• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • موافقان بودجه 95 چه گفتند؟

    تقدیمی هدف:

    موافقان بودجه 95 چه گفتند؟/ حذف بودجه اشخاص خاص و ارقام پنهانی در لایحه دولت

    aa

    سیاست > مجلس – نمایندگان موافق با لایحه بودجه 95، جملگی تاکید داشتند که کاهش اتکای بودجه سال جاری به نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، حکایت از تعهد دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی دارد.

    به گزارش خبرهدف، «شفافيت در بودجه 95» از ديگر مزاياي لايحه بودجه 95 است. به گفته نمايندگان، رديف بودجه هاي برخي اشخاص خاص حذف و يا شفاف شده است و همچنين اين لايحه فارغ از سايه زد و بندهاي سياسي تدوين شده است.

    رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، اسماعیل جلیلی نماينده مسجد سليمان، ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان؛ محمدحسين قرباني نماينده آستانه اشرفيه تا کنون در موافقت با لايحه بودجه 95 در جلسه علني امروز مجلس سخن گفتند.

    انطباق بودجه 95 با اقتصاد مقاومتي

    رمضانعلي سبحانی فر نماینده سبزوار در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۵ از انطباق اين لایحه با سیاست های ابلاغی رهبری، اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود و توجه به اقشار کم درآمد، سخن گفت و با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی برای ورود به عرصه اقتصادی در لایحه بودجه ۹۵، افزود: دولت در لایحه پیشنهادی خود، بر اقتصاد دانش بنیان نیز تاکید کرده تا با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، این بخش تقویت شود.

    اهم سخنان وي از اين قرار است:

    ** افزایش اعتبارات بانکها به ویژه بانک مسکن برای ایجاد تحرک در بخش مسکن از ویژگی های لایحه بودجه ۹۵ است. دولت توجه ویژه ای به افزایش منابع بانک های مختلف از جمله کشاورزی، ملی و سپه، تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان برای رونق بخش کشاورزی داشته است.

    **۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبیاری تحت فشار و لوله گذاری در کشاورزی در نظر گرفته شده است.

    **حذف ۳ دهک پردرآمد در پرداخت یارانه ها و تخصیص آن به بخش تولید و افراد کم درآمد، استفاده از تسهیلات ویژه برای بهره برداری از میادین مشترک نفتی و گازی و توجه ویژه به زیرساختهای روستایی  از جمله ویژگی های مثبت لایحه پیشنهادی دولت دانست.

    **اختصاص ۲ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت جاده های روستایی و توجه به زیرساخت شهرک های صنعتی از جمله موارد مورد تاکید دولت در لایحه پیشنهادی برای کمک به مناطق محروم است.

    **اميدوارم با استفاده از اعتبارات موجود، ظرفیت اوراق مشارکت و فاینانس خارجی، دولت در سال ۹۵ مشکل اشتغال و مسکن را حل کند.

    تحرک بخشی به حوزه تولید

    اسماعیل جلیلی نماينده مسجد سليمان نيز از موضع يکي از اعضاي کمیسیون برنامه، بودجه به عنوان موافق لايحه بودجه 95 سخن گفت. او با اشاره به افزايش منابع صندوق توسعه ملی، از نگاه مجلس و دولت در تحرک بخشی به حوزه تولید و افزایش بودجه بانک ها برای ارائه تسهیلات بیشتر در حوزه تولید ياد کرد.

    اهم سخنان وي از اين قرار است:

    ** باید به شرایط کشور در دوران پسابرجام در تامین منابع و مدیریت منابع فعلی توجه کرد و باید نگاه به لایحه بودجه با رویکرد برنامه یکساله را مدنظر قرار داد.

    **در بحث تملک و دارایی‌ها، صندوق توسعه ملی و مسائل مربوط به بخش دانش بنیان و کاهش وابستگی‌ها به درآمدهای نفتی به خوبی عمل شده است.

    **در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شاهد افزایش منابع در صندوق توسعه ملی، تحرک بخشی به حوزه تولید، سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در جهت افزایش کیفیت هستيم.

    ** افزایش بودجه دفاعی کشور و توزیع منابع براساس نیازهای مناطق در سال جدید نیز در لایحه بودجه به درستی مورد توجه قرار گرفته است. رعایت چارچوب‌های قوانین بالادستی به لحاظ محتوا و شکلی یکی دیگر از مزیت‌های مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه بود.

    **افزایش سرمایه در بانک‌ها برای ایجاد رونق در ارائه تسهیلات از مزیت‌های دیگر لایحه بودجه است. توجه به تامین منابع برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان در سال 95 در مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است. نگاه قابل قبولی نیز به بحث مسائل مربوط به بهداشت و درمان با ارتقاء منابع در این بخش صورت گرفته است.

    بودجه 95؛ اعداد و ارقام پنهاني ندارد

    ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان از ديگر موافقان لايحه بودجه 95 بود که ضمن قدرداني از زحمات دولت در تدوين اين لايحه از مديريت کلان و برنامه ريزي کافي براي اداره کشور سخن گفت و ابراز اميدواري کرد که با عقلانيت، کشور در مدار رشد و تعالي قرار گرفته و از رنج و غصه مردم کاسته شود.

    اهم سخنان وي از اين قرار است:

    **اکثر اعداد و ارقام بودجه شفاف است و ارقام پنهاني در اين لايحه نيست و همه چيز قابل پيگيري و محاسبه است. همچنين اعداد و ارقام واقعي ديده شده اند.

    **اين لايحه بر اساس اقتصاد مقاومتي تنظيم شده و کميسيون تلفيق نيز با اين نگاه به بررسي آن پرداخته است. از جمله کاهش وابستگي به نفت که حتي مخالفان کليات لايحه بودجه نيز به اين موضوع اشاره کردند. سهم اتکاي بودجه سالانه به نفت کاهش يافته و به فرموده رهبري در پي حذف اين بخش از درآمدها هستيم. علاوه بر کاهش سهم نفت، شاهد افزايش درآمدهاي مالياتي کشور هستيم که ملاحظات لازم براي جلوگيري از فرارهاي مالياتي نيز در آن لحاظ شده و شاهد افزايش 36 درصدي بودجه دولت از اين منظر خواهيم بود.

    **بودجه 95 بر اساس اقتصاد دانش بنيان تدوين شده است. سرمايه صندوق نوآوري و شکوفايي نيز در اين راستا افزايش يافته است.

    **اعتبارات مناطق محروم نيز افزايش يافته است. توجه به عمران روستاها نيز قابل تقدير است.

    **بودجه جاري کشور کاهش يافته و سهم بودجه عمراني افزايش داشته است که گوياي نگاه توسعه محور دولت است.

    **ماليات واردات نيز بر اساس اجراي دقيق قانون ماليات هاي مستقيم، در لايحه بودجه 95 افزايش يافته است.

    بودجه 95 فارغ از زد و بندهاي سياسي

    محمدحسين قرباني نماينده آستانه اشرفيه از جمله اعضاي کميسيون تلفيق بود که در موافقت با کليات لايحه بودجه 95، با بيان اينکه ايرادات مخالفان، چندان اساسي نيست از مزاياي اين لايحه ياد کرد. از جمله شفافيت اين لايحه که به دور از هر گونه زد و بند و سايه جريانات سياسي است. مزيتي که در سالهاي گذشته چندان شاهد آن نبوده ايم.

    اهم سخنان وي از اين قرار است:

    **اين لايحه در تعارض با قوانين بالا دستي نيست. در حالي که در سالهاي گذشته در اين زمينه مشکلات بسياري داشتيم.

    **لايحه بودجه 95 بر اساس حفظ سياست هاي کلي نظام نوشته شده و افزايش بودجه دفاعي کشور در اين راستا است.

    *50 ميليارد دلار براي فاينانس طرح هاي زيربنايي اختصاص يافته که بسياري از طرح هاي بر زمين مانده را نجات مي دهد و انتظارات مردم را مرتفع مي کند. افزايش سرمايه بانک ها نيز منجر به افزايش ارائه تسهيلات در حوزه توليد خواهد شد.

    **افزايش بودجه سلامت و آموزش و پرورش از جمله دغدغه هاي نمايندگان بود که در بودجه 95 لحاظ شده و بارقه اميد را در دل مردم ايجاد خواهد کرد. پاداش بازنشستگان، افزايش حقوق آنان و معوقه فرهنگيان که از سالهاي قبل پرداخت نشده بود نيز در اين لايحه ديده شده است.

    ** اعتبارات متفرقه بودجه سالهاي گذشته ساماندهي شده و رديف هايي که در اختيار اشخاص و چهره هاي خاص بود، در اين لايحه شفاف شده است.

    ** تشويق توليد کنندگان و صادرکنندگان و کاهش اتکاي بودجه به نفت از 26.4 درصد به 25 درصد از ديگر مزاياي لايحه بودجه 95 است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.