• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • وقتی آتش «سانچی» قلب ایران را سوزاند

    تقدیمی هدف:

    وقتی آتش «سانچی» قلب ایران را سوزاند

    علی ربیعی: به دلیل بزرگ بودن حجم حادثه نتوانسته‌ایم بیش از این اقداماتی را انجام دهیم

    اقتصاد > انرژی – نه روز بیم و امید؛ هم سهم «امید» در آن پررنگ بود و هم «نگرانی»،دو واژه سنگینی که امروز تعیین تکلیف شدند.نفتکش سانچی با ۳۲سرنشین آن غرق شد و حالا خیلی ها به دنبال مقصر می گردند.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف، ماجرا در صبح یکشنبه خبری شد.ساعات اولیه رویداد کسی نمی دانست که عمق فاجعه چقدر است.خبرها کوتاه و پراکنده بود. ساعت های اول انتشار خبر تصادم نفتکش ایرانی با یک کشتی چینی،خیلی ها امیدوار بودند که برای خدمه ایرانی اتفاقی نیفتاده باشد،اما هرچه زمان می گذشت،برشدت نگرانی ها افزوده می شد. خبرهای ضد و نقیض همگی دلالت برآن داشت که حادثه ای تلخ در حال روی دادن است.

    اگرچه دستگاه دیپلماسی ایران از طریق سفیر ایران در چین و مقامات وزارت خارجه این موضوع را به طور مداوم پیگیری می کردند،اما نشانه ها حکایت از تعلل طرف چینی در همکاری با مقامات ایرانی درباره سرنوشت این کشتی حکایت داشت.

    آنطور که از خبرها برمی آمد،چینی ها گفته بودند به دلیل تاثیرات زیست محیطی این اتفاق،خاموش کردن آتش این نفتکش صدمات غیرقابل جبرانی به محیط زیست وارد می کند.از سویی آنطور که مقامات ایرانی حاضر در شانگهای اعلام کردند،آنها گفته بودند که شدت انفجار آنقدر بالاست که احتمال زنده ماندن خدمه وجود ندارد.با این حال رییس جمهور دستور داد که از همان حداقل امیدها هم پیگیری شود.هرچند که پس از نه روز،امروز عرق شدن «سانچی» کام همه ایرانی ها را تلخ کرد.

    سانچی از حرکت تا تصادف

    ساعت های پایانی شنبه، ۱۶ دی، نفتکش ۲۷۴ متری «سانچی»که با پرچم پاناما در تملک شرکت ایرانی برایت شیپینگ بود، به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله های خود در حال حرکت بود.این نفتکش که ۲۵ آذر از بندر عسلویه بارگیری کرده بود، شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین با یک کشتی باری چین با پرچم هنگ کنگ برخورد کرد.

    این نفتکش ایرانی که ۳۲ خدمه داشت، پس از این تصادف به طور کامل آتش گرفت. خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند ناپدید شدند. نفتکش حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی بوده که این میعانات به شرکت ملی نفت ایران متعلق بوده است.این میعانات قرار بوده به شرکت هانوا توتال کره جنوبی تحویل داده شود.

    در ساعت های اول حادثه، خبرگزاری‌های خارجی اعلام کردند چین کشتی پلیس و سه کشتی برای پاک‌سازی به محل حادثه فرستاد و گارد ساحلی کره‌جنوبی نیز یک کشتی و یک هواپیما برای کمک به عملیات جستجو به محل حادثه اعزام کرد.

    سیروس کیان‌ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در نشست خبری یک روز پس از وقوع حادثه گفت: مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‌هایSalvage، هماهنگی‌های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‌های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند؛ همچنین دو فروند از نفتکش‌های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران  عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

    همچنان کلیه پرسنل این کشتی در اثر این حادثه مفقود شده بودند و در این زمان تلاش‌ها برای پیدا کردن و نجات  آنها ادامه داشت.

    روز دوم و سوم؛ امید برای زنده بودن

    در ۱۸ دی، پس از گذشت دو روز از حادثه، بر اساس خبر منتشرشده در خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که شماری از مفقودان حادثه برخورد دو کشتی ایرانی و چینی نجات یافته‌اند، البته به گفته او، هنوز شمار دیگری جزء مفقودان بودند.

    در روز سوم، اکبر جبل‌عاملی، مدیر عملیات ناوگان شرکت نفت‌کش ایران گفت: احتمال زنده‌بودن دریانوردان ایرانی ناپدیدشده در آب‌های چین وجود دارد. به گفته او ضربه‌ای که به کشتی خورده، بسیار شدید بوده و منجر به آتش‌سوزی شده است. به خاطر اینکه محموله کشتی، میعانات گازی است، آتش‌سوزی باعث انفجارهای پی‌درپی در کشتی شده است.

    به گفته او کار جست‌و‌جو برای نفرات احتمالی که روی آب هستند در ۱۹ دی، به وسیله شناورها به همراه دو فروند کشتی ناوگان ایران و یک فروند کشتی باربری کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ادامه داشت.

    روز چهارم؛ احتمال مهار آتش و عقب نشینی چینیها

    هادی حق شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در ۲۰ دی گفته بود؛ اگر انفجار دیگری طی ساعت های آینده رخ ندهد، احتمال کنترل یا خاموش شدن آتش سوزی نفتکش ایرانی، طی روزهای آینده وجود دارد.

    او درباره سرنوشت باقی مانده ملوانان مفقود شده و احتمال حضور آنها در داخل کشتی گفته بود: نمی توان هیچ چیزی را به صورت قطعی تأیید یا رد کرد؛ اما با توجه به اینکه تا کنون، علی رغم جست وجوها، هیچ اثری از دریانوردان کشتی سانچی یافت نشده، احتمال محبوس شدن آنها در موتورخانه نفتکش را افزایش می دهد.

    با اینکه امید زنده بودن افراد محبوسی زیاد شده بود ناگهان چینی ها عقب نشینی کردند. به گفته محسن بهرامی، سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی، چینی‌ها به بهانه بدی شرایط جوی و انفجار متوسطی که روی عرشه نفتکش اتفاق افتاده عملیات اطفای حریق را در روز ۲۰ دی، چهار روز پس از وقوع حادثه متوقف کردند. از سوی دیگر به گفته او با توجه به اینکه منطقه تحت کنترل چینی‌ هاست و اختیار و حاکمیت در دست آنهاست ما امکان ورود مستقیم به عملیات را نداریم.

    روز پنجم، ششم و هفتم؛ شدت گرفتن عملیات نجات از سوی ایران

    به گفته سخنگوی شرکت ملی نفت کش، عملیات مجددا از صبح  روز پنجشنبه توسط چینی‌ها آغاز شد.

    در همین روز، علی ربیعی، وزیر کار به منابع انسانی چین نامه نوشت. ربیعی، مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی، در نامه‎ای پیگیری مناسب نیروی دریایی، وزارت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط چین را در حادثه آتش سوزی نفتکش سانچی، در آب‌های چین خواستار شد.

    اما با وجود گذشت حدود پنج روز از حادثه تصادف و آتش گرفتن، نفتکش ایرانی همچنان در آتش می سوخت. با توجه به اینکه این حادثه در آبهای نزدیک چین اتفاق افتاده عملیات اصلی امداد و نجات و خاموش کردن حریق بر عهده این کشور است که هنوز به نتیجه نرسید.

    شش روز بعد، به گفته هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اصلی با حضور دومین یدکش آتشخوار ژاپن به محل حادثه و همکاری چینی ها روز جمعه، ۲۲ دی‌ماه انجام شد  و تیم تجسس سازمان بنادر و دریانوری تلاش کردند، وارد نفتکش شوند.

    به طوری که با ورود گروه تجسس و نجات به داخل نفتکش، دو پیکر از داخل نفتکش پیدا شد و مجموع اجساد این حادثه به 3 تن رسید.

    همچنین، علی ربیعی، رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی در شانگهای گفت: خواستار این هستم که طرف چینی ضمن بکارگیری تمام توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امداد و نجات جدیت ورزند.

    در روز هفتم، جعبه سیاه پیدا شد. در ۲۳ دی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پیداشدن جعبه سیاه نفتکش سانحه‌دیده ایرانی خبر داد و گفت: جعبه سیاه تحویل مسئولان کشور پاناما شد.

    همزمان اطفای حریق نفتکش سانچی با کمک ژاپنی‌ها همچنان در حال انجام بود.

    روز پایانی؛ قطع امید

    در ساعات آغازی یک شنبه، رییس سازمان بنادر و دریانوردی و سخنگوی کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اعلام کرد: کارکنان و خدمه کشتی ایرانی در ساعت اولیه حادثه به دلیل انتشار گازهای سمی و شدت انفجار، متاسفانه جان باخته اند.

    از سویی، بر اساس مشاهدات هیات کارشناسی ، کشتی در حال غرق شدن بود.

    در همین راستا، اسحاق جهانگیری در تماس تلفنی که صبح امروز با علی ربیعی داشت، با تاکید بر اهمیت نجات خدمه و سرنشینان نفتکش سانچی خاطرنشان کرده بود: با هماهنگی بیشتر با کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن باید عملیات امداد و نجات سرعت بیشتری یابد.

    او از ربیعی به عنوان رییس کمیته رسیدگی به حادثه این نفتکش که به کشور چین سفر کرده است، خواست تا با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه کشتی علت حادثه را تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا پیگیری کند.

    اما پس از نه روز جدال آتش و آب ، نفتکش با 32 سرنشینش برای همیشه در بستر دریا آرام گرفت و این چنین بود که دسترسی به پیگر دریانوردان نیز غیرممکن شد.

    علی ربیعی گفت:«من می‌خواهم اعلام کنم که دولت ایران هرچه در توان داشت به کار گرفت، اما به دلیل بزرگ بودن حجم حادثه نتوانسته‌ایم بیش از این اقداماتی را انجام دهیم. بنده به عنوان نماینده رییس جمهور به تمام خانواده این عزیزان و ملت ایران تسلیت می‌گویم و باید گفت که این عزیزان به حق در راستای اقتصاد مقاومتی جان خود را از دست دادند.»

    اگر تا همین چند وقت پیش همه می گفتند،سخت ترین کار، کار در معدن است،حالا شاید بتوان تعریف دیگری از سخت ترین کار دنیا ارایه کرد. شاید دیگر سخت ترین تنها کار معدن نباشد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.