قرار گرفتن شاخص بورس در دوراهی صعود و نزول

چاپ

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در جریان سومین روز معاملاتی هفته دماسنج بازار سرمایه تحت تاثیر روز گذشته، معاملات خود را با روند نزولی آغاز کرد و تا کانال 76 هزار واحدی عقب نشینی کرد.
اما در نیمه معاملات حرکت صعودی بورس آغاز شد و دماسنج بازار سرمایه با 113 واحد افزایش به کانال 77 هزار و 328 واحد برگشت.
در بازار امروز شرکت‌هایی چون بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، بانک ملت، نفت و گاز پارسیان، بانک پارسیان، پتروشیمی خارک و شازند موجبات رشد بورس را فراهم کردند و شرکت‌های مطرحی چون پالایشگاه بندرعباس، کشتیرانی، پالایشگاه اصفهان، تبریز،ایران خودرو و ملی مس با افت قیمتی خود مانع از رشد بورس شدند.
علاوه بر این در بازار امروز تشکیل صف خرید برای نماد بانک پاسارگاد و صعود جالب بانک‌ها، موجب شد از افت ارزش شاخص کل بورس کاهش یابد.
همچنین در بازار امروز داروسازی زهراوی، سرمایه‌گذاری رنا و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و سرمایه‌گذاری صنعت نفت و البرز دارو بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
به این ترتیب در بازار امروز معامله‌گران به دنبال انتشار خبرهایی در مورد وضعیت تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد کشتیرانی و همچنین اصلاح قیمتی گروه پالایشگاهی شاهد عقب نشینی این دو گروه بودند و این امر در کنار نبود خبرهای تازه‌ در بازار موجب شد، تا بازار سرمایه با رکود نسبی مواجه شود و عملا به انتظار تحولات آتی در مذاکرات 1+5 باقی بماند.
در مجموع در بازار محتاط امروز بیش از 644 میلیون سهم به ارزش 292 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 378 هزار میلیارد تومان رسید.