• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • پروند‌ه‌ای برای انتخابات خبرگان

    تقدیمی هدف:

    پروند‌ه‌ای برای انتخابات خبرگان؛ از حذف بزرگان تا پیروزی خبرگان مردم

    vv

    سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – 20 آذر ماه سال گذشته بود که عبدالرضا رحمانی فضلی فرمان آغاز روند اجرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را به فرمانداران سراسر کشور ابلاغ کرد تا این انتخابات در هفتم اسفند ماه برگزار شود.

    شش روز پس از این فرمان، ثبت‌نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد؛ شروعی که از همان ابتدا به دلیل ثبت‌نام چند زن مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و موجب شد که همان زمان سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با نام‌نویسی برخی بانوان در انتخابات مجلس خبرگان بگوید که مسئولیت تعیین حضور بانوان در خبرگان با فقهای شورای نگهبان است.

    در طول مدت ثبت‌نام نامزدها، شخصیت‌هایی که برای اولین بار برای حضور در مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند بیش از آنهایی که چندین دور در این مجلس حضور داشتند و اما این بار ثبت‌نام نکردند، جلب توجه کرد. آیت‌الله کاظم صدیقی، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، حجت‌الاسلام مجید انصاری، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا و حجت‌الاسلام محسن غرویان و محسن اسماعیلی جزء ثبت‌نامی‌ها بودند و آیات و حجج اسلامی چون واعظ طبسی، رضا استادی، محسن خرازی، عباس محفوظی، علی اصغر معصومی، هادی باریک‌بین و حسن آقا شریعتی نیاسر نیز از حضور در این انتخابات خودداری کردند.

    آنطور که علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور پس از اتمام ثبت‌نام نامزدهای پنجمین دوره مجلس انتخابات خبرگان رهبری اعلام کرد در این دوره 801 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان 16 نفر زن بودند. او جوان‌ترین ثبت‌نام کننده را 23 ساله و مسن‌ترین نامزد را 92 ساله عنوان کرد.  با اتمام این مرحله پرونده نامزدهای مجلس خبرگان برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

    تعدد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات خبرگان و مجلس واکنش دو چهره مهم را در پی داشت. یکی آیت‌الله یزدی رییس مجلس خبرگان بود که ثبت‌نام 800 نفر برای رقابت بر سر 88 کرسی را هدفمند خواند و خواستار توجه نهادها به این امر شد. دیگری آیت‌الله جنتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه تهران از تعداد بالای ثبت‌نام کنندگان در انتخابات ابراز تاسف کرد و با طعنه‌ای به نامزدهای مجلس خبرگان گفت که کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند و چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند.

    در مقابل وزیر کشور اولین مسئولی بود که به این نگرانی‌ها پاسخ داد. رحمانی فضلی در بازدید از ستاد انتخابات کشور، تعدد کاندیداها را موجب امکان بیشتر انتخاب مردم دانست و گفت که اگر او هم نگران بود، از تعدد نامزدها تشکر نمی‌کرد. او به نگرانی آیت‌الله یزدی نیز اینگونه پاسخ داد که اگر تصور می‌کنند عده‌ای در پشت پرده دنبال اهدافی هستند، اسناد و اطلاعات خود را به نهادهای مربوطه از جمله وزارت اطلاعات ارائه دهند.

    آزموني با حضور 400 نامزد

    با اتمام ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان، این بار نوبت آن بود که صلاحیت علمی این افراد مورد بررسی شورای نگهبان قرار گیرد. از این رو طبق اطلاعیه شورای نگهبان اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری از شرکت در آزمون معاف شدند اما سایر افرادی که تحصیلات حوزوی داشته و در امتحان شهریور ماه نیز شرکت نکرده بودند، مکلف شدند در 15 دی ماه در آزمون صلاحیت علمی که از سوی شورای نگهبان در محل دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار می‌شد، شرکت کنند.

    15 دی فرا رسید و حدود 400 نفر از ثبت‌نام کنندگان در محل دبیرخانه مجلس خبرگان در شهر قم حاضر شدند که شش تن از آنها زن بود. پیش از شروع‌آزمون آیت‌الله مومن از فقهای شورای نگهبان و مسئول برگزاری آزمون در جمع شرکت‌کنندگان حاضر و اعلام کرد که این آزمون برای مچ‌گیری نیست و تنها هدف سنجش اطلاعات علمی افراد است. او به شرکت کنندگان قول داد که نتایج آزمون خبرگان کاملا محرمانه است. آزمون در ساعت 8:30 آغاز شد. داوطلبان باید به 15 سوال یعنی به 5 سوال از اصول، 5سوال از فقه و 5 سوال از تحرير الوسيله و جواهر الکلام حضرت امام به صورت استدلالي و اجتهادي به صورت تشریحی پاسخ می‌دادند.

    در این آزمون چهره‌های مشهوری در آزمون خبرگان شرکت نکردند. از جمله آنها حجت‌الاسلام سید حسن خمینی بود که کانال تلگرامی‌ منتسب به او همزمان با آزمون تصویری را منتشر کرد که در آن یادگار امام(ره) در حال تدریس است.

    سنجش اجتهاد از راه آزمون يا ….

    پس از این آزمون حرف‌ و حدیث‌هایی در جامعه مطرح شد که چرا شورای نگهبان که اعضای آن نیز از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان هستند باید صلاحیت سایر رقبا را احراز کنند. برخی دیگر نیز مطرح می‌کردند که این بار چرا قبولی در آزمون اهمیت بسیار پیدا کرده و چرا همچون ادوار گذشته از راه‌های دیگر این صلاحیت برای حضور در مجلس خبرگان احراز نمی‌شود. برخی نیز تائید اجتهاد از سوی مراجع و علما را برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان کافی می‌دانستند.

    در برابر این انتقادات، آیت‌الله یزدی در مقام پاسخگویی به عنوان رییس مجلس خبرگان و از فقهای شورای نگهبان اعلام کرد که تایید اجتهاد افراد ازسوی جامعه مدرسین و اساتید حوزه برای شورای نگهبان اعتبار ندارد. این اظهارات بیشتر متوجه سید حسن خمینی بود که در آزمون شرکت نکرده بود اما بسیاری از علما و مراجع نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را مجتهد اعلام کرده بودند. این اظهارات آیت‌الله یزدی واکنش‌های مختلفی را در جامعه در پی داشت. یکی از آنان حجت‌الاسلام مهدی طباطبایی بود که در نامه‌ای خطاب به فقهای شورای نگهبان اعلام کرد که« اجتهاد با اجازه مراجع حاصل می‌شود و اجتهاد فقهای محترم شورای نگهبان نیز از طریق تایید چند عالم یا مرجع بوده است و به این طریق اجتهاد افتخار می‌کنند و حق هم همین است».

    ردصلاحيت شده هاي شهير

    ششم بهمن نتایج بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات خبرگان اعلام شد. به گفته سیاوش ره‌ پیک صلاحیت 166 نفر از داوطلبان خبرگان رهبری تایید شد،207 نفر رد و 158 نفر انصراف دادند. در این اعلام نتایج مشخص شد که با وجود اینکه از برخی بانوان برای شرکت در آزمون علمی خبرگان دعوت شده بود، اما شورای نگهبان با ورود زنان به مجلس خبرگان رهبری مخالفت کرد.

    آیت‌الله موسوی بجنوردی، آیت‌الله امجد، آیت‌الله کاظم صدیقی، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام غرویان، حجت‌الاسلام مجید انصاری، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی و حجت‌الاسلام مهدی طائب از چهره‌های شاخص رد صلاحیت شده و آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی و حجت‌الاسلام رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز از چهره‌های شاخص انصراف دهنده از انتخابات خبرگان بودند.

    پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها مشخص شد که برخی بدون آنکه در آزمون شرکت کنند، صلاحیتشان به تائید فقهای شورای نگهبان رسید که می‌توان به حجت الاسلام علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری اشاره کرد.

    با اعلام این نتایج، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعیه اي اعلام کرد نامزدهایی که صلاحیت‌شان مورد تائید قرار نگرفته می‌توانند از هشتم تا دهم بهمن شکایت خود را اعلام کنند. آیت‌الله امجد هم که صلاحیتش مورد تائید قرار نگرفته بود در تماسی با سید حسن خمینی و سایر افرادی که صلاحیتشان مورد تائید قرار نگرفته، در اعتراض به این شیوه بررسی صلاحیت‌ها از تقاضای تجدیدنظر صرف نظر کنند.

    اعتراض سيدحسن خميني و ورود هاشمي رفسنجاني

    با این وجود حجت الاسلام سید حسن خمینی در روز نهم بهمن و یک روز مانده تا پایان ثبت اعتراض نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت، در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و روحانیون گفت که به خواست مردم و بزرگان به عدم احراز صلاحیتم اعتراض می‌کنم. او که از عدم احراز صلاحیت خود تعجب کرده بود، در این مراسم گفت که «اینکه بعضی از حضرت آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته ها و کتاب های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.» نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی همچین پیش‌بینی کرد که «اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر {اعتراض به عدم احراز صلاحیت} اقدام می کنم».

    رد صلاحیت سید حسن خمینی برای بسیاری از کنشگران سیاسی و مردم غیر قابل باور بود و واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. واکنش آیت‌الله هاشمی به این مسئله و آن هم در مراسم سالگرد ورود امام خمینی به کشور، حواشی بسیاری را نیز بوجود آورد. رییس مجمع تشخیص مصلحت در این مراسم که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، نسبت به رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت «صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.»

    غلامعلی حداد عادل هم که آن زمان سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان بود به این اظهارات هاشمی واکنش نشان داد و گفت که صرف نوه کسی بودن دلیل بر صلاحیت و عدم صلاحیت آن فرد نیست بلکه صلاحیت از طریق امتحان احراز می‌شود که در این مورد احراز نشده است.

    نتايج نهايي بررسي صلاحيت ها
    پس از کنش‌ها و واکنش‌های بسیار در روز 21 بهمن فرمانداری‌ها نتیجه قطعی احراز صلاحیت‌ها را به نامزدها اعلام کردند. سیاوش ره‌پیک هم که سخنگويی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را داشت اعلام کرد که سه نفر از نامزدهای عدم احرازصلاحیت شده خبرگان را تایید و 8 نفر از تایید شده‌ها را رد کردیم که بر این اساس، سید محمد واعظ موسوی از استان آذربایجان شرقی، حسن مفرح زاده ابوزیدآبادی و محمدعلی مقدس از استان اصفهان، سید عباس حسینی قائم مقامی، مهدی هادوی مقدم و محمد غروی از استان تهران، علی محمدی از خراسان رضوی، حبیب‌الله شعبانی و سید علی حسینی از استان قم و میرکتولی از گلستان حذف و آقایان محمدعلی خزائیلی، جواد مجتهد و حسین ردایی به نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان افزوده شدند.

    از مهم‌ترین چهره‌هایی که در این دوره از انتخابات صلاحیتشان به دلیل عدم شرکت در آزمون علمی و یا عدم کسب نمره قبولی رد شد، به آیات و حجج اسلام موسوی بجنوردی – کاظم صدیقی- مصطفی پورمحمدی – مجید انصاری- سید حسن خمینی- سروش محلاتی – رسول منتجب نیا- محمود امجد – مرتضی آقاتهرانی – محسن غرویان – سید محمد غروی – محمد تقی رهبر- ناصر سقای بی ریا – مرتضوی کیاسری – مهدی طائب – محمد غرضی – عباس قائم مقامی- مهدی هادوی مقدم – محمد جواد حجتی کرمانی، احمد مبلغی – محمد اشرفی اصفهانی – اعظم طالقانی اشاره کرد. همچنین در این صلاحیت آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب نماینده ادوار اول، سوم و چهارم مجلس خبرگان، مجتبی طاهری خرم آبادی، حسن نمازی و سید محمد واعظ موسوی نمایندگان کنونی مجلس خبرگان و محمدرضا عباسی فرد نماینده دوره سوم نیز برای حضور در پنجمین دوره انتخابات خبرگان احراز نشد.

    پس از این اعلام نتایج خبر آمد که سید حسن خمینی با آیت‌الله یزدی رییس مجلس خبرگان و از فقهای شورای نگهبان پیش از اعلام رسمی صلاحیت‌ها دیدار کرده است. رسانه‌های منسوب به اصولگرایان تندرو و کانال‌های تلگرامی‌شان در جزئیات این دیدار اعلام کردند که نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی از علت رد صلاحیت خود جویا شده که آیت‌الله یزدی نیز تأکید کرده است که «به هیچ وجه مسائلی به جز مسائل علمی چیز دیگری مطرح نبوده و نیست» . اما کانال تلگرامی سید حسن خمینی پس از این فضا‌سازی با تاکید بر اینکه این دیدار دو نفره بوده و هیچ‌کس دیگری در آن حضور نداشته است، اعلام کرد که “اگر لازم باشد و حضرت آيت الله يزدى مصلحت بدانند محتواى ان جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسيارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحيت علمى يادگار امام را بگشايد.

    اختلاف جامعتين بر سر حمايت از هاشمي رفسنجاني

    در این انتخابات سه لیست انتخاباتی مطرح شد. هرچند که در اداور گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز یک لیست واحد ارائه می‌کردند اما در این دوره در برخی از حوزه‌ها از جمله تهران بر سر حضور یا عدم حضور آیت‌الله هاشمی در لیست‌ اختلاف داشتند که در نهایت جامعه مدرسین از آیت‌الله هاشمی حمایت نکرد اما جامعه روحانیت از وی حمایت کرد. در مقابل نیز لیست خبرگان مردم به سرلیستی آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام حسن روحانی در سراسر کشور منتشر شد که در برخی از استان‌ها با یکدیگر مشترک و در برخی از حوزه ها با یکدیگر اختلاف داشت.

    در لیست خبرگان مردم برای استان تهران، جایی برای آیت‌الله جنتی، آیت‌الله یزدی و ایت‌الله مصباح یزدی در نظر گرفته نشده بود و در فضاهای مجازی برخی گروه‌ها و کانال‌ها با بازنشر لیست هاشمی از مردم می خواستند به پای صندوق‌های رای رفته و به لیست هاشمی رای بدهند تا این سه نفر در این انتخابات رای نیاورند. یکی از نویسندگان بی بی سی فارسی نیز تحلیل کرده که اگر چند درصد مردم رای دهند، این سه نفر رای نمی آورند. این روند، واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌ها را به دنبال داشته و برخی این لیست را «انگلیسی» می خوانند.

    خبرگان مردم يا ليست انگليسي؟

    رسانه‌های نزدیک به گروه‌های تندرو نیز این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و آن را توطئه انگلیس خواندند  و از طرف دیگر به برخی از نامزدهایی که در لیست خبرگان مردم حضور داشتند فشار می آودند تا ضمن اعلام برائت از این لیست، حضور خود در آن لیست را تکذیب کنند. موضوعی که پس از انتشار اخباری، نامزدهای خبرگان مجبور می‌شدند این بداخلاقی‌های رسانه‌های تندرو را تکذیب و همه را به وحدت دعوت کنند. در این راستا خبری مبنی بر افشاگری فرزند آیت‌الله بطحایی از فشار ستاد اصولگرایان برای خروج پدرش از لیست هاشمی منتشر شد. او گفت که تماس گیرندگان می‌گفتند شما از لیست آقای هاشمی انصراف بدهید. ما شما را وارد لیست اصولگرایان می‌کنیم و همه تبلیغات شما را انجام می‌دهیم. مدام اصرار بر این داشتند که شما انصراف بدهید، گفتم: ببینید ما از بابت بی‌بی سی و لندن، اعلام برائت کردیم، ما کاری به حمایت آنها نداریم. ما خودمان هستیم و لیست آقای هاشمی و بچه‌های انقلاب. ولی اینکه ما از لیست بیرون بیاییم، این خبرها نیست، ما به هیچ‌وجه از این لیست انصراف نمی‌دهیم.

    آیت‌الله هاشمی نیز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران گفت که انگ زدن‌های انتخاباتی از روی درماندگی است و عوامل نفوذی واقعی کسانی هستند که با امکانات بیت‌المال سعی در تخریب چهره‌های انقلابی دارند. زشت‌ترین نفوذ برای انسان‌ها، نفوذ شیطان در دل کسانی است که هر گونه کار غیراخلاقی از جمله انگ زدن به رقبای انتخاباتی را با توجه به مطامع دو روزه دنیا، برای اهداف خویش توجیه می‌کنند. وی همچنین در دیدار با نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس گفت که تعبير لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است و تبلیغ بر این ماجرا که دشمنان برای مردم ایران تعیین تکلیف می‌کنند، بسیار زشت و زننده است، چون به گونه‌ای دارند القاء می‌کنند که انگلیسی‌ها در سراسر کشور ایران نفوذ دارند و نامزد معرفی می‌کنند.

    پيروزي «خبرگان مردم»

    انتخابات در روز جمعه هفتم اسفند برگزار و با پایان رای‌گیری، شمارش آرا آغاز و با اتمام شمارش هر حوزه انتخابیه، نمایندگان منتخب خبرگان در استان‌ها اعلام شد. روز دوشنبه نیز شمارش آرای تهران به اتمام رسید. تمامي نامزدهاي پيروز، به جز يک مورد از ليست انتخاباتي «خبرگان مردم» بودند که از سوي آيت الله هاشمي رفسنجاني ارائه شده بود. تنها محمد سجادي عطاآبادي از ليست مذکور، راي لازم را کسب نکرد و در عوض آيت الله جنتي که مورد حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم بود،به مجلس خبرگان راه يافت و آیات یزدی و مصباح یزدی نیز از راهیابی بازماندند. در استان تهران آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله امامی کاشانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی به ترتیب بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

    بررسی نتیجه این انتخابات حکایت از آن داشت که 3 منتخب اختصاصی جامعه مدرسین و 16 منتخب اختصاصی خبرگان مردم وارد این مجلس شده‌اند. به عبارت دیگر از سه لیست جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و خبرگان مردم، 66 منتخب در لیست جامعه روحانیت حضور داشتند اما جالب است که هیچ کدام از این افراد نامزد اختصاصی جامعه روحانیت نیستند و نامشان دست کم در یک لیست دیگر هم آمده است. نام 64 منتخب نیز در لیست جامعه مدرسین بود که در بین آنها سه منتخب، نامزد اختصاصی آنها بودند. لیست خبرگان مردم نیز 55 نفر را به مجلس دور بعدی خبرگان فرستاد که 16 نفر از آنان به طور اختصاصی مورد حمایت این لیست بودند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.