واشنگتن مذاکره مستقیم با پیونگ یانگ را محتمل می‎داند

واشنگتن مذاکره مستقیم با پیونگ یانگ را محتمل می‎داند

چاپ

معاون وزارت خارجه آمریکا مدعی است تمرکز آمریکا حل دیپلماتیک مسئله کره شمالی است و باب گفتگو با این کشور همچنان باز است!

به گزارش خبرگزاری هدف  به نقل از رویترز، «جان جی. سولیوان» معاون وزارت خارجه آمریکا در اظهارات امروز سه شنبه خود مذاکره مستقیم واشنگتن-پیونگ یانگ را محتمل دانست.

این در حالی است که ساعاتی پیش کره شمالی درباره قریب الوقوع بودن جنگ هسته ای هشدار داد.

سولیوان این احتمال را بعد از صحبت با همتای ژاپنی خود مطرح کرد و درباره آن گفت: به طور قطع، ما (آمریکا) امکان مذاکره مستقیم (با کره شمالی) را رد نمی‌کنیم.

وی مدعی شد: تمرکز ما بر حل مسالمت آمیز مسئله ای است که از سوی پیونگ یانگ ایجاد شده. با این حال ما و متحدانمان- کره جنوبی و ژاپن- باید آماه باشیم تا در صورت شکست دیپلماسی، با بدترین گزینه ها روبرو شویم.

گفتنی است «کیم اینگ ریونگ» معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل، دیروز هشدار داد وضعیت در شبه جزیره کره به گونه ای است که هر لحظه احتمال می رود جنگ هسته ای آغاز شود.

اوضاع شبه جزیره کره که در یک سال گذشته به واسطه تعدد آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و متقابلا لفاظی های واشنگتن، متشنج شده، از ماه میلادی گذشته (سپتامبر) که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در صحن سازمان ملل تهدید کرد در صورت لزوم کره شمالی را با خاک یکسان می‌کند رو به وخامت نهاده حال آنکه وزارت خارجه آمریکا در رویکردی نسبتا متناقض، مدعی است باب مذاکره واشنگتن- پیونگ یانگ همچنان باز است.