• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • مدیرعامل شرکت راه‌آهن توضیح می‌دهد

    تقدیمی هدف:

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن توضیح می‌دهد: چرا تکمیل کریدور شمال به جنوب اهمیت دارد؟

    ss

    اقتصاد > صنعت – محسن پورسید آقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره مهم بودن اجرا و تکمیل کریدور شمال به جنوب توضیح می دهد.

    بند 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که ازسوی مقام معظم رهبری درخصوص آن تاکید شده است اشاره به ترانزیت و راه های مواصلاتی دارد . این بند دراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صراحتا اشاره به تعامل با کشورهای همسایه از راه تجارت و تبادل کالا دارد . دولت یازدهم برای تحقق یافتن این مهم اقدام به اجرای اجلاس 3 جانبه با کشورهایی همچون آذربایجان وروسیه کرد که سفررییس جمهور به آذربایجان مهم ترین گام دراین راه بود .«محسن پورسید آقایی» مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درگفت و گوخبر هدف  با اشاره به پر اهمیت بودن اجرا و تکمیل کریدور شمال به جنوب اظهار کرد؛ سفر رییس جمهور به آذربایجان در تسریع اجرای پروژه بسیار موثر بود .

    درباره کریدور شمال به جنوب  و چگونگی پیشرفت پروژه توضیح دهید ؟

    همانطور که می دانید ، کریدور شمال به جنوب از جمله اقدامات مهم وتاثیرگذاردرپیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است که چند سال پیش مقام معظم رهبری دستور آن را داده بودند . در این رابطه باید عنوان کنم که سفررییس جمهوری به آذربایجان در پیشبرد این پروژه و زودتر به سر انجام رساندن آن بسیار تاثیر گذار بود . همزمان با سفردکترروحانی به باکو، تفاهم نامه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان برای همکاری های دوجانبه  تجاری و ریلی امضا شد .این در این خصوص شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم موظف به اجرای پروژه های این تفاهم نامه است . بزودی بخش اعظمی از آن اجرایی خواهد شد .

    راه آهن جمهوری اسلامی در به سرانجام رسیدن این پروژه چه نقشی دارد و هم اکنون چه اقداماتی از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام شده است ؟

    راه آهن جمهوری اسلامی در احیای کریدور شمال – جنوب نقش اصلی را ایفا می کند .کریدور شمال – جنوب مسیری است که از سوی کره، چین، سنگاپور و هند، کالاها را به سمت اروپا و روسیه انتقال می دهد.نکته دارای اهمیت آن است که مسیر ایران میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندرعباس به آستارا و از آنجا به کشور جمهوری آذربایجان و در نهایت به مسکو و کشورهای اروپایی است . این کریدور مسیر بسیار مهم ترانزیتی خواهد بود که مجموع کشورها را به یکدیگر پیوند می دهد. .

    یکی از حلقه های واسط کریدور شمال – جنوب، مسیر آستارای ایران – آستارای آذربایجان است که به طول ۱۰ کیلومتر شهر آستارا در ایران را از طریق پل به شهر آستارا در جمهوری آذربایجان متصل می کند.

    این خط تاچه زمانی به بهره برداری می رسد ؟

    اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان پروژه ریلی است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد  . راه آهن قزوین – رشت و آستارا نیز درحال ساخت است و تا پایان امسال محور قزوین به رشت تکمیل و محور رشت به آستارا با سرمایه گذاری کشور جمهوری آذربایجان ساخته می شود.این سرمایه گذاری و یا اعتبار کاملا به میل و اراده دولت آذربایجان برای تسریع در روند پروژه استفاده می شود . چرا که آذربایجان نیز از هرچه زودتر به بهره برداری رسیدن این پروژه سود خواهد برد .

    با اتصال راه های مواصلاتی و ایجاد ترانزیت در این پروژه چه مقدار کالا جابجا خواهد شد و چه تاثیراتی در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور شاهد خواهیم بود ؟

    در تحقیقاتی که از سوی روسیه و آذربایجان ارائه شده است با اتصال رشت و آستارا به این کریدور 10 میلیون تن بار جابجا خواهد شد ، که یقینا تاثیرمثبت آن را می توان در اقتصاد ایران مشاهده کرد.این اتفاق نه تنها عاملی بر گسترش خطوط ریلی راه آهن جمهوری اسلامی است بلکه در این راستا 1800 شغل جدید ایجاد می شود . در خصوص امنیت سیاسی و ملی باید بگویم که کشوری که در مسیر کریدور بین المللی قرار گیرد ، از حمایت ویژه کشورهای همسایه به لحاظ امنیتی برخوردار خواهد شد چرا که دولت های تلاش می کنند تا در امنیت کامل از تبادلات تجاری شان بهره برداری کنند . نکته مهم و پر اهمیت ماجرا این است که بند 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که ازسوی مقام معظم رهبری درخصوص آن تاکید شده است نیز اجرایی می شود . این بند دراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به تعامل با کشورهای همسایه از راه تجارت و تبادل کالا اشاره می کند  . دولت یازدهم برای تحقق یافتن این مهم اقدام به اجرای اجلاس 3 جانبه با کشورهایی همچون آذربایجان وروسیه کرد که سفررییس جمهور به آذربایجان مهم ترین گام دراین راه بود. با امضای تفاهم نامه همکاری بین راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان، این محور احداث می شود و تا تکمیل مسیر فوق، کالاها از بندرعباس تا قزوین به وسیله راه آهن جابجا و از رشت تا آستارا با کامیون و از آستارا از طریق پل به کشور جمهوری اذربایجان منتقل می شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.