پمپئو پیش شرط‌ها را برای ایران رو کرد!

چاپ

بین الملل > دیپلماسی – وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یک شبکه آمریکایی از پیش شرط مذاکره با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف ، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی در خصوص پیشنهاد ترامپ به ایران اعلام کرد که پیش شرط هایی وجود دارد.

پمپئو دراین باره گفت: از پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایرانی ها حمایت می کنم اما در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه تسلیحاتی شود.

پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع سرمایه‌گذاری در کره‌شمالی پرداخت و گفت: اطمینان دارم آمریکایی‌هایی خواهند بود که بخواهند در کره‌شمالی آزاد و قانون‌محور سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد، در صورتی که پیونگ‌یانگ با آمریکا در زمینه خلع سلاح همکاری داشته و آینده‌ای روشن‌تر رقم بزند، سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی، چین و ژاپن نیز از فرصت‌های اقتصادی در کره‌شمالی بهره خواهند گرفت.

پمپئو گفت، درباره موضوع رشد اقصادی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صحبت و به او گفته شده که ایجاد نظامی قانون‌محور و جذب سرمایه خارجی از جمله راه‌های سریع برای توسعه اقصادی این کشور است.