• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • محکومیت تصمیم ترامپ

    تقدیمی هدف:

    محکومیت تصمیم ترامپ/ آمریکا در شورای امنیت تنها ماندنمایندگان کشورهای جهان در نشست شورای امنیت سازمان ملل، اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم کردند.

    به گزارش خبرگزاری هدف به نقل از اسکای نیوز عربی، نشست شورای امنیت سازمان ملل در پی تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی آغاز شد.

    سوئد: تصمیم ترامپ ناآرامی ها در منطقه را تشدید می کند

    در این نشست نماینده سوئد در شورای امنیت گفت که تصمیم ترامپ با حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت تناقض دارد.

    نماینده سوئد با بیان اینکه باید شرایط شهر بیت المقدس از طریق مذاکرات به ثبات برسد، افزود: تصمیم ترامپ باعث شعله ور شدن ناآرامی ها در منطقه می شود و باید به مرزهای ۱۹۶۷ و اینکه قدس پایتخت دو دولت باشد، احترام گذاشت.

    مصر: آمریکا قوانین بین المللی را نقض کرده است

    همچنین نماینده مصر نیز گفت که تصمیم های یکجانبه با قوانین بین المللی تناقض دارد.

    وی افزود: تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم می کنیم.

    نماینده مصر با بیان اینکه قطعنامه های بین المللی مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی در بیت المقدس است، عنوان کرد: طبق قعنامه های سازمان ملل قدس از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال است.

    مذاکرات صلح باید از سرگرفته شود

    در ادامه این نشست «نیکلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گفت که ما بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح تاکید می کنیم و سازمان ملل به حمایت خود از تلاش های برای تحقق راه حل دو دولتی ادامه خواهد داد.

    لندن: سفارت انگلیس در تل آویو باقی می ماند

    نماینده انگلیس نیز با بیان اینکه اقدامات یکجانبه دستیابی به صلح را به خطر مواجه می‌کند، گفت: ما  مخالف تصمیم آمریکا هستیم.

    وی با اعلام اینکه لندن معتقد است که وضعیت قدس باید بر اساس یک راهکار مذاکره‌ شده بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان مشخص شود، اظهار داشت: سفارت انگلیس در تل ‌آویو قرار دارد و این کشور تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس ندارد.

    نماینده انگلیس عنوان کرد که کشورش خواستار تجدید مذاکرات میان طرف اسرائیلی و فلسطینی است و لندن هرآنچه در توان داشته باشد برای پیشبرد روند صلح انجام می ‌دهد، این مذاکرات باید در فضایی به دور از خشونت انجام شود و به همه طرف‌ ها توصیه می ‌کنیم که آرامش را حفظ کنند.

    فرانسه: بدون تعیین تکلیف قدس، هیچ صلحی به دست نمی‌ آید

    نماینده کشور فرانسه نیز گفت: همانطور که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است، پاریس از تصمیم دولت آمریکا برای اعلام یکجانبه قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، نگران و متأسف است.

    وی با بیان اینکه واشنگتن چطور می‌ تواند تصمیم خود را بر اساس قطعنامه‌ های شورای امنیت توضیح دهد، به اهمیت وضعیت قدس اشاره کرد و گفت: بدون تعیین تکلیف قدس، هیچ صلحی به دست نمی‌ آید.

    بولیوی: شهرک سازی در سرزمین های اشغالی غیرقانونی است

    نماینده بولیوی در شورای امنیت نیز در اظهارات خود با اشاره به قطعنامه‌ های شورای امنیت در مورد فلسطین، گفت که کشورش از تحولات روزهای اخیر به شدت نگران است.

    وی عنوان کرد: در حالی که این مناقشه دو طرف دارد، آنها در یک سطح بازی نمی ‌کنند. یکی قدرت اشغالگر است و طرف دیگر ملتی تحت اشغال است و تعادل تاریخی میان طرفین وجود ندارد. یک طرف سرزمینش اشغال شده و طرف دیگر دیواری ساخته که مخالف قوانین بین ‌المللی است. یک طرف این مناقشه به صورت غیرقانونی شهرک ‌سازی می کند، اراضی و املاک طرف دیگر را غصب و شهرک‌ نشینان را در این اراضی مستقر کرده است.

    نماینده بولیوی ادامه داد: در سال ‌های اخیر شهرک ‌ها به صورتی تصاعدی رشد کرده‌اند، باید این سوال را بپرسیم که چطور چنین وضعیتی در قرن ۲۱ ممکن است و چطور می ‌شود که به قطعنامه‌ های شورای امنیت در مورد قدس و کل مناقشه اینگونه بی اعتنایی می ‌شود، از این رو بولیوی خواستار پایان اشغالگری است.

    ایتالیا: تصمیم ترامپ ناقض قطعنامه ‌های مختلف شورای امنیت است

    همچنین نماینده ایتالیا در اظهارات خود ضمن مخالفت با تصمیم آمریکا، گفت که این تصمیم ناقض قطعنامه ‌های مختلف شورای امنیت سازمان ملل است.

    وی افزود: به باور من وضعیت قدس باید در مذاکرات میان طرفین مشخص شود؛ از این رو ایتالیا تا آن زمان به قطعنامه‌ های شورای امنیت در این زمینه پایبند خواهد ماند و سفارتش را در تل ‌آویو حفظ خواهد کرد.

    نمایندگان اروگوئه و سنگال ضمن مخالفت با تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، تاکید کردند که شرایط کنونی قدس باید حفظ شود.

    چین: از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می کنیم

    نماینده چین در شورای امنیت تاکید کرد که کشورش از تحولات اخیر در مورد وضعیت قدس به شدت نگران است و هر اقدام یکجانبه ‌ای که وضعیت کنونی قدس را تغییر دهد، حل و فصل مناقشه را بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

    وی گفت که چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می کند.

    آمریکا: در برابر حملات به اسرائیل در سازمان ملل ساکت نمی‌ مانیم

    در ادامه نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت با بیان اینکه آمریکا اولین کشوری بوده که «اسرائیل» را به رسمیت شناخت، گفت: کنگره آمریکا از سال ۱۹۹۵ انتقال سفارت به قدس و به رسمیت شناختن پایتختی این شهر را تصویب کرده بود، اما روسای جمهور آمریکا به امید دستیابی به صلح از مسیر مذاکرات، این اقدام را به تأخیر انداخته بود.

    وی با اشاره به دستور اخیر ترامپ ادامه داد: ایالات متحده در مورد محدوده یا مرزهای حاکمیت بر قدس چیزی تعیین نکرده است. آمریکا وضعیت نهایی را از پیش تعیین نکرده و همچنان به راهکار دو دولتی متعهد است.

    نماینده آمریکا عنوان کرد: اسرائیل مانند هر دولتی این حق را دارد که در مورد پایتخت خود تصمیم‌گیری کند، عقل سلیم می‌ گوید سفارت باید در پایتخت کشور قرار گیرد و سفارت ‌های ایالات متحده هم در سرتاسر جهان در پایتخت‌ ها هستند و اسرائیل هم از این امر مستثنی نیست، ما معتقدیم که اگر با هم صادق باشیم، بهتر می‌توانیم صلح را پیش ببریم. این تصمیم حاصل یک ارزیابی صادقانه بوده است.

    هیلی افزود: سازمان ملل بیش از آنکه به صلح کمک کرده باشد، به آن ضربه زده است، آمریکا دیگر در برابر حملات به اسرائیل در سازمان ملل ساکت نمی‌ ماند، اسرائیل هرگز نباید در برابر توافقنامه ‌ای قرار گیرد که سازمان ملل یا هر گروه دیگری تحمیل کرده‌ و در آن امنیت اسرائیل را نادیده گرفته ‌اند.

    روسیه: آمریکا توضیح دهد با چه منطقی این تصمیم را گرفته است

    نماینده روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از تصمیم دولت آمریکا در مورد قدس، عنوان کرد: نگرانیم که موضع جدید ایالات متحده، وضعیت روابط فلسطینی – اسرائیلی و کل منطقه را بیش از پیش پیچیده کند.

    وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا توضیح دهد، چه منطقی پشت تصمیم این کشور برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، که منجر به خشم جهان اسلام شده، وجود دارد.

    ژاپن: نگرانیم تصمیم ترامپ وضعیت خاورمیانه را وخیم تر کند

    نماینده ژاپن نیز که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: توکیو نگران آن است که اعلامیه ایالات متحده وضعیت روند صلح یا خاورمیانه را بیش از پیش وخیم کند.

    وی با بیان اینکه ژاپن معتقد است که وضعیت قدس نباید با اقدامات یکجانبه تغییر کند، گفت توکیو نگران است که این اقدامات به بحرانی بزرگتر منجر شوند.

    فلسطین: تصمیم آمریکا باید لغو شود

    همچنین نماینده فلسطین ضمن تحسین اقدام کشورهایی که خواستار لغو تصمیم ترامپ شده‌ اند، گفت: این تصمیم غیرقانونی، غیرمسئولانه و تحریک ‌آمیز هدفی ندارد جز خرسند کردن نیروی اشغالگری که همچنان به زورگویی و بی ‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

    وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با بی ‌اعتنایی به قوانین بین ‌المللی به گسترش شهرک‌ ها و اشغالگری ادامه می ‌دهد و در این مسیر از مصونیت برخوردار است.

    نماینده فلسطین تاکید کرد: اجماع جهانی در این خصوص روشن است، حقوق بین ‌الملل و قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل، باید حفظ شده و مورد احترام قرار گیرد. وضعیت قدس نباید از سوی هیچ کشوری به صورت یکجانبه تغییر کند. این تصمیم ایالات متحده باید مورد تجدید نظر قرار گرفته و لغو شود.

    وی تصریح کرد: اهمیت قدس برای مسلمانان و فلسطینیان را نباید دستکم گرفت، نباید تردیدی وجود داشته باشد که وضعیت قدس خط قرمزی برای فلسطینیان است،  قدس همواره قلب فلسطینیان بوده و خواهد بود، وضعیت تاریخی در حرم شریف باید به طور کامل مورد احترام قرار گرفته و حفظ شود.

    رژیم صهیونیستی: تصمیم واشنگتن نقطه عطفی برای اسرائیل است

    نماینده رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از تصمیم آمریکا، گفت: تصمیم ایالات متحده نقطه عطفی برای اسرائیل، صلح و جهان بود. ایالات متحده این شجاعت را داشت که انصاف را درک کرده و آنچه را که همواره پایتخت اسرائیل بوده و خواهد بود، به رسمیت شناخت.

    وی با ادعای اینکه قدس از «۳۰۰۰ سال پیش» پایتخت «ملت یهود» بوده و سکه‌ ای را از جیبش خارج کرد و با ادعای تاریخی بودن آن، این سکه را به عنوان شاهدی بر یهودی بودن قدس به حاضران نشان داد.

    وی در قطعنامه سال گذشته شورای امنیت را شرم ‌آور خواند و گفت: شورای امنیت این جسارت را کرده و گفته است که حضور اسرائیل در دیوار غربی هیچ اعتبار قانونی ‌ای ندارد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

    سرانجام نماینده اردن نیز در اظهاراتی تصمیم آمریکا را مردود دانست و آن را خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

    وی با بیان اینکه اردن مخالف هر اقدام یکجانبه ‌ای است که وضعیت قدس را تغییر دهد، گفت این تصمیم می ‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.