• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • نقش جدی تنباکوهای معطر در بروز سرطان

    تقدیمی هدف:

    جامعه > سلامت – خبرهدف نوشت: در نشستی خبری درباره مضرات استفاده از قلیان و بویژه تنباکوهای معطر،سیگارهای الکترونیکی و بیماری تب کریمه کنگو همزمان با فصل گرما هشدار داده شد.

    داریوش آقاخانی – بازرس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در نشست خبری بیست و نهمین دوره برگزاری این کنگره با بیان اینکه این کنگره از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: این کنگره بیشتر به صورت پرکتیکال برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه جامعه پزشکان داخلی چندین خواسته دارند، افزود: از مسئولان می‌خواهیم که در بحث تعرفه‌ها نگاه ویژه‌ای به متخصصین داخلی داشته باشند. متاسفانه طی دو سال اخیر متخصصین داخلی با کاهش شدید تعرفه‌ها مواجه شدند، اما این موضوع را رسانه‌ای هم نکردند. بنابراین خواهش می‌کنیم که امسال به طور ویژه تعرفه‌های متخصصین داخلی را ببینند. آنطور که در رسانه‌ها مطرح شده تعرفه‌های سال ۹۷، پنج درصد افزایش خواهد داشت. این در حالیست که طی دو سال گذشته ویزیت و K داخلی از ۴۲ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و در بسیاری از موارد می‌بینیم که بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌های تکمیلی در قراردادهایشان حتی K کمتری را محاسبه می‌کنند. بنابراین خواهش‌مان این است که وزارت بهداشت حتما به این موضوع توجه داشته باشد تا همکاران‌مان بتوانند در سراسر کشور با انگیزه بیشتری خدمات را ارائه کنند.

    وی همچنین گفت: در عین حال همکاران ما در بسیاری از اورژانس‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالند. متخصصان داخلی به نوعی آچار فرانسه هستند که تمام پیچ‌های بیمارستان را باز می‌کنند. بنابراین ضرورت دارد که قانونگذاران به سختی کار همکاران ما توجه کرده و سختی کار برای گروه داخلی هم دیده شود.

    وی با بیان اینکه متخصصین داخلی سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مختلف هستند، گفت: بسیاری از همکاران ما در اورژانس‌های شهرها ۱۰ تا ۱۵ شب را به صورت آنکال فعالند و بنابراین از مسئولان می‌خواهیم تا زحمات‌شان را نادیده نگیرند.

    آقاخانی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به ضرر تنباکوهای معطر گفت: باید درباره مصرف تنباکوهای معطر هشدار دهیم که متاسفانه در مراکز عمومی، پارک‌ها و … استعمال می‌شود. باید توجه کرد که اسانسی که در این این تنباکوها وجود دارد به شدت می‌تواند در ایجاد سرطان نقش جدی داشته باشد. خانواده‌ها فکر نکنند که قلیان ضرر ندارد بلکه باید نسبت به مصرف آن هشدار داد. ما باید به جامعه آگاهی دهیم تا سرطان به عنوان یک فاکتور جدی مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری‌های غیر واگیری مانند دیابت نیز گفت: ما در کشور با مشکل اضافه وزن و دیابت به طور جدی مواجهیم. می‌توان از دیابت به عنوان ام الامراض نام برد. بنابراین باید روش زندگی افراد جامعه را از حالت زندگی نشسته به یک زندگی فعال و پویا تبدیل کنیم تا بتوانیم تا حد ممکن از بروز دیابت پیشگیری کنیم.

    به گزارش خبرهدف ، در ادامه این نشست دکتر الچیان – عضو جامعه پزشکان داخلی ایران در ابتدا اشاره‌ای به خدمات پزشکان داخلی در حوزه مقابله با بیماری‌های عفونی کرد و درباره علائم بیماری تب کریمه کنگو گفت: عامل انتقال این بیماری کنه‌های خونخوار و شروع آن از جنوب ایران، افغانستان و کشورهای حاشیه‌ای است. این بیماری از طریق ترشحات مدفوع، بزاق و … منتقل می‌شود و دوره کمون آن بین یک تا شش روز است و به راحتی می‌تواند انتقال یابد. تظاهرات این بیماری به صورت خونریزی در بدن است و فصل شایع بروز آن اواخر فروردین و پاییز است. باید توجه کرد که رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است و گوشت و مواد آلوده می‌تواند عامل این بیماری را منتقل کند.

    وی در ادامه به بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی اشاره و اظهار کرد: کنگره در دو فاز اجرایی و علمی برگزار می‌شود و تا کنون حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۱۳۴ مقاله پذیرفته شده است. در این کنگره مباحثی در رشته‌های مختلف داخلی اعم از بیماری‌های کم خونی، رماتیسم، بیماری‌های گوارشی، سرطان‌ها، نارسایی قلب و … مطرح می‌شود. همچنین در مبحث بیماری‌های عفونی درباره هپاتیت و بیماری‌های ویروسی و در حوزه پزشکی قانونی در زمینه تصمیمات برگشت‌ناپذیر در پزشکی صحبت می‌کنیم.

    وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مضرات سیگارهای الکترونیکی گفت: در دنیا برای ترک سیگار، سیگارهای الکترونیکی را مطرح کردند با این تفکر که عوارض سیگار را نداشته باشد، اما بعدها متوجه شدند سیگار الکترونیک منجر به التهاب حلق و گلو می‌شود. از آنجایی که به این سیگارها فلزات سنگین اضافه شده بود، عوارض قلبی و کلیوی دارند. همچنین اضافه کردن روغن‌هایی به آنها عوارض بیشتری را ایجاد کرد. بعدها هم دیدند که افرادی که سیگار الکترونیک مصرف کردند به بوی نیکوتین عادت کرده و میل آنها به کشیدن سیگار بیشتر می‌شود. باید توجه کرد که کشور ما کشوری جوان است که به سوی بزرگسالی می‌رود و مصرف روانگردان‌های شایعی مانند گل که اثرات‌شان بیش از روانگردان‌های قبلی است، در حال افزایش است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.