واکنش جمشید مشایخی به ماجرای حمله به معتمدآریا

xx

چاپ

واکنش جمشید مشایخی به ماجرای حمله به معتمدآریا/ بلبلانیم که در موسم گل خاموشیم

فرهنگ > سینما – در پی حضور فاطمه معتمدآریا و کارگردان فیلم «یحیی سکوت نکرد» در شهر کاشان عده‌ای از نیروهای خودسر سعی کردند مانع از برگزاری برنامه با حضور این هنرمندان شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف

xx

، جمشید مشایخی رئیس هیئت مدیره‌ی این انجمن صنفی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، این اتفاق را رفتاری قبیح دانست و آن را به شدت محکوم کرد. مشایخی سخنانش را با این بیت از حضرت حافظ شروع کرد:

«حافظ این حال عجب با که توان گفت که ما              بلبلانیم که در موسم گل خاموشیم»

بازیگر نقش کمال‌الملک ادامه داد: «هنرمندان دارای رسالتی هستند. آن‌ها کلید درهای بسته هستند و امثال این برخوردها با این افراد دور از انتظار و نادرست است.»

این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتمدآریا را هنرپیشه‌ای جهانی خواند و ادامه داد: « خانم معتمدآریا هنرپیشه‌ای جهانی است و همان‌طور که می‌دانید در سطح دنیا با احترام زیادی با او برخورد می‌شود. ما انتظار رفتارهای به این شکل را نداریم و می‌خواهیم در داخل کشور نیز با این هنرمندان با احترام برخورد شود.»

رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی بازیگران و سینمای ایران مجددا این اتفاق را به شدت محکوم کرد و حساب عموم مردم کاشان را از عده‌ای که این رفتار از آن‌ها سرزده است، جدا دانست.

مشایخی در آخر سخنانش را با جمله‌ی همیشگی‌اش به پایان برد و گفت: «ما خاک پای مردمیم.»

همچنین در طی این گفت‌وگو امیر بارانلویی، پیشکسوت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون ایران به اتفاق اعضای هیئت مدیره‌ی این انجمن و بازرسان آن درباره‌ی این اتفاق اظهار داشتند:«هر فیلمی که ساخته می‌شود، قبل از ساخته شدن مراحلی را برای اخذ مجوز طی می‌کند. بعد از صادر شدن پروانه‌ی فیلم و ساخته شدن آن، فیلم بازبینی شده و سپس اجازه‌ی نمایش آن در قالب صدور پروانه‌ی ‌نمایش صورت می‌گیرد. فیلم «یحیی سکوت نکرد» نیز از این قاعده مستثنی نیست و تمام این مراحل را طی کرده است. اگر یحیی نامی سکوت کرده و ما نمی‌دانیم علت این سکوت چه بوده است، حق نداریم قبل از نمایش فیلم کارگردان و بازیگران آن را سنگباران کنیم و به سمت آن‌ها گوجه فرنگی پرتاب کنیم.»

اعضای این انجمن صنفی در آخر هنرمندان و ورزشکاران را ویترین هر مملکتی دانستند و گفتند: «باید با این دو قشر با احترام برخورد شود و از برخورد‌های این چنینی جلوگیری به عمل بیاید.»

فاطمه معتمدآریا به همراه کاوه ابراهیم‌پور کارگردان فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» به همراه عده‌ای از مسئولان سینمای گروه هنر تجربه روز یکشنبه 4 بهمن ماه برای حضور در جلسه‌ی پرسش و پاسخی که برای این فیلم برگزار شده بود به شهر کاشان سفر کردند که متاسفانه با برخوردی نامناسب از جانب عده‌ای از مردم رو‌به‌رو شدند.