مزایا و معایب ادغام ایرلاین‌ها در شرایط فعلی

چاپ

حسین شیرافکن – مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی زاگرس – در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این‌که ادغام خدمات ایرلاین‌ها می‌تواند موثر و مفید باشد، گفت: ترکیب خدمات ایرلاین‌ها صرفه‌جویی‌ ارزی زیادی به همراه دارد و به دنبال آن خدمات بهتری به مسافران داده می‌شود.
وی افزود: در واقع کنسرسیوم شدن شرکت‌های هواپیمایی به لحاظ خدمات جانبی، گام اول در راستای ادغام محسوب می‌شود.
شیرافکن با بیان این‌که خدمات جانبی و تعمیر و نگهداری از جمله مواردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با یکدیگر ادغام کنند، اظهار کرد: در صورتی که ادغام این خدمات نتایج مفید و موثری داشت ایرلاین‌ها می‌توانند به لحاظ ترکیب فعالیت‌های بازرگانی نیز اقدام کنند.
وی با بیان این‌که برای ادغام ایرلاین‌ها ابتدا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، گفت:‌ این کار بدون برنامه‌ریزی و کارشناسی امکان‌پذیر نیست و در ابتدا باید شرکت‌های هواپیمایی تحت مدیریت واحد در حوزه تعمیرات و نگهداری یا ایمنی درآیند و فعالیت کنند.
به اعتقاد مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی زاگرس ایرلاین‌ها هر کدام ترفند‌های خاصی را برای مباحث مالی دارند که با ترکیب آنها با یکدیگر این موضوع با مشکل مواجه می‌شود.
شیرافکن تصریح کرد: یکپارچه‌سازی حوزه تعمیرات و نگهداری ناوگان هوایی همه ایرلاین‌ها تحت نظارت سازمان هواپیمای اولین گام مهم در جهت ادغام شرکت‌های هواپیمایی است.