پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در آمریکا و بهترین فیلم گلدن گلوب، حریف یک کمدی نشدند

dd

چاپ

فرهنگ > سینما – «سواری با هم 2» با فروشی برابر با 39.5 میلیون دلار در 3 هزارو 175 سالن سینما در آخر هفته منتهی به روز مارتین لوترکینگ صدرنشین فروش سینماهای آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف

dd

«بازگشته از گور» به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو و «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی جی.جی آبرامز رده‌های دوم و سوم جدول فروش این آخر هفته سینماهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص دادند.

قسمت دوم «سواری با هم» با بازی کوین هارت و آیس کیوب دقیقا دو سال پس از نمایش قسمت اول این فیلم اکران شده است. قسمت اول این فیلم در افتتاحیه بیش از 48 میلیون دلار فروخته بود. «سواری با هم 2» موفق به کسب امتیاز سینمایی B مثبت از سوی تماشاگران شد. فروش خارج از آمریکای این فیلم در 11 بازار متفاوت 2.7 میلیون دلار بود.

در سوی دیگر برنده جایزه بهترین فیلم گلدن گلوب با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی با فروشی برابر با 35 میلیون دلار در دومین آخر هفته‌ی اکران به مجموع فروش داخلی 93.2 میلیون دلار رسید. این فیلم در 3 هزارو 559 سالن سینما در حال اکران است.

«بازگشته از گور» هفته گذشته در 12 رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این فیلم پیش از آن نیز جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (الخاندرو جی ایناریتو) و بهترین بازیگر نقش اول مرد (لئوناردو دی‌کاپریو) گلدن گلوب را از آن خود کرده بود. همین موضوع سبب شد که فروش فیلم بالاتر از حد انتظار باشد، و از همین روی تعداد سالن‌های نمایش آن افزایش یافت. این فیلم در حال حاضر در 25 کشور به غیر از کشورهای آمریکای شمالی اکران می‌شود و در مجموع تا کنون به فروشی بیش از 151 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافته است.

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» پس از چند هفته صدرنشینی در بازار سینمای آمریکای شمالی این آخرهفته به رتبه سوم جدول فروش قناعت کرد. این فیلم در 3هزارو 823 سالن سینما 31 میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش داخلی خود را به بیش از 850 میلیون دلار برساند. البته هفتمین قسمت از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» این هفته از مرز یک میلیارد دلار فروش در بازارهای خارج از آمریکای شمالی نیز عبور کرد. پیش از این تنها فیلم‌های «آواتار»، «تایتانیک»، «دنیای ژوراسیک» و «سریع و خشمگین 7» موفق به این کار شده بودند.

چهارمین فیلم پرفروش آخرهفته «13 ساعت : سربازان مخفی بنغازی» به کارگردانی مایکل بی بود که در 2هزارو 389 سالن سینما 19 میلیون دلار فروش داشت. «13 ساعت» روایت حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی است که در نهایت به مرگ چهار نفر از جمله جی.کریستوفر استیونز سفیر آمریکا انجامید. جیمز بج‌دیل و جان کرازینسکی بازیگران این فیلم هستند.

کمدی «بابا خونست» با بازی ویل فرل و مارک والبرگ این آخر هفته جایگاهی بهتر از پنجم در جدول فروش پیدا نکرد. این فیلم با فروشی برابر 9.3 میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به 131.3 میلیون دلار و مجموع فروش جهانی خود را به بیش از 181 میلیون دلار رساند.

سومین فیلم تازه‌وارد اکران این هفته در سینماهای آمریکا انیمیشن «نُرم از شمال» بود که در 2 هزارو 411 سالن سینما 8.8 میلیون دلار فروش داشت. این انیمیشن داستان یک خرس قطبی به نام نُرم است که شکار کردن بلد نیست اما در عوض از توانایی سخن گفتن با انسان‌ها بهره‌مند است. راب اشنایدر و هیتر گراهام از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

«کمبود بزرگ» یکی دیگر از مدعیان جایزه اسکار محسوب می‌شود که هم اکنون در سینماهای آمریکا در حال اکران است. این فیلم به کارگردانی آدام مک‌کی با فروشی برابر 6.3 میلیون دلار در رده هشتم جدول فروش این آخر هفته سینماهای آمریکای شمالی ایستاد. این فیلم در 38 بازار خارجی 7 میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خود در سراسر جهان را به 69.6 میلیون دلار برساند.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

سواری با هم 2

3175

1

39.5

39.5

2

بازگشته از گور

3559

4

35

93.1

3

جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد

3822

5

31

856.9

4

13 ساعت : سربازان مخفی بنغازی

2389

1

19

19

5

بابا خونست

3322

4

11.3

131.3

6

نُرم از شمال

2411

1

8.8

8.8

منبع : هالیوودریپورتر / 17 ژانویه