• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • موتورسواری زنان در ایران

    تقدیمی هدف:

    موتورسواری زنان در ایران؛ از خدمت در شهربانی تا تخلف در خیاباننایب رئیس بانوان فدراسیون موتورسواری ضمن تشریح برنامه‌های مورد نظر برای گسترش این رشته تاکید کرد که اولین موتورسوار زن ایران قبل از انقلاب در شهربانی فعالیت داشت.

    به گزارش خبرنگار هدف، قرار است بهمن ماه و به مناسبت ایام دهه فجر، اولین دوره مسابقات موتورسواری کراس به عنوان مسابقات کشوری دهه فجر برگزار شود. این رقابت‌ها در حالی برگزار خواهد شد که به دنبال رسمیت پیدا کردن موتورسواری ریس بانوان در ایران، از دو هفته پیش نیز تمرینات موتورسواران زن در این بخش به صورت رسمی در پیست مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد.

    همین موضوع بهانه‌ای شد برای گفتگوی خبرنگار هدف با مریم وطن‌پرست نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری تا از وضعیت فعلی موتورسواری بانوان و پیش‌بینی آینده این رشته در کشور مطلع شویم.

    * خبرگزاری هدف: فدراسیون اتومبیلرانی از سال گذشته به صورت جدی برای برنامه‌ریزی در بخش موتورسواری بانوان آغاز به کار کرد. چه شد که به این عرصه ورود کردید؟

    – مریم وطن‌پرست: پیش از این هیچ فعالیت رسمی در رابطه با موتورسواری بانوان در کشور نداشتیم؛ این در حالی بود که درخواست‌های متناوبی در این زمینه مطرح می‌شد، به همین دلیل و البته با در نظر گرفتن لزوم اجرای سیاست وزارت ورزش در پررنگ‌ و فعالتر کردن فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف، بر آن شدیم تا در بخش موتورسواری، فعالیت‌های رسمی و منسجمی داشته باشیم.

    * در واقع تا سال گذشته هیچ فعالیت رسمی در موتورسواری بانوان انجام نمی‌شد؟

    – یکی، دو موتورسوار خانم داشتیم که به صورت انفرادی کار می‌کردند، اما فدراسیون هیچ نظارتی روی کار آنها نداشت؛ در واقع از سال گذشته که مجوز موتورسواری بانوان را از وزارت ورزش گرفتیم، فعالیت رسمی موتورسواری بانوان در ایران آغاز شد و رسمیت پیدا کرد.

    * در آغاز فعالیت موتورسواری بانوان ابتدا برای موتورسواری کراس برنامه‌ریزی شد، سپس فدراسیون به موتورسواری ریس بانوان هم ورود کرد. دلیل خاصی برای این موضوع است؟

    – دلیل خاصی نبود، از آنجا که پیست لازم برای موتورسواری کراس وجود داشت، به همین دلیل ابتدا فعالیت‌ موتورسواری بانوان را در این بخش آغاز کردیم. لازم بود برای موتورسواری ریس، تمهیداتی اندیشیده شود و بخصوص به لحاظ پیست، شرایط لازم مهیا شود؛ به همین دلیل آغاز رسمی تمرینات موتورسواری ریس به امسال موکول شد که از هفته پیش هم به صورت رسمی آغاز شد.

    * آیا افرادی که در موتورسواری کراس فعالیت دارند، می‌توانند در موتورسواری ریس هم فعالیت داشته باشند؟

    – به هرحال ماهیت این دو کاملاً با هم متفاوت است و حتی موتور استفاده از آن هم با یکدیگر فرق دارد. موتورسواری کراس در پیست خاکی که فراز و نشیب‌هایی دارد، انجام می‌شود اما موتورسواری ریس در پیست آسفالت انجام می‌شود و سرعت زیادی هم دارد. فعالیت در هر یک از این دو رشته به علاقه خود موتورسواران بستگی دارد.

    * استقبال از موتورسواری ریس بانوان چگونه بود؟ در واقع تمرینات این بخش با چه تعداد موتورسوار آغاز شده است؟

    – پیش از آغاز تمرینات این بخش، به تمام استان‌ها فراخوان زدیم تا افراد متقاضی به ما معرفی شوند. بر این اساس، با ۱۵ موتورسوار تمرینات را شروع کردیم.

    * آیا برای آغاز تمرینات موتورسواری ریس، شرایط خاصی لحاظ کرده بودید؟

    – شرایط خاصی نداشتیم، فقط داشتن موتورسیکلت سی‌جی۱۲۵، یکی از پیش‌شرط‌های ما بود؛ البته از مجموع ۱۵ نفری که در تمرینات حضور دارند، ۸ نفر موتورسیکلت شخصی دارند، اما ۷ نفر موتورسیکلت نداشتند که از طرف فدراسیون در اختیارشان گذاشته شد.

    * با این اوصاف، مسائلی مثل آشنایی اولیه با قوانین و مقررات ایمنی موتورسواری یا برخورداری از آموزش‌های ابتدایی، ملاک تعیین‌کننده در ورود افراد نبود؟

    – درواقع موتورسواران متقاضی به فعالیت در موتورسواری ریس، همزمان با ورود به پیست آزادی، تحت آموزش هم قرار می‌گیرند؛ حتی اگر به لحاظ آموزشی و مطلع بودن از قوانین ابتدایی، در حد صفر باشند. به هر حال، این اولین دوره تمرینات ریس بانوان است و طبیعی است که خیلی از افراد به رغم علاقه‌مندی، از اطلاعات اولیه دور باشند.

    * تمرینات موتورسواران ریس زیر نظر چه فردی انجام می‌شود و با توجه به اینکه این رشته پیشینه رسمی در ایران ندارد، چه برنامه‌ای برای تربیت مربیان آن دارید؟

    – محمد غفارزاده رئیس کمیته ریس فدراسیون، تمرینات بانوان موتورسوار ریس را زیر نظر دارد؛ ضمن اینکه از تربیت مربی هم غافل نیستیم، حتی در نظر داریم از میان همین افرادی که به تمرینات روی آورده‌اند، مربی پرورش دهیم. این افراد به واسطه آموزش‌هایی که می‌بینند، می‌توانند تا یکی، دو سال آینده گواهینامه مربیگری بگیرند.

    * درمجموع آینده موتورسواری ریس بانوان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

    ـ اینکه در آغاز کار، ۱۵ نفر در تمرینات حضور پیدا کردند، نشان می‌دهد که این کار خیلی خوب سازماندهی شده و اینکه زمان مناسبی را برای شروع موتورسواری ریس انتخاب کرده‌ایم، شاید اگر برای آغاز رسمی تمرینات زودتر از این زمان یا دیرتر برنامه ریزی می کردیم به نتیجه نمی رسیدیم، البته باید همزمان روی دو محور اساسی که یکی آموزش و دیگری برگزاری مسابقات کشوری است، تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم از فعالیت در این رشته به نتیجه برسیم. بر این اساس برگزاری مسابقات قهرمانی کشور موتور ریس بانوان را در تقویم فدراسیون برای سال آینده قرار داده‌ایم.

    * اما مسابقات موتورسواری کراس بانوان از امسال و همزمان با ایام دهه فجر آغاز می‌شود؟

    – به هر حال فعالیت موتورسواری کراس بانوان خیلی زودتر آغاز شد، البته برگزاری مسابقات قهرمانی این بخش هم در تقویم سال آینده فدراسیون لحاظ شده است، اما برای برگزاری مسابقات ویژه دهه فجر برنامه‌ریزی کردیم تا این رقابت‌ها پیش‌درآمدی برای مسابقات سال آینده که اولین دوره رسمی قهرمانی کشور به حساب می آید، باشد.

    * مشخص است که مسابقات دهه فجر موتورسواری کراس بانوان با حضور چند موتورسوار برگزار می‌شود؟

    – این رقابت ها ۲۰ بهمن ماه برگزار می شود. تا چند روز دیگر فراخوان لازم را به هیأت‌های استانی می‌دهیم و بر اساس پاسخ‌های دریافتی، تعداد شرکت‌کنندگان را مشخص می‌کنیم، بنابراین فعلاً پاسخی برای این پرسش نیست.

    * برای اعزام موتورسواران خانم به مسابقات قهرمانی آسیایی یا جهانی هم برنامه‌ای دارید؟

    – بله؛ البته با توجه به اینکه فعالیت موتورسواری کراس بانوان خیلی زودتر از موتورسواری ریس آغاز شد، فعلاً این برنامه برای موتورسواری کراس در نظر گرفته شده و اینکه بتوانیم شرایط لازم برای حضور در رقابت های آسیایی یا جهانی را مهیا کنیم. این برنامه را هم در تقویم سال آینده فدراسیون قرار داده ایم.

    * تقریباً یک سال از آغاز موتورسواری کراس بانوان می گذرد. کارها به گونه ای پیش رفته که در حال حاضر دراین رشته مربی خانم داشته باشیم؟

    – خیر؛ درکل مربی رسمی موتورسواری بانوان نداریم. البته هستند افرادی که با هزینه خود و به صورت برون‌مرزی در کارگاه‌های آموزشی و نه مربیگری شرکت‌ کرده‌اند. متولی حضور این افراد در دوره‌ها فدراسیون نبوده و از نظر ما هم رسمیت ندارد.

    * برخی موتورسواران زن مدعی هستند که اولین در ایران به حساب می‌آیند، این موضوع را تائید می‌کنید؟ اصلاً پیشینه موتورسواری بانوان ایران به چه زمانی برمی‌گردد؟

    – موتورسواری ریس یکی، دو هفته است که در ایران به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اما همین افرادی که مدعی هستند، می‌گویند سال گذشته قهرمان موتورسواری ریس کشور شده‌اند! از همین جا باید متوجه شد که صحبت‌های این افراد مورد تائید فدراسیون نیست. اولین موتورسوار زن ایران قبل از انقلاب در دستگاه‌های امنیتی یعنی در پلیس و شهربانی فعالیت داشت. صلاح می دانیم از وی نامی نبریم.

    * تقریبا یک سال است که مورتورسواری بانوان در ایران رسمیت پیدا کرده است. تا قبل از آن فعالیتی در این زمینه وجود داشت؟

    – هستند موتورسوارانی که به صورت نامحسوس و بدون اینکه هویتشان مشخص شود، در سطح شهر تردد دارند، البته به خاطر نوع لباسشان، خیلی قابل شناسایی نیستند. شاید در رشته‌ای مثل دوچرخه‌سواری، اگر ورزشکار خانم باشد، خیلی راحت قابل تشخیص باشد اما لباس موتورسواری به گونه‌ای است که تشخیص آن راحت نیست. در کل اما این موتورسواران خانم متخلف به حساب می آیند چون بدون گواهینامه کار می‌کنند. کسانی که به صورت غیررسمی کار می‌کنند، از طرف فدراسیون به رسمیت شناخته نمی‌شوند. موتورسواران خانمی که علاقه‌مند به فعالیت در این رشته هستند، باید فقط در محل پیست و زیر نظر مربی و با متولی‌گری فدراسیون کار کنند. بانوان حتی اگر گواهینامه هم بگیرند، نمی‌توانند در سطح شهر تردد کنند. گواهینامه‌ای که برای آنها صادر می‌شود، صرفاً برای موتورسواری در پیست است.

    * فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برنامه‌ای در این زمینه و اینکه بانوان موتورسوار بتوانند در سطح شهر تردد کنند، دارد؟

    – بررسی و تصمیم‌گیری این برنامه در حوزه اختیارات ما نیست؛ نهادهایی مثل شورای امنیت ملی، نیروهای امنیتی، شورای سیاستگذاری کشور و … تصمیم‌گیرنده هستند. موتورسوارانی هم که در سطح شهر تردد می‌کنند، قطعاً اگر شناسایی شوند، به عنوان یک متخلف با آنها برخورد می‌شود و حتی ممکن است موتور آنها ضبط شده و پرونده‌شان به مراجع قضایی ابلاغ شود. فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در تلاش برای مهیا کردن شرایط گسترش فعالیت موتورسواری بانوان است اما ورود کردن به این زمینه ها در حوزه اختیارات ما نیست.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.