پیام های مهم سفر اینفانتینو به

zz

چاپ

پیام های مهم سفر اینفانتینو به تهران

zz

ورزش > مدیریت ورزش – جیانی اینفانتینو کمتر از یک ماه تا انتخابات فیفا برای دیداری چهره به چهره با رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سفر آسیایی اش سری هم به تهران زده است.

 

خبرگزاری خبرهدف؛ اینفانتینوی سوئیسی جدی ترین گزینه انتخابات فیفا که دبیرکل سوئیسی یوفاست ،درحالی بامداد چهارشنبه وارد تهران شد و با استقبال عباس ترابیان به هتل آزادی رفت که برای نخستین بار در سال های اخیر ، ایران را در انتخابات بزرگی چون ریاست فیفا ، به عنوان یک وزنه محاسبه شده و این قدر برای مرد سوئیسی اهمیت داشته تا او که از سوی کشورهای صاحب فوتبال دنیا حمایتی جدی می شود ، برای رسیدن به ارای بخشی از کشورهای کم برخوردارتر در فوتبال آسیا راهی ایران شود.

علی کفاشیان که با مدیریت ضعیف خود در فوتبال داخلی با انتقادهای بسیاری در سیستم تامین مالی فوتبال ، برگزاری لیگ ، اداره تیم های ملی ، فوتبال پایه و دیگر ارکان این رشته ورزشی پرطرفدار با انتقادهایی جدی روبرو شده و حتی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس او را عامل اصلی مشکلات و تخلفات در فوتبال معرفی کرده و اعلام داشته به قوه قضاییه معرفی شده است ، خارج از ایران و در مناسبات جهانی فوتبال جهان حالا برای خود وزنه ای کلیدی محسوب می شود. خواه نا خواه و در دل همه انتقادهایی که منتقدانش به شیوه مدیریتی این رئیس دارند ، در آخرین انتخابات برگزار شده در فوتبال که به ریاست مجدد سپ بلاتر انجامید ، علی کفاشیان پارتنر منطقه ای پیرمرد سوئیسی بود. پارتنری که توانست 15 رای را در کمپین حمایت از بلاتر در تهران جمع کند. او به عنوان رئیس یکی از مناطق پنچگانه فوتبال آسیا ، به طور مستقیم بر کار 5 فدراسیون دیگر نظارت دارد و حالا به عنوان یکی از نایب رئیسان فوتبال آسیا بر کار اجرایی فوتبال این قاره نظارت می کند. حتی اگر مدام در داخل کشور و با توجه به شناختی از مدیریت مبتنی بر خنده کفاشیان وجود دارد ، او را صاحب کرسی تزئینی در فوتبال آسیا بدانند ، یکی مثل جیانی اینفانتینو برای ریاست فیفا نمی تواند ریسک کند و ترجیح می دهد به دیدار کفاشیانی بیاید که صراحتا اعلام کرده است در این انتخابات پیش رو از شیخ سلمان بحرینی حمایت می کند و اساسا یکی از لیدرهای اصلی جریان حمایت از مرد بحرینی در فوتبال آسیا محسوب می شود.

کفاشیان که در دو سال گذشته با حمایت ویژه شیخ احمد کویتی توانسته جایگاهش در فوتبال آسیا را مستحکم کند و تلاش های 7 ساله اش در ای اف سی را اقلا برای خودش به سرانجام برساند ، حالا این قدرت را پیدا کرده که در انتخابات فیفا صاحب نقشی کلیدی شود ، اگرچه به قیمت این همه انرژی که برای رسیدنش به این جایگاه صرف شده ، در داخل کشور ، مدام مشکل و مشکل و مشکل بوده که برای فوتبال ملی ایران تراشیده شده است. فوتبالی که حالا برچسب فساد خورده و باید در دادگاه به پرونده های متعدد باز شده برایش پاسخگو باشد. کفاشیان که همین حالا با فشار شدیدی از سوی وزارت ورزش برای جدایی از فوتبال روبروست ، در دقایق دیدار با اینفانتینو می تواند با همان خنده های معروفش برای داشتن سهم بیشتر از آینده فوتبال دنیا رایزنی کند و در یک بازی برد – برد به این بیاندیشد که شیخ عربی برایش آورده ای بیشتر دارد یا مدیر سوئیسی. این را از یاد نبرید که رابطه شیخ سلمان بحرینی با شیخ احمد کویتی دیگر به گرمی چند ماه قبل نیست و شیخ کویتی لابی گر این حس را دارد که شیخ سلمان مثل گذشته بر مدار راهنمایی های او پیش نمی رود!