نهاوندیان در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوئیس

نهاوندیان در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوئیس

چاپ

نهاوندیان در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوئیس: ایران آماده روابط برد ـ برد اقتصادی با جهان است

بین الملل > دیپلماسی – رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند که بحران مصنوعی غیرضروری برنامه هسته ای ایران، مانعی بزرگ برای بهره مندی آنها از ظرفیت‌های بالای اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

قائم مقام وزارت خارجه سوییس افزود: رژیم تحریم های ظالمانه علیه ایران، همچنین منجر به از بین رفتن شفافیت اقتصادی در سطح مبادلات تجاری با ایران و حتی سایر کشورها شد چراکه وقتی یک فعال اقتصادی نتواند از درگاه شفاف اقتصادی بین ایران وجهان استفاده نماید، قطعا عده ای از پنجره برای ادامه فعالیت اقتصادی و مالی غیرشفاف بهره خواهند جست.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به رفت و آمد هیات های اقتصادی و تجاری از سراسر دنیا به ایران طی دو سال گذشته و شدت گرفتن آن پس از توافق هسته ای اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه های تجاری، بانکی، گردشگری و حمل و نقل با تمامی کشورهای دنیا براساس رابطه برد-برد فعالیت اقتصادی داشته باشد.

دکتر نهاوندیان رفع همه تحریم های مالی و اقتصادی علیه ایران را نشانگر نقش مثبت و پررنگ اقتصاد ایران در عرصه جهانی دانست و گفت: همه قدرت های جهانی در مذاکرات هسته ای به این نقش جمهوری اسلامی ایران به خوبی پی برده اند.
رییس دفتر رییس‌جمهوری بر ضرورت تحول و تقویت روابط بین بانک های ایرانی بویژه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بانک های سوییس تاکید کرد و گفت: ایران از گسترش روابط اقتصادی و بانکی با سوییس استقبال می کند.

دکتر نهاوندیان تصریح کرد: قطعا بانک های سوییسی نیز در دوران کنونی و در زمان برداشته شدن تحریم‌ها می‌توانند نقش مثبت و سازنده ای در معاملات بانکی و فعالیت های اقتصادی ایران ایفا نمایند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی و بانکی سوییس بویژه در زمینه گردشگری، بر معرفی و شناساندن پتانسیل های اقتصادی ایران در این کشور تاکید کرد.

دکتر نهاوندیان همچنین از تلاش های سوییس در زمان برگزاری بخشی از مذاکرات هسته‌ای در این کشور قدردانی کرد.

«ایورسیه» قائم مقام وزارت خارجه سوییس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار به ظرفیت های بالای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: سوییس از گسترش روابط و همکاری های اقتصادی و بین بانکی میان دو کشور استقبال می کند.