• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • واکنش‌های جهانی به سخنرانی ترامپ

    تقدیمی هدف:

    بین الملل > دیپلماسی – مقام های بین المللی، آمریکا، اروپا، روسیه، رژیم صهیونیستی، رژیم سعود و رژیم آل خلیفه به سخنان دونالد ترامپ درباره ایران و برجام واکنش نشان دادند.

    به گزارش خبرهدف  به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکره کنندگان آمریکایی توافقنامه هسته ای با ایران در سال 2015، روز جمعه اعلام کردند رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که نمی خواهد توافقنامه هسته ای با ایران را «تایید کند» و موضع سخت تر کنگره آمریکا را در این خصوص خواستار است، «نقض» تعهدات آمریکا به شمار می رود.

    واکنش مقام های آمریکایی

    نانسی پلوسی رهبر اقلیت کنگره در واکنش به سخنان ترامپ گفت: صحبت های رییس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی بود که اعتبار و امنیت واشنگتن را به خطر خواهد انداخت. وی افزود: ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و ما با آگاهی از آن از توافق برجام حمایت می کنیم. خروج از برجام ایران را منزوی نمی کند، بلکه آمریکا را منزوی می کند.

    بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد: رویکردی که او از کنگره می خواهد آن را تصویب کند، توافقنامه را نقض خواهد کرد، زیرا این امر تلاش برای مذاکره مجدد یک جانبه درباره توافقنامه خواهد بود.

    وی تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به اقدامی پارلمانی یا اقدامی دیگر به منظور تلاش برای تغییر مفاد توافقنامه مبادرت کند، این نقض توافقنامه خواهد بود. متحدان و شرکای ما به وضوح می گویند وی نباید به هیچ وجه توافقنامه را نقض کند.

    وندی شرمن، مذاکره کننده اصلی آمریکایی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما نیز هشدار داد «هر اقدامی که در جهت شرایط جدید» به توافقنامه هسته ای اضافه شود، «به منزله نقض یک جانبه توافقنامه» تلقی خواهد شد.
    به گفته وندی شرمن «حتی در صورتی که کنگره مجازات هایی را اعمال نکند»، «فقط همین اقدام که رئیس جمهور تصمیم گرفته است تایید نکند ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، توافقنامه را در نوعی ابهام دائمی فرو می برد». وی افزود: این (اقدام ترامپ) آمریکا را «تضعیف و منزوی خواهد کرد».

    وندی شرمن و بن رودز در جریان کنفرانس مطبوعاتی تلفنی که گروه فشار موسوم به «دیپلماسی کار می کند» سازماندهی کرده بود، این مطالب را عنوان کردند. گروه «دیپلماسی کار می کند» را جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما و اعضای تیم وی به ویژه برای دفاع از توافقنامه هسته ای با ایران ایجاد کرده اند.

    سابا شامی مشاور سیاسی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد، ترامپ بدون آنکه اهدافی را برای راهبردش مشخص کند فقط به فشارهای اسرائیل پاسخ مثبت داده است.

    پل رایان سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به صحبت های ترامپ گفت: از تصمیم ترامپ برای ارزیابی دوباره توافق هسته ای ایران حمایت می کنم و با دولت آمریکا برای مقابله با مجموعه فعالیت های بی ثبات کننده ایران همکاری خواهم کرد.

    سناتور رابرت منندز، یکی از سناتورهای دموکرات سنای آمریکا که به شدت با توافق هسته ای سال 2015 با ایران مخالف بود، روز جمعه طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در خصوص تایید نکردن پایبندی ایران به این توافق بین المللی، رد کرد.
    منندز در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون تایید نکردن این توافق کاری انجام نمی دهد بلکه میان متحدانمان تردید ایجاد می کند و ایران از پیش متخاصم را جسور می کند . وی افزود: جامعه بین المللی باید نظارت و اجرای توافق هسته ای را تقویت کند.

    سناتور دایان فاینستاین نماینده ایالت کالیفرنیا در توییتی نوشت تصمیم ترامپ مبنی بر تضعیف توافق هسته ای ایران اقدامی بی ملاحظه و غیرمسئولانه بود.

    کوین مک کارتی،‌ مرد شماره دو جمهوری خواهان آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور،‌گفت وی خود را متعهد می داند که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در زمینه بازنگری در توافق هسته ای با ایران همکاری کند،‌ اما از پایان دادن به این توافق حمایت نمی کند.

    وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد هیچ تغییری در موضع گیری نظامی در قبال ایران تا این لحظه ایجاد نشده است. هر گونه اقدام تحریک برانگیز ایران را پس از سخنان ترامپ زیر نظر داریم. پس از سخنان ترامپ شاهد هیچ گونه تحرکات نظامی از سوی ایران نبوده ایم.

    هدر ناورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت فریب تیتر شبکه های تلویزیونی را نخورید: ما همچنان در برجام باقی خواهیم ماند اما همزمان رویکرد خود در قبال اقدامات ایران گسترش خواهیم داد.

    رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت من فکر می کنم فرصت واقعی برای دوستان و متحدان ما در اروپا پدید آمده است تا به همه تهدیدات ایران بپردازند. طرحی که رئیس جمهور ارائه کرده است کاملا روشن است. به نفع همه است که با یکدیگر کار کنیم. من کاملا انتظار دارم متحدان و دوستان ما در اروپا و منطقه بسیار حامی تلاش انجام شده(تصمیم اخیر ترامپ) برای مقابله با تهدیدات(!) ایران باشند.


    واکنش روسیه
    سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان ترامپ تدابیر ترامپ علیه ایران را اشتباه خواند و از همه طرف‌ها خواست به توافق هسته ای ایران پایبند باشند.

    وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این سخنان اعلام کرد، از عدم تأیید پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای ابراز تأسف می کنیم. نمی توان درباره اعمال تحریم های جدید بر ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن گفت. ایران به توافقنامه هسته ای پایبند بوده است و ما تمدید تحریم های بین المللی علیه ایران را رد می کنیم. موضع ترامپ در مورد توافقنامه هسته ای به شدت نگران کننده است. اظهارات تهاجمی و تهدید آمیز هیچ جایی در دیپلماسی بین المللی ندارد.

    یکی از نمایندگان برجسته پارلمان روسیه اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته ای خطر بروز رویارویی را به وجود می آورد.

    فرانتس کلینتسویچ،‌ نایب رئیس کمیته امور دفاعی مجلس علیای روسیه، به خبرگزاری اینترفاکس گفت:‌ «ایجاد یک شرایط بی ثبات می تواند ایران را به نشان دادن واکنش وادار کند. ایران با توجه به منابع و توانمندی هایی که دارد یک کشور بسیار جدی است.»


    توییت نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا

    نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به واکنش فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، توافق هسته ای ایران ستون رژیم عدم اشاعه است. این توافق در جهت خدمت و متعلق به جامعه بین المللی است. هیچ کشوری نمی تواند آن را لغو کند.

     حمایت رژیم های صهیونیستی، آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان از نطق ترامپ

    بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت های رئیس جمهور آمریکا به خاطر آنچه که سخنان جسورانه دونالد ترامپ خواند به رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفت. دونالد ترامپ فرصتی را برای اصلاح توافقنامه هسته ای، مقابله با خشونت طلبی ها و حمایت های ایران از تروریسم ایجاد کرده است.

    وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران را بسیار مهم خواند و تاکید کرد این سخنان در سایه تهدید های ایران به جنگ منجر خواهد شد.

    عربستان سعودی از راهبرد «قاطع» آمریکا در قبال ایران استقبال کرد. یک مقام سعودی اعلام کرد، به همکاری خود با آمریکا و جامعه بین المللی برای مقابله با خطرهای ناشی از اقدامات ایران پایبند هستیم. وی مدعی شد ایران از سپاه پاسداران و شبه نظامیان انصارالله برای تهدید نیروی دریایی بین المللی استفاده می کند.

    رژیم بحرین از راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در برابر ایران استقبال کرد. بحرین از راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در برابر ایران استقبال کرد.

    مقامات اماراتی اعلام کردند از راهبرد جدید آمریکا در تعامل با سیاست های ایران به طور کامل حمایت می کنند و به همکاری خود با واشنگتن و همپیمانان برای مقابله با آنچه که آنها تهدیدات ایران خواندند، ادامه می دهند.

    واکنش های بین المللی
    مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهارات ترامپ درباره برجام را به دوران پیش از تجاوز به عراق تشبیه کرد.

    محمد البرادعی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اظهارات نسنجیده رئیس جمهور آمریکا درباره برجام واکنش نشان داد. البرادعی نوشت: بی توجهی ترامپ به یافته های بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندبودن ایران به توافق هسته ای،‌ مرا به یاد دوران پیش از جنگ عراق می اندازد. آیا اصلا از گذشته درس می گیریم؟ ترامپ برخلاف یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق هسته ای را تایید نکرد. با این کار، درباره توافق های بین المللی، چه پیامی به کره شمالی منتقل می شود»

    «پویش بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای»، برنده جایزه صلح نوبل سال 2017، اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای «تایید نکردن» توافقنامه هسته ای با ایران، تکثیر و استفاده از سلاح های هسته ای را گسترش خواهد داد.
    پویش بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای( آی کن ) در بیانیه ای اعلام کرد این تصمیم تکثیر سلاح های هسته ای را ترغیب و به نتیجه رسیدن سایر توافقنامه ها را برای محدود کردن تهدید هسته ای دشوارتر می کند و خطر استفاده از (تسلیحات) هسته ای را در جهان بالا می برد.

    این نهاد اعلام کرد «به عنوان برنده جایزه نوبل سال 2017، به شدت از این تصمیم انتقاد می کند». بئاتریس فین، مدیر پویش بین المللی برای نابودی تسلیحات هسته ای در این بیانیه «اقدام رئیس جمهور آمریکا را برای بی ثبات کردن توافقنامه هسته ای ایران» در حالی که «آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران را به شرایط توافقنامه تایید کرده است»، محکوم کرد.

    وی خاطر نشان کرد «این یادآوری ناگهانی خطر گسترده هسته ای است که جهان در حال حاضر با آن مواجه است و اینکه ضرورت دارد همه کشورها این سلاح ها را ممنوع و نابود کنند.» «پویش بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای» همچنین خاطر نشان کرد «با تهدیدهای فزاینده جنگ هسته ای، رئیس جمهور آمریکا به جای این که خطر جنگ هسته ای را کاهش دهد به بحران های جدیدی دامن می زند».

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.