ونگر:اروپا مدتهاست مهاجم بزرگی پرورش نداده؛ مهاجمان بزرگ از آمریکای جنوبی می آیند

چاپ

سایت گل- آرسن ونگر سرمربی آرسنال در صحبت هایی به تمجید از میزان آمادگی اولیور ژیرود پرداخته است. ارسنال دیشب به لطف دو گل این مهاجم فرانسوی موفق شد تا در ورزشگاه امیریتس، ساوثهمپتون را شکست دهد.

اولین گل آرسنال از روی اشتباه مضحک آرتور بوروک، دروازه بان تیم میهمان به ثمر رسید وژیرود فرانسوی گل دوم تیمش را نیز زد تا ونگر با خیالی راحت بازی را دنبال کند. در پایان این بازی سرمربی فرانسوی آرسنال با تمجید از هم وطنش به عطش بالای او در این بازی فیزیکی اشاره کرد و این را فاکتور کلیدی تیمش در این بازی دانست.

ونگر در پایان بازی به خبنرگاران گفت:« اولیور شخصیت مثبتی دارد و همیشه آماده نبرد است. شاید او کمی متفاوت با سایر بازیکنان تیم باشد و با حضور فیزیکی اش قدرت تیم را افزایش می دهد و در طول این مدت پیشرفت زیادی داشته. ژیرود کیفیت  روانی و ذهنی بالایی نیز دارد و در کل شخصیت مثبتی است.»

ونگر در ادامه به این نکته اشاره کرد که توپچی ها نیازی به خرید یک مهاجم دیگر برای باقی ماندن در کورس قهرمانی ندارند و گفت:« اروپا هنوز فوتبالیست های فوق العاده ای تولید می کند ولی اگر خوب نگاه کنید ما مدتهاست که در اروپا شاهد رشد و پرورش مهاجم جدیدی نیستیم. تمام مهاجمان بزرگ این دوره از آمریکای جنوبی می ایند. به بازار تابستانی نگاه کنید: فالکائو با انتقالی جنجالی به موناکو رفت، ادینسون کاوانی به پاری سن ژرمن پیوست. همه لوئیس سوارس را می خواستندو گونسالو ایگواین هم با انتقالی گران قیمت به ناپولی پیوست. به همین خاطر می گویم که اروپا در زمینه پرورش مهاجم قوی نبوده و مهاجم اروپایی بزرگی را نمی بینید. حتی در کشوری مثل آلمان، آنها همیشه در باشگاه های بزرگشان یک مهاجم بزرگ داشتند و بازیکنان فوق العاده ای پرورش می دادند ولی حالا آنها هم دیگر مهاجمان جوانی ارائه نمی کنند. این عواقب شیوه مربیگری ماست؟ یا زندگی مدرن؟ نمی دانم.»