پرچمداری یک زن برای دنیا پیام دارد

چاپ

پرچمداری یک زن برای دنیا پیام دارد/ تضمینی برای نتیجه نمی‌دهیم.رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به انتخاب یک بانو برای پرچمداری کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی گفت: انتخاب یک زن به این عنوان از سوی ایران برای دنیا پیام دارد.

به گزارش خبرنگار هدف ، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز چهارشنبه و پس از برگزاری نشست سرپرستان اعزامی به بازیهای آسیایی گفت: همه اقدامات لازم برای اعزام کاروان ورزش ایران به بازیهای آسیایی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همکاری فدراسیون ها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به ورزش و تزریق انرژی مثبت و نشاط به مردم از این طریق گفت: مردم بجز نتیجه که برایشان مهم است به بازی جوانمردانه و تلاش ورزشکاران هم نگاه می کنند و برایشان مهم است. همه دیدند که با وجود شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر اسپانیا بازهم مقام معظم رهبری پیام دادند و از تلاش بازیکنان تشکر کردند. دیدگاهی که ایشان دارند را برای سرپرستان کاروان ورزش ایران به جاکارتا تبیین کردیم تا بدانند که جدا از نتیجه وظیفه دیگری هم دارند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که تاکید کردیم این است که باید از حاشیه ها دوری کنیم. یعنی هم فدراسیون ها و هم کمیته المپیک و وزارت ورزش باید تلاش کنند که فضای ورزش را آرام نگه دارند تا همه در آرامش به کارشان ادامه دهند. رسانه ها باید فضایی را ایجاد کنند که ورزش آرامش داشته باشد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت ورزش در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای موفقیت ورزش ایران در بازیهای آسیایی استفاده کرده ایم. مسئولان تیم ها و فدراسیون هم تمام تلاششان را کرده اند که تیم های تحت مدیریت شان به بهترین شکل ممکن در این مسابقات حضور پیدا کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه کار ورزش ایران در این دوره از مسابقات سخت است گفت: کشورهای دیگر هم برنامه ریزی خوبی در این مورد داشته اند. اندونزی به عنوان میزبانی هم برنامه ویژه ای برای کسب جایگاه شایسته داشته و طوری برنامه ریزی کرده است که بتواند جایگاه خوبی در بین کشورهای مدال آور داشته باشد.

صالحی در مورد تعاملی که بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود خواهد دارد گفت: سیاست های ما کاملا در یک راستا است و با شعار یک ملت، یک صدا و یک پرچم در این مسابقات حضور خواهیم داشت. این را بدانید که تعامل بین وزارت ورزش و کمیته المپیک در بهترین شرایط قراردارد و می خواهیم کنار هم باشیم و به ورزش کمک کنیم.

وی در مورد اقداماتی که برای بهتر شدن شرایط کاروان ورزش ایران صورت گرفته است گفت: در مرحله اول 70 درصد مسائل مالی فدراسیون ها را تامین کردیم. در مرحله دوم با برگزاری جلسات تمام هماهنگی ها را انجام داده ایم. مرحله سوم هم این است که ما به همراه وزارت ورزش و صداوسیما تلاش کنیم که ورزش در آرامش کارش را دنبال کند.

صالحی امیری در مورد اینکه آیا برای میزبانی از بازیهایی آسیایی برنامه ای دارید گفت: این جزو آرزوی ماست که بتوانیم این میزبانی را داشته باشیم. در رایزنی هایی هم که با رئیس شورای المپیک آسیا داشتیم در این مورد صحبت شده  است اما طبیعتا باید بتوانیم زیرساخت های لازم برای این کار را داشته باشیم. البته صحبت کرده ایم که بتوانیم میزبانی مشترک با کشورهای همسایه داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش خبرنگار هدف  که آیا انتخاب پرچمدار زن برای کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی با نگاه سیاسی یا مسائل غیرورزشی صورت گرفته است گفت: این حق زنان ایران است که بتوانند مثل مردان پرچمداری یک کاروان ورزش را برعهده داشته باشند. ما از انتخاب یک بانو برای پرچمداری هدف داشته ایم. ضمن اینکه خانم علیزاده علاوه بر اینکه یک بانو هستند، تنها خانم المپیکی ما هم هستند.

سیدرضا صالحی امیری خاطرنشان کرد: انتخاب علیزاده نه تنها به این خاطر بوده که وی یک خانم است، بلکه به خاطر این بوده که ایشان مدال آور ما در المپیک هم هستند. ما از انتخاب ایشان این هدف را داشتیم که به دنیا پیام بدهیم نگاه ما جنسیتی نیست. بلکه اعتقاد داریم بانوان هم شایستگی و لیاقت پرچمداری کاروان ورزش ایران را دارند. مطمئنم که در آینده این شایستگی بیشتر خود را نشان خواهد داد.

صالحی امیری در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار هدف  مبنی بر اینکه پیش بینی شما برای بازیهای آسیایی چیست گفت: هیچ تضمینی بابت نتیجه نمی دهیم. وعده غیرقابل جذب به مردم نمی دهیم اما این تضمین را می دهیم که قهرمانان برای کسب نتیجه تمام ظرفیت خودشان را به کار خواهند گرفت. البته تعداد اعضای کاروان نسبت به گذشته بیشتر شده  قطعا در مدال آوری بهتر خواهیم بود.