• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • مضجع شریف امام رضا(ع)

    تقدیمی هدف:

    بهشتی‌پور: پوتین با جدیت رابطه با تهران را دنبال می‌کند

    پوتین و روحانی برای هشتمین بار، این بار در باکو با یکدیگر ملاقات کردند

    gg

    بین الملل > دیپلماسی – حسن بهشتی‌پور در گفتگو با خبرگزاری خبرهدف  از دستاوردهای سفر حسن روحانی به باکو و دیدار با پوتین می‌گوید.

      پوتین و روحانی برای هشتمین بار از زمان روی کار آمدن رئیس دولت تدبیر و امید، این بار در باکو با یکدیگر ملاقات کردند و بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای شتاب بخشی جهت توسعه فراگیر همکاریها تاکید کردند. روحانی از همکاری روسیه تشکر کرد و پوتین هم از آمادگی کشورش برای طرح‌های مختلف دوجانبه، سه جانبه و منطقه‌ای در حوزه انرژی، حمل و نقل و همچنین دریای خزر خبر داد. اینکه تهران- مسکو تا چه اندازه می‌توانند طرح‌های مشترک را اجرایی کنند و به توسعه روابط شتاب بدهند، پرسشی است که حسن بهشتی پور، کارشناس روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به آن پاسخ داده است که در ادامه می خوانید:

    نتایج و دستاوردهای سفر آقای روحانی به باکو و ملاقات ایشان با پوتین را چگونه ارزیابی می کنید؟
    این سفر دستاوردهای بسیاری برای ما دارد. روابط ایران و روسیه پیوسته و پایدار است و می توان گفت که طرفین شریکی راهبردی برای یکدیگر هستند. با این حال هنوز دو کشور به اتحاد روابط راهبردی نرسیده اند، چون این مرحله، یک سطح بالاتر از شریک راهبردی است. در واقع دو کشور به سمت اتحاد روابط راهبردی حرکت می کنند.
    اگر اشتباه نکنم این هشتمین ملاقات آقای روحانی با پوتین در سه سال گذشته است. در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده که روسای جمهور ایران و روسیه در این فواصل زمانی این تعداد ملاقات را با یکدیگر داشته باشند.

    به نظر من مهمترین مسأله مورد بحث ایران و روسیه بحث همکاری دو کشور در سوریه و مقابله باتروریسم است. گفتنی است روسیه، طرحی مشترک در زمینه مقابله با تروریسم در ایالات متحده آمریکا داشته که البته ایران به دلایل متعدد منتقد این طرح است. بنده فکر می کنم که دیدار روحانی و پوتین فرصت خوبی است برای اینکه از نزدیک این طرح مورد بررسی بین دو کشور قرار بگیرد.

     

    حسن بهشتی پور

    بحث بعدی و مهم دیگر همکاری های هسته ای میان ایران و روسیه است. پوتین پیشتر اعلام کرده بود که 8 پروژه همکاری هسته ای بین ایران و روسیه مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. قبلاً رسماً اعلام شده بود که دو تفاهم نامه دربارۀ راه اندازی دو راکتور در فاز 2و3 بوشهر امضا شده و دو کشور به توافق کلی رسیده اند. اما هنوز جزئیات زیادی دربارۀ این “عدد هشت” نداریم و ظاهراً قرار است جزئیات آن در آینده منتشر می شود.

    ایران همچنان در انتظار همکاری روسیه در تأسیسات هسته ای فردو است. زیرا بر طبق برجام روسیه قرار است در این زمینه همکاری کند تا فردو به یک مرکز تحقیقاتی فیزیک پلاسما تبدیل شود. کمک روسیه در زمینه هسته ای می تواند بسیار موثر باشد. البته جزئیات همکاری کارشناسی بین سازمان انرژی هسته ای ایران و سازمان هسته ای کشور روسیه مورد مذاکره و پیگیری قرار خواهد گرفت.
    موضوع همکاری بعدی بحث قره باغ و احیاناً کمک ایران به استقرار صلح و امنیت در قفقاز جنوبی است. ایران مایل است در موضوع قره باغ نقش داشته باشد.اگر همکاری و توافقی بین ایران و روسیه در زمینه ثبات در قفقاز شکل بگیرد، هم کشورهای قفقاز جنوبی اعم از آذربایجان، ارمنستان از آن نفع می برند و هم موجب ارتقای همکاری های میان ایران و روسیه در سطح منطقه خواهد شد. البته در گذشته، روسیه زیاد در این قضیه ورود پیدا نمی کرده اما هم اکنون شواهدی نشان می دهد که زمینه هایی برای همکاری ایران و روسیه در منطقه قفقاز جنوبی فراهم شده است.

    در مورد کریدور شمال- جنوب هم کارشناسان این حوزه به کرات دربارۀ مزیت ها و فواید آن سخن گفته اند و بنده تنها به ذکر مختصری بسنده می کنم. نکته مهم اینست که سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان بر روی راه اندازی راه آهن رشت – آستارا- باکو کمک می کند تا انتقال کالا از ایران به سمت روسیه از طریق خاک آذربایجان با سرعت بیشتری انجام شود. راه اندازی این خط آهن به نفع هر سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان است.سایر کشورها نیز می توانند به این همکاری بپیوندد، چون جمهوری آذربایجان نیز در خط آهن ریلی از طریق خاک ایران به خلیج فارس ارتباط برقرار می کند. اینها موارد مهم مشترکی است که در این مذاکرات قاعدتاً باید مورد توجه قرار گرفته باشد.

    به همکاری میان ایران و روسیه بر سر سوریه و اختلاف نظر آنها اشاره کردید. این اختلاف چقدر جدی است؟

    روسیه و ایران در مورد بحران سوریه نیاز به کمک متقابل یکدیگر در این کشور دارند. ایران و روسیه مکمل هم هستند و نمی تواند هیچ چیزی بدون کمک دیگری بدست آید. روسای دو کشور به این مسأله به خوبی واقف هستند. فراموش نکنیم که روسیه در پشتیبانی هوایی در سوریه نقش کلیدی دارد و در مقابل نقش ایران در عملیات زمینی و مستشاری بسیار تعیین کننده است. ایران و روسیه در بسیاری از موارد اتفاق نظر و همکاری باهم دارند اما واقعیت را نمی توان در زمینه اختلاف نظر بین دوکشور نادیده گرفت. این طبیعی است که دیدگاه های ایران و روسیه در مورد بحران سوریه به طور 100% با هم منطبق نباشند.

    برای فهم بهتر این مسئله من یک مثال برای شما میزنم: برای ایران تقویت مقاومت در برابر اسرائیل، یکی از اهداف اساسی و کلیدی است که ایران همیشه به آن بها داده، ولی برای طرف روسی، مسئله اسرائیل و مقاومت در برابر آن در الویت قرار ندارد. روسیه مایل است که دولتی که در دمشق به قدرت می رسد، دولت طرفدار مسکو باشد و متحد غرب نباشد. در واقع اولویت آنها اصلاً مخالفت یا موافقت با سرائیل نیست. این مسأله یکی از نکات اختلاف نظر موجود بین اروسیه و ایران است.

    با این حال من معتقدم نقاط اشتراک بین ایران و روسیه و دیدگاه های مشترک دو کشور در مورد آینده سوریه بسیار به هم نزدیک است. اگرچه در مورد آینده بشار اسد و چگونگی انتقال قدرت در سوریه و… اختلاف نظرهایی بین ایران و روسیه وجود دارد.

    نظرتان در مورد اظهار نظر کم سابقه پوتین که ایران را متحد استراتژیک خود خطاب کرد، چیست؟
    اگر به طور خوش بینانه به این قضیه بنگریم، میتوان این اظهار نظر را تعارف سیاسی رهبر روسیه بدانیم. شخص پوتین در چند سال اخیر نشان داده است که خیلی با قدرت و قوت در پی گسترش رابطه تهران با مسکو است. اما نگاهها در داخل کشور روسیه در مورد روابط تهران و مسکو هنوز به آن سطح قدرت و قوت که پوتین مایل بوده، نرسیده و روابط دو کشور هنوز گسترش پیدا نکرده است. از نشانه های این ضعف در روابط، حجم مبادلات دو کشور است که بعد از این همه گفتگو و تلاشهای بسیار حجم مبادلات دو کشور هنوز از دو میلیارد دلار فراتر نرفته است و هنوز بانکهای روسیه آمادگی اجرایی برای باز کردن اعتبارات لازم برای گسترش همکاری بین ایران و روسیه نشان نداده اند.

    اگر بدبینانه به قضیه بنگریم، میتوان گفت که رئیس جمهور روسیه به اندازه کافی اختیارات و قدرت لازم را در مورد تحمیل اراده و خواست خود برای توسعه رابطه با ایران به مسئولان کشورش ندارد. نگاه پوتین در عمل با دیگر مسئولان روسیه در وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، تجارت و بازرگانی با آن نگاهی که پوتین به مسأله توسعه روابط میان ایران و روسیه و تعریف یک اتحاد سیاسی استراتژیک دارد متفاوت است. این مسایل در واقع یک ترم است؛ یعنی زمانی که دو کشور اهداف مشترک، دشمن مشترک و برنامه های مشترک دارند و از نظر دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی در عالی ترین سطح هستند به آنها متحد استراتژیک گفته می شود. نمی توان دو کشوری که سطح مناسبات آنها دو میلیارد دلار است و هنوز در موارد بسیاری از جمله اقتصادی هنوز به هماهنگی های لازم نرسیده اند متحد استراتژیک خطاب کرد. یعنی تعریف واقع بینانه ای از وضعیت موجود بین روابط ایران و روسیه نیست، اگر اینگونه به قضیه بنگریم.

    آینده روابط ایران – روسیه را چگونه ارزیابی می کنید؟
    به طور خوش بینانه اگر بنگریم، ایران سعی دارد توازنی در روابط خود با کشورهایی چون روسیه، چین، هند از یک طرف و اتحادیه اروپا از طرف دیگر برقرار کند. بنابراین نگاه ایران واقع بینانه و در عین حال عمل گرایانه است. و دولت ایران نیز با همین سیاست در حال حرکت است.

    در واقع ایران سعی دارد مناسبات خود را با روسیه، چین، هند، کره جنوبی و ژاپن گسترش بدهد و از طرف دیگر با اتحادیه اروپا رابطه داشته باشد تا بتواند از مزیتهای نسبی در این مناسبات استفاده کند. یعنی ایران تلاش می کند تا همۀ تخم مرغ هایش را در سبد روسیه نگذارد بلکه سعی دارد در عین حال به مناسباتش با اروپایی ها هم توجه کند.
    به نظر بنده اتخاذ این سیاست دست ایران را بازتر خواهد کرد و ایران می تواند با قدرت انتخاب بیشتری وارد گفتگو و مذاکرات با طرفهای مختلف خود داشته باشد. آیندۀ مناسبات ایران و روسیه رو به پیشرفت است، با توجه به اینکه تحریم ها لغو شده، بهانه ها نیز از بین رفته و به تدریج دو کشور به سمتی می روند که بتوانند از لحاظ اقتصادی و دفاعی همکاری های خود را گسترش دهند

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.