وقتی پای جنایات تروریستی به فوتبال باز می شود

bb

چاپ

bb

bb

لغوفوتبال چه بلایی سر رویای فوتبالی ها می آورد؟

امتیاز به مطلب 17 نفر

bb

bb

وقتی پای جنایات تروریستی به فوتبال باز می شود  لغو ال کلاسیکو چه بلایی سر رویای فوتبالی ها می آورد؟

بحث از حمله، انفجار و کشتار گذشته است. حالا هر روز کشور جدیدی مورد تهدید تروریست ها قرار می گیرد. ترس و دلهره در همه دنیا تزریق شده است. از آزادی خواهان فرانسه تا آلمانی هایی که همیشه یک طرف جنگ ها بوده اند.

وضعیت خطرناک تر از قبل شده است. بیم و هراس به دل مردم همه کشور های دنیا راه پیدا کرده است. تنها 4 شب بعد از فاجعه پاریس و کشته شدن بیش از 100 نفر، سه شنبه شب بازی دوستانه آلمان و هلند هم لغو شد. ژرمن ها که اتفاقا جمعه شب هم در جریان بازی دوستانه با فرانسه در پاریس در بطن قضیه قرار داشتند، این بار مورد تهدید گروهک تروریستی داعش قرار گرفتند. تهدیدی که موجب لغو بازی این تیم با هلند هم شد. به روز هایی رسیدیم که متاسفانه پای این جنایات به دنیای فوتبال باز شده است. هیچ چیز بد تر از این برای اهالی فوتبال نمی تواند باشد. ورود موجی از ظلم و درگیری های وحشیانه به ورزشی که بخشی از زندگی خیلی ها را تشکیل می دهد. مطمئنا تا به الان هیچ کس اندازه مردم فرانسه و حالا مردم آلمان نتوانسته عمق فاجعه را درک کند. شاید خالی شدن ورزشگاه 18 هزار نفری هانوفر که قرار بود میزبان بازی دوستانه آلمان و هلند باشد برای برقراری امنیت بیشتر خیلی عجیب نباشد. اما وقتی خبر آمد پلیس آلمان پیش بینی کرده که بمبی در ورزشگاه تعبیه شده است، دل همه خالی شد. ترس از اینکه مبادا فاجعه پاریس این بار در فاصله کمتر از چند روز در آلمان رخ دهد، مردم این کشور را به شدت نگران کرده است. اما نگران کننده تر از این برای دنیای فوتبال ادامه دار بودن این تراژدی تلخ است.

تا قبل از اقدام تروریستی در پاریس، کلی رویا در ذهن طرفداران فوتبال شکل گرفته بود. رویای لذت بردن از شنبه ای که در راه است و بازی های اروپایی دوباره از سر گرفته می شوند. شنبه رویایی در راه است. روزی که انقدر بازی مهم و جذاب برگزار خواهد شد که شاید معتبر ترین شبکه های ورزشی دنیا هم در پخش همه آنها به مشکل بخورند. 19:45 شنبه شب کلکسیونی از ناب ترین بازیکنان دنیای فوتبال روی چمن سانتیاگو برنابئو، چشم طرفداران را به خود خیره می کنند. 1 ساعت و 15 دقیقه بعد، درست زمانی که 60 دقیقه از « ال کلاسیکو » گذشته است « منچسر سیتی و لیورپول » باید به مصاف هم بروند. سیتیزن ها برای ماندن در صدر و لک لک ها برای ساختن روز های بهتر با کلوپ می توانند یکی از بهترین بازی های تاریخ خود را به نمایش بگذارند. همزمان با این بازی « شالکه و بایرن مونیخ » مهم ترین بازی بوندسلیگا را برگزار می کنند. در کشوری که حالا خیلی امن نیست. و در آخر ساعت 23:15 باید به تماشای جدال قدیمی ترین های سری آ نشست. « یوونتوس و میلان » برای اثبات اینکه هنوز همان قدرت سابق خود را دارند.

خب برای عاشقان فوتبال چه چیزی بهتر از این؟ رقابت بر سر پیروزی با چاشنی عشق و جذابیت وصف ناشدنی. ولی لغو بازی آلمان و هلند ذهن ها را به این سمت برد که اگر یکی از این بازی ها هم لغو شود، شاید شنبه ای که آنها انتظارش را می کشیدند تبدیل شود به غروب جمعه ای که برایشان همیشه دلگیر بوده است. مخصوصا اگر ال کلاسیکو با این همه حساسیت برگزار نشود که … . نمی توان این جای خالی را با جملاتی ساده پر کرد. چون حرف از کلی عشق و انتظار است. نه انتظار برای دیدن معشوق بلکه فقط برای لذت بردن از 90 دقیقه که می تواند تا چند ماه کری ها و خاطرات آن ها را بسازد.

از لغو برگزاری یورو 2016 در فرانسه تا خبر لغو ال کلاسیکو. همه این ها شایعاتی بوده که تا به امروز مطرح شده است. شایعاتی که با لغو شدن بازی آلمان و هلند کمی موجب ترس و دلهره شده است. اگر لغو یک بازی دوستانه خیلی به چشم نیاید در عوض لغو یک بازی از لیگ های مختلف می تواند تقویم آن لیگ را به کلی با مشکل مواجه کند. به همین دلیل است که « میگل کاردنال » مسئول سازمان لیگ اسپانیا، خبر لغو ال کلاسیکو را کاملا تکذیب کرده است و وعده داده این بازی حتما برگزار خواهد شد. در حالی که در این چند روز مشخص شده هر چیز غیر قابل پیش بینی ای رخ داده است. از تبدیل شدن شادی مردم فرانسه بعد از بردن مقابل قهرمان جهان به غمی عذاب آور تا وجود ترس و دلهره، سر تا سر کشور آلمان.