• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • نقطه پایان هرج‌ومرج در بلندمرتبه‌سازی

    تقدیمی هدف:

    نقطه پایان هرج‌ومرج در بلندمرتبه‌سازی

    تصویب “سند ملی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای عالی هماهنگی ترابری” نقطه عطفی در هماهنگی حمل و نقل و شهرسازی محسوب می‌شود.

    شهرسازی ریل پایه، یكپارچگی حمل و نقل درون و برون شهری، Mobility ، حل مشكل آلودگى هوا، اقتصادى شدن حمل و نقل همگانى تماماً كلید واژه‌هایی است كه از ابتدای صدارت جناب آقای دكتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی مطرح گردید.

    اما این موضوع فقط در حد شعار و گفته باقی نماند! در اواسط مدیریت ایشان در وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد تنظیم برنامه عملیاتی و تدارك سمینارهای ملی ، استانی و… را به چند مقام و معاون مسئول ارائه نمودند. چندی نكشید كه شركت راه آهن همایشی را تحت عنوان همایش “شهرسازی ریل پایه” در بهمن ۱۳۹۴ با حضور مقامات ملی، استانی، شهری، متخصصان و مشاوران با هدف رسیدن به یك تعریف مشترك برگزار نمود. گرچه این سمینار اولین گام براى نشستن حمل و نقلى ها و شهرسازى ها در یك میز بود، اما كافی نبود!

    از اوایل سال ۹۵ زمزمه هایی در خصوص تهیه سند و راهنمایی با موضوع توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی با تأکید بر ریل به عنوان حمل و نقل پاك (در شهرهایی كه این امكان را دارند) مطرح گردید و در همایش دوم نیز رونمایی شد، اما صرفاً تدوین، رونمایی و ارائه؛ چاره ای راه نبود؛ برحسب اهمیت موضوع لازم بود تا موضوع در “شورایعالی شهرسازی و معماری” و “شورایعالی هماهنگی ترابری” تصویب شود. پس از طرح این موضوع در كمیته های فنی هر دو شورا و اخذ نظرات كارشناسی صاحب‌نظران و حتى اخذ نظرات وزارت كشور(زیرا ابعاد درون شهرى هم در آن وجود دارد) ، بالاخره “سند راهبردی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی” عیناً در دو شورا تصویب و مقرر شد راهنمای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی ظرف یكماه به ۲ شورا جهت تصویب و ابلاغ، ارائه شود.

    اولین بار است كه چنین سند مهمى در میان ٣ گروه مهم مورد توافق قرار گرفته : حمل و نقلى ها ، شهرسازها و وزارت كشور.

    این نشان می دهد كه ما هم مى توانیم با كار كارشناسى و تعامل، هماهنگى هاى فرابخشى و فرارشته اى را انجام دهیم .
    این تازه ابتدای راه است! در واقع سند مذکور نقطه پایانی بر هرج و مرج در بلند مرتبه سازی و عدم یكپارچگی آن با حمل و نقل همگانی می باشد. این سند كه اختصاراً TOD نامیده می شود مخفف عبارت Transit Oriented Development است؛ مفهوم آن ایجاد بلند مرتبه سازی ها علی الخصوص از نوع تجاری در جوار ایستگاه‌های حمل و نقل همگانی و كریدورهای مربوطه است.

    در این رابطه توضیح بیشتر ارائه می گردد: در زمانی كه مجوز ساخت یك برج در نقطه ای از شهر داده می شود كه هیچ گونه سیستم حمل و نقل عمومی در نزدیكی آن وجود ندارد و تردد زیادی به آن مكان صورت خواهد گرفت، این كار به معنای آن است كه ما خودرو محوری را رواج داده و به مردم پیغام می دهیم كه از خودرو شخصی استفاده كنند. این در حالیست که اگر همین برج یا مكان تجاری در جوار ایستگاه حمل و نقل همگانی بنا شود، تعداد زیادی از افرادی كه به آن مكان مراجعه می كنند امكان و فرصت استفاده از مترو یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی را پیدا می كنند. این موضوع فواید بسیاری دارد هم در جهت تقویت حمل و نقل همگانی و كاهش خودرو محوری و هم منجر به اقتصادی‌تر و سودآور تر شدن حمل و نقل همگانی(به علت افزایش ضریب استفاده از آن) می شود. در نتیجه باعث می شود هم سرمایه گذاری در حمل و نقل همگانی توجیه پیدا كند و هم سرمایه گذاری در بخش TOD.، ما درصدد اشاعه این مفهوم و اجرائى ساختن آن در كلیه شهرهاى كشور هستیم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    سود اصلی را دلال می‌برد چون دستگاه جداسازی گل زعفران نداریم

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.