• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • یک جامعه شناس پیشنهاد کرد

    پرداخت یارانه کتاب به دانش‌آموزان و مربیان آموزشی

    بنا بر اظهارات یک جامعه شناس و استاد دانشگاه، دانش‌آموزان هر روز انگیزه‌های خود را برای مطالعه بیشتر از دست می‌دهند و دیگر علاقه‌ای به مطالعه کتاب‌های غیر درسی ندارند، به طوری که آمارها و تحقیقات نشان می‌دهد سطح مطالعه عمومی در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته، به طوری که شاید تا یک دهه دیگر به طور کلی کتاب از سبد خرید بسیاری از خانوارها حذف شود.

    تقدیمی هدف:

    دکتر مهرداد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، در خصوص علل عدم علاقه‌ دانش‌آموزان به کتاب و مطالعه گفت: نظام آموزشی ایران همچنان مبتنی بر یک برنامه‌ریزی از بالا به پایین استوار است، به طوری که همچنان کتاب‌های درسی محور برنامه‌ریزی‌های درسی در مدارس است، در حالی که امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته تلاش می‌شود به ویژه در دوران ابتدایی، کتب غیردرسی به عنوان یکی از مواد آموزشی مورد استفاده قرار گرفته و با این کار کودکان و نوجوانان مشتاق به خواندن و مطالعه شوند.
    این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی و تورمی به ویژه بعد از آزادسازی قیمت‌ها و حذف یارانه‌ها در سال‌های اخیر به شدت بر روی بازار کتاب اثر گذاشته است، به طوری که گرانی کتاب از یک سو و هزینه‌های سنگین زندگی برای خانوارها باعث شده که این کالای فرهنگی به مرور از زندگی مردم حذف شود.
    ناظری در ادامه با طرح این سوال که وقتی در مدارس معلم‌ها و مربیان آموزشی مطالعه آزاد ندارند چگونه می‌توان انتظار داشت که دانش‌آموزان علاقمند به مطالعه و خواندن کتاب شوند؟ خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که هیچ زمان در جامعه ایران به وقوع نپیوسته است، صحنه‌ صف طولانی در مقابل کتاب‌فروشی‌هاست؛ در حالی که این اتفاق در کشورهایی مثل ژاپن یا سوئد به وفور دیده می‌شود.
    وی ادامه داد: در کشور ژاپن تیراژ حداقلی برای کتاب‌ یک میلیون نسخه است و در برخی از موارد کتاب‌های پرطرفدار با تیراژ ده میلیون نسخه به بازار عرضه می‌شوند، در حالی که در ایران میانگین تیراژ 1000 تا 2000 نسخه است که در سال‌های اخیر نیز این تیراژ به 500 و حتی کمتر از آن تقلیل یافته است.
    این استاد دانشگاه ضمن بیان اینکه تا زمانی که اهمیت مطالعه در خانواده و مدرسه مورد توجه قرار نگیرد، توسعه در کشور به وقوع نمی‌پیوندد، گفت: به ویژه اینکه در هزاره سوم، توسعه با فرهنگ گره خورده است و کشورهایی که رشد شاخص‌های فرهنگی خود را مورد توجه قرار نمی‌دهند، نمی‌توانند در مسیر توسعه قرار ‌گیرند. متأسفانه در ایران علاقه‌ ورود به دانشگاه و اخذ مدرک بیش از هر چیزی برای قشر جوان و خانواده‌های آنها دارای اهمیت شده است که همین موضوع باعث تضعیف کارهای علمی و اساسی در رشد تفکر در کشور شده است.
    ناظری افزود: در سال‌های اخیر کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب‌های کنکور را چاپ می‌کنند نسبت به کتاب‌فروشی‌های غیردرسی از وضعیت مالی بسیار بهتری برخوردار شده‌اند، به طوری که در رسانه‌ها نیز مرتبا کتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکترا توسط این مؤسسات تبلیغ می‌شود، در حالی که ما هیچ تبلیغی از کتاب‌های غیردرسی در صدا‌و‌سیما نمی‌بینیم.
    این استاد دانشگاه در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به ویژه در مدارس اقدام مثبت و پسندیده‌ای است، اما با توجه به اینکه هر ساله نمایشگاه‌های متعددی در مدارس برگزار می‌شود میزان سرانه مطالعه در کشور تغییری نمی‌کند و این نشان دهنده این است که فرهنگ خواندن کتاب در کشور جا نیفتاده و اساسا مردم نیازی به آن احساس نمی‌کنند، ضمن اینکه کیفیت برگزاری این نمایشگاه‌ها و اینکه دانش‌آموزان چه کتاب‌هایی را باید بخوانند موضوع بسیار مهمی است.
    این جامعه شناس افزود: متأسفانه به دلیل ضعف فرهنگ علمی در کشور، ما شاهد چاپ کتاب‌هایی هستیم که به لحاظ محتوا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و مطالعه این گونه کتاب‌ها کمکی به رشد اندیشه و تفکر دانش‌آموزان نمی‌کند.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایجاد فضاهای مجازی باعث ضعف مطالعه کتاب در کشور شده است؟ گفت:‌ در کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا فضای مجازی از کشورهایی مثل ایران از پیشرفت و توسعه بهتری برخوردار است، لذا چگونه است که در این کشورها کتاب خواندن در میان کودکان و نوجوانان مرسوم و متداول است و در ایران کمتر مردم به این کالای فرهنگی رجوع می‌کنند؟
    ناظری ادامه داد: البته امروز کتاب‌های دیجیتالی بخش اعظمی از تولیدات فرهنگی را به خود اختصاص داده است، اما تحقیقات در ایران نشان می‌دهد که خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان حتی زمانی که در اینترنت مشغول جستجو و کند و کاو هستند کمتر به مطالعه‌ کتاب‌های دیجیتالی می‌پردازند.
    وی تأکید کرد:‌ تا زمانی که یک نهضت عظیم فرهنگی در کشور به راه نیفتد نیاز به کتاب و سرانه مطالعه در کشور تغییر نخواهد کرد. در واقع ما امروز نیاز به یک رنسانس فکری و فرهنگی داریم، به طوری که خرید کتاب مثل تهیه شیر و پنیر و دارو و سایر ملزومات باید دارای اهمیت در زندگی تک‌تک شهروندان جامعه شود. در سال‌های اخیر در ایتالیا شهرداران در برخی از شهرها برای ایجاد انگیزه، کتاب‌هایی را در کوچه و خیابان و در مکان‌های عمومی جهت استفاده رایگان مردم قرار داده‌اند به طوری که هر شهروند می‌تواند هر کتابی را که در خیابان پیدا کرد به خانه برده و آن را مطالعه کند؛ منتها تأکید بر این است که بعد از مطالعه، کتاب را باید دوباره به مکان‌های عمومی برگردانند تا سایرین نیز از آن بتوانند استفاده کنند.
    این استاد دانشگاه همچنین پیشنهاد کرد برای آنکه دانش آموزان به کتابخوانی علاقمند شوند، یارانه کتاب به دانش آموزان و مربیان آموزشی پرداخت شود تا هم بازار کتاب رونق گیرد و هم این تحول در زندگی مردم به وقوع بپیوندد که منبع تامین مالی این کار می‌تواند از مالیات یا مشاغل پردرآمد تجاری کشور تامین شود.

    خبرگزاری ایسنا

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.