• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • محل کسب درآمد شهرداری در سال ۹۵؛ یا تراکم فروش یا قرض کردن

    تقدیمی هدف:

    محل کسب درآمد شهرداری در سال ۹۵؛ یا تراکم فروش یا قرض کردن/ آمارهایی از مردودی شهرداری در بودجه ۹۴

    جامعه > شهری – رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ضمن تشریح عملکرد ۹ ماهه شهرداری و نواقص لایحه بودجه سال ۹۵، گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال تنها ۱۳ درصد از بودجه احداث و توسعه مترو تخصیص یافته است.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف

    zz

    ، رحمت‌الله حافظی در نشست خبری با اشاره به اینکه سیاست‌های اجرایی و الزامات بودجه 95 که مد نظر شورای شهر بوده است در لایحه شهرداری دیده نمی‌شود، گفت: به عنوان مثال در بخش راهبردها به بهره‌مندی از مشارکت حداکثری سرمایه‌گذاران اشاره شده است اما در بودجه این موضوع ارائه نشده است.

    به گفته او اصلاح نظام مالی شهرداری بارویکرد تقویت منابع پایدار یکی دیگر از سیاست‌های مدنظر شورای شهر است: انتظار می‌رود شهرداری در لایحه بودجه اعلام کند که چه برنامه‌ای برای این بخش دارد. در حال حاضر به این موضوع به صورت سربسته اشاره شده است.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید ردیفی در لایحه بودجه وجود داشته باشد که فاقد پروژه باشد اظهار کرد: با این حال تعداد زیادی از ردیف‌ها این پروژه‌ها را شامل می‌شوند.

    حافظی سپس به تشریح عملکرد 9 ماهه شهرداری تهران در سال جاری پرداخت و گفت: بودجه مصوب امسال 17 هزار و 219 میلیارد تومان بوده است که انتظار می‌رود طی 9 ماه 75 درصد آن محقق شود این در حالی است که در بخش درآمدی تنها 10 هزار و 615 میلیارد تومان محقق شده است.

    وی با اشاره به پیشنهاد بودجه 18 هزار 716 میلیارد تومانی در لایحه بودجه 95 اظهار کرد: در حالی که بعید به نظر می‌رسد طی سه ماهه پایانی سال 7 هزار میلیارد تومان باقیمانده از بودجه امسال محقق شود، شهرداری بودجه 95 را با 1500 میلیارد تومان افزیش پیش‌بینی کرده است که بعید به نظر می‌رسد محقق شود.

    ۱۰ هزار میلیارد تومان تراکم فروشی

    به گفته او در بخش درآمدهای بودجه 1395، مبلغ حدود 10 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه شامل تملک دارایی سرمایه‌ای یعنی عوارض ساخت و ساز، تغییر کاربری و تراکم مازاد پیش‌بینی شده است. همچنین در بخش تملک دارایی مالی 1292 میلیارد تومان در لایحه پیش‌بینی شده است.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از 4917 میلیارد تومان درآمد مستمر پیش‌بینی نشده در مصوبه بودجه 94 تنها 2814 میلیارد تومان محقق شده است. به این ترتیب حتی درآمدهای مستمر شهرداری نیز امسال در حد انتظار محقق نشده است و با این وضع جای سوال است که چگونه میزان درآمدها در سال آینده با افزایش روبه‌رو خواهد بود. تملک دارای‌های مالی شامل وام و وصول مطالبات است. 700 میلیارد تومان از این رقم وام بانکی است.

    او گفت: به این تریتب در واقع 11 هزار 300 میلیارد تومان از لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال 95 مبتنی بر تملک دارایی سرمایه‌ای و وام و استقراض است در واقع شهرداری منابع مالی خود را با فروش تراکم تغییر کاربری و استقراض تأمین خواهد کرد.

    پسابرجام کجاست؟

    حافظی در ادامه به بیان برخی موارد قابل توجه در لایحه بودجه 95 پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در فضای پسابرجام انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های مدیریت شهری مشارکت کنند شهرداری هیچ پیش‌بینی روشنی در این خصوص ارائه نکرده و در لایحه بودجه نیز نرخ ارز نیامده است که این نقیصه باید برطرف شود.

    به گفته او یکی از اشکالات لایحه بودجه این است که میزان بودجه انتقال یافته به سال آینده به عنوان منابع سال جدید در بودجه ذکر نشده است: هر سال شهرداری بین 1600 تا 2400 میلیارد تومان مازاد درآمد را در پایان سال به بودجه سال آینده منتقل می‌کند اما به عنوان منابع بودجه در سال بعد لحاظ نمی‌شود. اگر حسابداری تعهدی مبنای محاسبات بودجه‌ است، وصول مطالبات نمی‌توند به عنوان درآمد سال بعد در نظر گرفته شود. این در حالی است که شهرداری 592 میلیارد تومان در آمدی لایحه بودجه 95 را از محل وصول مطالبات پیش‌بینی کرده است.

    عملکرد ضعیف در بودجه ۹۴

    عضو شورای شهر تهران در تشریح عملکرد بودجه سال 94 شهرداری تهران گفت: میزان بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای 9 هزار و 25 میلیارد تومان مصوب شده است که عملکرد شهرداری تا پایان آذر 3747 میلیارد تومان معادل 41.5 درصد بوده است. در بخش هزینه‌ای بودجه نیز رقم مصوب امسال 4766 میلیارد تومان بوده که 2876 میلیارد تومان معادل 60.35 درصد در 9 ماه محقق نشده است.

    حافظی درباره جزئیات بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای در سال 94 گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی 48.7 درصد در بخش حمل و نقل و ترافیک 30.38 درصد، در بخش خدمات شهری 60.28 درصد و در بخش شهرسازی و معماری 10.08 درصد از این سرفصل بودجه محقق شده است. همچنین در حوزه توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهر بودجه 615 میلیارد تومانی مصوب شده بود که 405 میلیارد تومان آن یعنی 65.8 درصد محقق نشده است.

    او گفت: بودجه مصوب حمل و نقل و ترافیک 5 هزار و 48 میلیارد تومان بوده که 1533 میلیارد تومان آن معادل حدود یک سوم محقق شده است. در این بین سهم توسعه مترو 2085 میلیارد تومان بوده که تنها 277 میلیارد تومان آن طی 9 ماهه اول سال محقق شده است. این در حالی است که شهردار تهران هنگام تقدیم لایحه بودجه 94 محور اصلی بودجه را توسعه مترو عنوان کرده بود.

    به مترو ۲ هزار میلیارد تومان نداده اند

    حافظی در خصوص ادعای تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به توسعه مترو در بودجه جاری که شهرداری تهران اخیرا مطرح کرده است، گفت: گزارش عملکرد 9 ماهه بودجه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و این گزارش نیز توسط مجموعه شهرداری ارائه شده است. در عین حال اگر چنین ا دعایی مطرح شده که تخصیص کامل صورت گرفته است به این معناست که در دی‌ بقیه بودجه تخصیص یافته است. البته این موضوع باید بررسی شود.

    او گفت: یکی از ردیف‌های بودجه حمل و نقل و ترافیک 1850 میلیارد تومان بوده که به تکمیل 9 خط شهری اختصاص داشته است. از این بخش بودجه تنها 262 میلیارد تومان یعنی معادل 14.17 درصد محقق شده است. توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 309 میلیارد تومان ردیف داشته است که طی 9 ماه ابتدای امسال 67 میلیارد تومان از آن معادل 21.6 درصد محقق شده است.

    حافظی با بیان اینکه عملکرد بودجه شهرداری در بخش مترو و اتوبوسرانی قابل قبول نیست، در عین حال گفت: 64 میلیارد تومان بابت احداث و توسعه معابر غیر بزرگراهی در بودجه پیش‌بینی شده بود که از این رقم 50 میلیارد تومان معادل 78 درصد محقق شده است. همچنین بابت تعریض معابر غیر بزرگراهی 18 میلیارد تومان تصویب شده بود که 98 درصد آن طی 9 ماه نخست سال محقق و هزینه شده است.

    بی توجهی به انرژی های پاک

    عضو شورای شهر تهران سپس به بیان جزئیات بودجه حوزه خدمات شهری پرداخت و گفت: در سال جاری ردیفی ویژه توسعه انرژی‌های نو پیش‌بینی شده بود که مورد اقبال شهرداری قرار نگرفته است و تنها 14.6 درصد آن در 9 ماه محقق شده است.

    حافظی گفت: بودجه پیش‌بینی شده برای احداث و توسعه زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی 140 میلیارد تومان بوده که بنابر گزارش ارائه شده توسط شهرداری صددرصد محقق و هزینه شده است. در حالی که روز گذشته مسئولان سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کردند تنها 18 میلیارد تومان از این رقم تخصیص یافته است.

    او گفت: در بخش ایمنی و مدیریت بحران نیز بودجه 185 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده بود که بنابر گزارش عملکرد شهرداری 162 میلیارد تومان آن در 9 ماهه نخست سال محقق شده است. با توجه به اینکه مغایرتی در باره بودجه آتش‌نشانی وجود داشت به نظر می‌رسد این آمار نیز نیازمند راستی‌آزمایی است.

    ۹۵ درصد بودجه حقوق را در ۹ ماه مصرف کردند

    رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در ادامه گفت: بودجه جاری پیش‌بینی شده برای مدیریت و بهره‌برداری مترو که شامل حقوق و دستمزد می‌شود، 283 میلیارد تومان است. نکته جالب توجه این است که طی 9 ماهه نخست امسال 270 میلیارد تومان یعنی معادل حدود 95 درصد محقق و پرداخت شده است. جای سال است که چگونه 95 درصد بودجه جاری بهره‌برداری مترو طی این مدت هزینه شده است. این بدان معناست که مجموع بهر‌برداری مترو یا مازاد نیرو داشته و بودجه را صرف حقوق و دستمزد نیروهای مازاد خود کرده و یا اینکه محاسبه غلط انجام داده که بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که محاسبه دستمزد و حقوق کار بسیار ساده‌ای است در عین حال شهرداری باید درباره این مشکل توضیح بدهد.

    حافظی گفت: در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای تنها 13 درصد بودجه محقق شده است، این موضوع نیز جای سوال دارد که بودجه هزینه‌ای به خوبی محقق شده اما بودجه‌های بخش تملک دارایی سرمایه‌ای تا این اندازه از حد مورد انتظار عقب است.

    فقط ۴۳.۴ درصد از بودجه هزینه ای محقق شده

    به گفته او به طور کلی تا پایان 9 ماهه نخست امسال 43.4 درصد وزن هزینه‌ای بودجه محقق شده است: ممکن است تا پایان سال این موازنه قدری اصلاح شود اما مطمئناً میزان تحقق بودجه به 17 هزار میلیارد تومان نخواهد رسید و با این حال شهرداری بودجه 18 هزار و 700 میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده است.

    حافظی تأکید کرد: بودجه باید بین حدود 15 تا 16 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شود که قطعا در این صورت مشکلی برای اداره شهر پیش نخواهد آمد و میزان منابع و مصارف معقول خواهد بود. ممکن است برخی از مدیران شهری دلیل بیاورند و عنوان کنند که در فضای پساتحریم با رونق در بخش‌های مختلف مواجه خواهیم شد در این صورت شورا می‌تواند با تصویب متمم بودجه مجوزهای لازم را برای هزینه منابع مازاد به شهرداری ارائه کند.

    تحقق تغییر کاربری ها

    رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره عملکرد شهرداری تهران در زمینه بودجه حاصل از تغییر کاربری گفت: ردیف 210106 بودجه سال جاری شامل 3264 میلیارد تومان درآمد حاصل تغییر کاربری بود که از این رقم 3233 میلیارد تومان طی 9 ماه محقق شد. به این ترتیب شهرداری همه بودجه طرح کاربری را در 9 ماه عمل کرده است. شهرداری در لایحه بودجه 95 نیز 4800 میلیارد تومان از محل تغییر کاربری پیش‌بینی کرده است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی اعتبار برای تملک باغ‌های در معرض آسیب تهران عنوان کرد: تبصره 53 بودجه سال جاری 500 میلیارد تومان برای تملک باغات کن پیش‌بینی کرده بود اما از این رقم هیچ چیز تاکنون تخصیص نیافته است. بنابر این به نظر می‌رسد وقتی که اعتقاد که موضوعی وجود نداشته باشد نمی‌توان نسبت به آن الزام ایجاد کرد.

    حافظی پیشنهاد داد: محتوای لایحه بودجه شهرداری تهران تلخیص شود و در اختیار مردم قرار گیرد. بنده اعتقاد دارم که تالار شورا فضایی برای حضور شهروندان نیز داشته باشد و عبور و مرور به صحن در جلسات علنی برای همه شهروندان امکانپذیر شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.