• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • هانتر: ترامپ تحت فشار است|ساسانیان: تهدید، جدی است

    تقدیمی هدف:

    هانتر: ترامپ تحت فشار است|ساسانیان: تهدید، جدی است

    ترامپ مایل به درگیر شدن در سوریه نیست| بولتون، به راهکارهای سخت اصرار دارد

    بین الملل > خاورمیانه – سعید ساسانیان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرهدف به بررسی احتمال برخورد نظامی امریکا در سوریه پرداخته است.

    روند بحران سوریه و حمله شیمیایی در دوما شکل تازه ای از تنش بین امریکا و روسیه ایجاد کرده است. روسیه در حالی که سفیر اسرائیل در مسکو را جهت حمله به تیفور احضار کرده، در مورد حمله شیمیایی به دوما اعلام کرده که ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح های شیمیایی در حمله به دوما در سوریه نیافته است.  وزارت دفاع روسیه همچنین افزوده است که تصاویر منتشر شده به نام قربانیان حمله شیمیایی جعلی بوده و ساخته امدادگران موسوم به کلاه سفیدها است.

    در این حال ترامپ از اقدام جدی علیه سوریه سخن می گوید. کاخ سفيد اعلام کرده است دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا تا زماني که تغييري در رفتار روسيه مشاهده نکند، همچنان در مقابل اين کشور مواضعي سرسختانه خواهد داشت. در این شرایط که ترامپ، روسیه و ایران را متهم به دست داشتن در حمله شیمیایی دوما می کند، معادلات میدانی سوریه می تواند از این پس شکل تازه ای به خود بگیرد.

    خانم شیرین هانتر، استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا در گفتگو با خبرهدف دربارۀ تهدید ترامپ علیه سوریه گفت: 

    ترامپ خودش مایل به درگیر شدن بیشتر در سوریه نیست. اما نظامیان و طرفداران اسرائیل در کنگره و در مطبوعات به او فشار می آورند که به سوریه حمله کند، حتی به صورت محدود. اسرائیل هم از طرفی در پی تحریک آمریکا است، چون می خواهد خودش درگیر شود و امنیت خود را بهانه حمله به سوریه می کند.

    هانتر دربارۀ دلیل تردیدها و سخنان ضد و نقیض ترامپ در رابطه با خروج از سوریه، گفت:

    ترامپ می خواهد آمریکا را از باتلاق جنگ ها بیرون بیاورد یا لااقل هزینه این جنگ ها را ندهد. مسئله این است که این جنگ ها به خاطر اسرائیل است نه عربها، اما در شرایط حاضر اعراب و مخصوصا عربستان چنین هزینه ای را قبول می کنند. راه حل دیگر اعراب این است که اسد را وادار کنند به آغوش اعراب بازگردد و از ایران فاصله بگیرد.

    سعید ساسانیان، کارشناس مسائل خاورمیانه نیز دربارۀ اظهارات ترامپ به خبرهدف گفت: 

    با توجه به دو نکته، می‌توان گفت که تهدید ترامپ متعاقب آن‌چه در دوما در غوطه شرقی سوریه رخ داده، جدی است اما گسترده نیست. این دو ملاحظه عبارتند از؛

    1. در فروردین‌ماه 96، ترامپ در واکنش به آن‌چه حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون می‌نامید، دستور حمله موشکی به پایگاه الشعیرات را داد. او در آن روزها گفت که اگر اوباما در سال 2013 به وعده‌اش عمل می‌کرد، این اتفاق نمی‌افتاد. جالب این‌که ترامپ این بار هم همین محتوا را توئیت کرده است. این یعنی ترامپ، واکنش به آن‌چه حمله شیمیایی نامیده می‌شود را ضروری می‌داند. لذا اکنون، امکان این‌که ترامپ دوباره در پی واکنش نظامی باشد، وجود دارد. چه بسا عدم واکنش ترامپ در قبال ماجرای دوما که تعداد کشته‌هایش از خان‌شیخون بیشتر است، نوعی انفعال تلقی شود، حتی اگر اقدام غیرنظامی دیگری هم انجام دهد.

    2. تیم ترامپ در شرایط کنونی، تندروتر از سال قبل شده است. پمپئو به‌زودی وزیر خارجه می‌شود و بولتون هم مشاور امنیت ملی ترامپ شده است. مشخصا بولتون، به راهکارهای سخت بیشتر اصرار دارد.

    بر اساس این‌ دو نکته و با این پیش‌فرض که ترامپ مخالف حمله‌ی گسترده است چرا که همواره نسبت به هزینه‌های چنین اقدامی ابراز نگرانی کرده، و با توجه به معادلات میدانی و سیاسی صحنه‌ی سوریه و حضور روسیه در آن، به نظر می‌رسد احتمال واکنش نظامی مستقیم آمریکا وجود داشته باشد اما وسعت آن، چندان جدی‌تر از آن‌چه در فروردین 96 رخ داد، نخواهد بود اگرچه ترامپ برای انتقال پیام بازدارندگی، احتمالا بر شدت حمله خواهد افزود.

    از آن‌جا که واکنش نظامی آمریکا به تحولات دوما، زمان‌بر نبوده و احتمالا نقطه‌ای است، هزینه‌ی به مراتب کمتری از ماندگاری نظامی در سوریه دارد. لذا برقراری ارتباط میان پرداخت هزینه‌های حضور نظامی آمریکا در سوریه از سوی عربستان با آن‌چه در دوما رخ داد، چندان صحیح نیست. ممکن است عربستان با چنین طراحی‌ای در دوما در پی بیان ضرورت حضور آمریکا در سوریه باشد اما این نمی‌تواند چندان ارتباطی با واکنش نظامی ترامپ در قبال ماجرای شیمیایی داشته باشد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.