لاریجانی: آمریکا سر گردنه به اموال ایران دستبرد زده است

cc

چاپ

لاریجانی: آمریکا سر گردنه به اموال ایران دستبرد زده است/وزارت خارجه گستاخی آمریکا را پاسخ دهد

cc

سیاست > مجلس – رئیس مجلس شورای اسلامی به شهادت پاسداران مازندرانی در سوریه و بلوکه شدن اموال بانک مرکزی در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرهدف، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در مجلس، اظهار کرد: امروز دفاع از اهل بیت (ع) و مبارزه با ستم‌پیشگان تکفیری را وظیفه جهادی خود تلقی کرده و در چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله‌های تعشق حسینی را فروزان کردند.

وی افزود: تروریست‌های ناجوانمرد هنگام آتش‌بس در سوریه دست به جنایت زدند که به نظر می‌رسد طراحی آتش‌بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه که اخیراً یک کشتی سلاح از سوی اروپا به سوریه ارسال شد نشانگر نقشه‌ای بود که بتوانند در مذاکرات زوری و صوری دستاورد بیشتری برای خود فراهم کنند.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از ایسنا و ايرنا بخوانید؛

*برای غرب و آمریکا چیزی از این نکبت‌بارتر نیست که در حالی که خود از دست جبهه‌النصره و داعش به فغان آمده‌اند برای بهره‌برداری تاکتیکی کشتی سلاح به سوریه ارسال می‌کنند، اما مطمئن باشند این سلاح‌ها در آینده در دست تروریست‌ها به سوی خودشان سرازیر خواهد شد و این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در همین دنیا می‌دهد.

*یاد دلیرمردان شجاع پاسدار در این مبارزه مقدس را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدای عزیز پاسدار درود می‌فرستیم.

*راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران خلاف همه قواعد بین‌المللی است. آمریکا شبیه سر گردنه و با پررویی و سبک‌سری چنین اقدامی را انجام داده است و عجیب‌تر آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی آمریکا هم چنین اقدامی میسر نبود در کنگره مصوبه‌ای فقط برای این پرونده گذراندند. این هم مدل قانون‌گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل نمودند.

*نباید این گستاخی آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ گذاشت. وزارت امور خارجه باید فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند.

*کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأموریت دارد این موضوع را با جدیت دنبال کند.

*پاسداران چنین شخصیتی نماد سبک زندگی خویش قرار دادند و در چهار دهه پس از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی را به ملت هدیه نمودند. چه در بحران‌های داخلی پس از انقلاب و چه در دفاع مقدس پاسداران غیور و شجاع با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت نمودند و جانبازان صبور که شهدای زنده محسوب می‌شوند با افتخار راه حضرت اباالفضل عباس را طی کردند.