناسایی گوشی های قاچاق را فراهم می آورد طبیعاتا نماینده قانونی ما هم مثل هر شرکت دیگری به صورت قانونی اجازه پیگیری تلفن همراه های قاچاق این برند را دارد. به این ترتیب که  مردم می توانند با مراجعه به سایت رسمی ما از کد IMEI گوشی مورد نظر خود استعلام گرفته و از قاچاق نبودن آن اطمینان کسب کنند.

    به گفته هاشمی نیا خرید و فروش گوشی های کارکرده یکی از زمینه های اصلی رونق کالای قاچاق است اما با استعلام از شرکت ها می توان مطمئن شد گوشی صد در صد نو و قانونی وارد شده است.

    این فعال حوزه تلفن همراه ادامه داد:« در همه کشورها این فضای کسب و کار است که زمینه را برای فعالیت های غیرقانونی و زیرزمینی مساعد یا دشوار می کند. اگر شرایط به گونه ای مدیریت شود که صاحبان برندها بتوانند با سهولت و بدون گرفتار شدن در هزار توی دریافت مجوزها و البته با برخورداری از امتیازهای لازم، عملیات واردات را انجام دهند طبیعتا زمینه برای قاچاق تا حدود زیادی از بین می رود».

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.