لاریجانی:سیاستهای اقتصاد مقاومتی در پسابرجام

jj

چاپ

لاریجانی:سیاستهای اقتصاد مقاومتی در پسابرجام،مشکلات کشور را حل می کند

jj

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها –
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای برجام و روند مذاکرات هسته‌ای، افزود: با همیاری و مقاومت مردم و رهبری مقام معظم رهبری انجام مذاکرات با موفقیت انجام شده و توانستیم دانش هسته‌ای را حفظ کرده و تحریم‌ها را از بین ببریم.

 

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه ایران در منطقه قدرت برجسته‌ای است که نمی‌توان حضور آن را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: نفوذ و قدرت ایران از جمله دستاوردهای این انقلاب است که باید آن را حفظ کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تورم، رکود و بیکاری امروز از مهم‌ترین مشکلات کشور است اما در حال حاضر و بعد از برجام و لغو تحریم‌ها کشور در حال گذر از شرایط سخت و تحریمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط پسابرجام شرایط برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور از جمله استان قم فراهم شده است، تصریح کرد: باید در جذب این سرمایه گذاران سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم که مهم‌ترین اصل آن تولید بوده که مشکلات اشتغال را بر طرف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه بلند مدت برای طرح‌های توسعه تدوین شود، عنوان کرد: در اقتصاد هم باید برنامه‌های 15 ساله تدوین شود که شاهد رونق اقتصاد باشیم.

لاریجانی طرح آبرسانی به قم، طرح حرم تا جمکران، طرح مترو، طرح درمان و بیمارستانی و گازرسانی و آبرسانی به روستا‌ها را از مهم‌ترین طرح‌های توسعه اخیر در استان قم خواند وافزود: در شرایط کنونی جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی از مهم‌ترین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.