ممنون که برای ایران حماسه‌ آفریدید

چاپ

ممنون که برای ایران حماسه‌ آفریدید

تیم‌ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر پرتغال سوم دنیا شد

ورزش > فوتبال ملی – تیم‌ملی فوتسال ایران به سومی جهان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف؛ دیدار رده بندی بازی های جام جهاین فوتسال کلمبیا از ساعت 20:30 امشب با کلی حسرت برای ما مقابل پرتغال آغاز شد. تیم ما در دیدار نیمه نهایی مقابل روسیه با نتیجه نزدیک 4-3 شکست خورد و فرصت حضور در فینال را از دست داد. اما پیروزی در همین بازی هم به معنی بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران بود.

دیدار با مالکیت توپ شدید پرتغال آغاز شد. در چند دقیقه ابتدایی بچه های ایران هنوز خودشان را پیدا نکرده بودند و پرتغالی ها چند موقعیت خیلی خوب روی دروازه ایران ایجاد کردند که صمیمی مثل همیشه خیلی خوب ایستادگی کرد. بهترین گلر جام تا آن لحظه همین روند را تا پایان نیمه اول ادامه داد و هیچ گلی دریافت نکرد. در 10 دقیقه پایانی بازی در نیمه اول تیم ما سوار بر بازی شد. موقعیت های خیلی زیادی روی دروازه پرتغال ایجاد کرد که از آن سمت گلر حریف هم خیلی خوب واکنش نشان داد.

بازی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید. در حالیکه در آغاز نیمه دوم همه انتظار ادامه بازی خوب تیم در نیمه اول را داشتیم، کاردینال دو گل پشت سر هم با کمترین فاصله ممکن را برای پرتغال وارد دروازه ایران کرد. بعد از اینکه گل تمرکز بچه های ما کمی به هم ریخت و پرتغالی ها فرصت بیشتر کردن فاصله را هم داشتند. اما سدی به نام صمیمی مقابل آنها بود.

15 دقیقه به پایان بازی در نیمه دوم مانده بود که روی یک خطا از بازیکن پرتغال و درگیری که بین او و سنگ سفیدی پیش آمد، هر دوی آنها اخراج شدند. دو تیم باید 2 دقیقه 4 نفره بازی می کردند و در همین فاصله بود که افشین کاظمی گل اول ایران را وارد دروازه پرتغال کرد. انگار تیم ما از اول باید 4 نفره بازی می کرد! چون در طول این 2 دقیقه بچه های ما فوق العاده بازی کردند و چندین موقعیت صد درصد گل هم روی دروازه حریف ایجاد کردند.

در ادامه دو تیم با احتیاط بیشتری بازی کردند. پرتغالی ها به نفع ما کلی خطا کردند تا تعداد خطاهای آنها به 6 رسید. در این بین روی یک ضربه کاشته بعد از خطای ششم، جاوید دروازه پرتغال را به زیبایی باز کرد و بازی 2-2 شد. از ایم لحظه به بعد هر خطایی که پرتغالی ها می کردند، تیم ما صاحب یک پنالتی از نقطه دوم می شد. اتفاقی که روحیه ما را بالا برده بود و استرس پرتغالی ها را زیاد تر کرده بود.

بازی در پایان 20 دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید و ضربات پنالتی مشخص کننده برنده بود. در ضربات پنالتی تیم ما مقابل پرتغال به برتری رسید.

تیم ایران به رده سوم جهان رسید. درست تر اینکه حق خودش را گرفت و بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران در جهان رقم خورد.