• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • چطور برج سازی به آلودگی هوای تهران دامن زد؟

    تقدیمی هدف:

    چطور برج سازی، تراکم‌فروشی و ساخت و ساز بی رویه به آلودگی هوای تهران دامن زد؟

    جامعه > شهری – یک کارشناس محیط زیست از تاثیر بلندمرتبه سازی های شمال و غرب تهران بر آلودگی هوا و علت کم شدن توان خودپالایی هوای تهران می گوید.

    تاثیر ساخت و ساز زیاد و بلندمرتبه سازی در تهران و گسترده شدن این موضوع بر افزایش آلودگی هوای تهران بر کسی پوشیده نیست. این مسئله آن قدر مورد تاکید کارشناسان قرار گرفت که رییس جمهور دستور نظارت بر بلندمرتبه سازی در برخی مناطق شهری را داد و گفت که برای برج ها و ساختمان های بلندمرتبه، به خصوص آن هایی که در کریدور جابه جایی هوا قرار دارند می بایست چاره اندیشی و از این به بعد ساخت آن ها ممنوع شود.

    رییس سازمان محیط زیست هم در همین راستا گفت که بارها تاثیر بلند مرتبه سازی بر جریان‌های هوا را در شورای شهرسازی مطرح کردیم. نیاز به جریان هوا در ارتفاع 10 متری را داریم اما بلندمرتبه سازی در مقابل ورود جریان‌های هوا مانع ایجاد می‌کند.

    با این وجود همچنان شاهد اعطای مجوز برای ساخت و ساز در شمال و غرب تهران هستیم و هر روز یک غول آهنی از یک نقطه شهر سربر می آورد. از آن طرف هوای تهران خودپالایی خود را از دست داده و دیگر مثل گذشته نیست که بتواند با بهتر شدن شرایط جوی و بدون کمک، خودپالایی داشته باشد.

    در همین رابطه با یوسف رشیدی، کارشناس محیط زیست به گفتگو نشستیم.

    جدیدا شاهد این هستیم که هوای تهران قدرت خودپالایی را از دست داده و ما شاهد افزایش آلاینده ها حتی با تغییر شرایط جوی هستیم. دلیل این مسئله چه می تواند باشد؟

    امسال این اتفاق نیفتاده و ما هر سال این مشکلات را داریم. در تهران تولید آلودگی بالاست و معمولا در فصول سرد وقتی با پدیده اینورژن یا وارونگی دما یا پایداری هوا مواجه می شویم دیگر قدرت اتمسفر برای جابجایی آلاینده ها کم می شود و تجمع آلاینده ها را در سطح زمین داریم.

    اگر به سال گذشته هم نگاه کنید ما همواره این وضعیت را در ماه های سرد سال به خصوص در آذر و دی ماه داشته ایم. پیک آلودگی ما با توجه به داده هایمان در آذر و دی است که بیشترین مقدار اینورژن و بیشترین روزهایی که هوا از استاندارد خارج می شود داریم.
    اما در گذشته می دیدیم یک بارندگی دو سه روز هوای تهران را پاک می کرد اما الان به محض این که باد یا باران قطع می شود، دوبارهوضعیت همان می شود که بود…

    وقتی تولید آلودگی بالا باشد شرایط اتمسفر را نمی شود تغییر داد. تنها کاری که ما می توانیم بکنیم این است که تولید آلودگی را کم کنیم. این کم کردن تولید آلودگی هم برمی گردد به راهکارهایی که مرتبط با استانداردسازی سوخت، خودرو، توسعه حمل و نقل عمومی، کمتر استفاده کردن از خودروی شخصی و چیزهای دیگر اما این که ما دنبال این باشیم که یک اتفاق خاصی باشیم و بگوییم در هوا چیز خاصی رخ داده، نه اینطور نیست.

    مشکل اصلی میزان بالای تولید آلاینده هاست. باید دنبال پایین اوردن تولید آلودگی باشیم.

    در مورد نقش ساخت و ساز بی رویه و بلندمرتبه سازی در کم شدن توانایی هوا در خودپالایی بگویید.

    شاید خیلی نتوانیم این مسئله را تاثیرگذار بدانیم چرا که وضعیت اتمسفر و مقیاس آن بسیار بزرگتر از چیزی است که ما در تصورات معمولیمان با آن مواجهیم.
    اما می شود گفت ساخت و ساز زیاد، تراکم و بالا رفتن این ها باعث بیشتر شدن تعداد جمعیت ساکن و در نتیجه بالا رفتن تعداد خودرو می شود ولی ساخت و ساز روی اینورژن نمی تواند تاثیر بگذارد. بسیار مقدارش اندک است و تاثیر آن چنانی ندارد.

    در سال های گذشته تعداد روزهایی که آلودگی داشتیم بیشتر بود یا کمتر؟

    در سال های گذشته با توجه به داده ها، مثلا سال 75 تعداد روزهای آلوده بسیار بیشتر بود. البته یک بحث تعداد روز است، بحث دیگر غلظت آلاینده هاست. آن زمان ما با مونوکسید کربن هم مشکل داشتیم ولی الان حتی وقتی اینورژن هم که می شود هیچ اسمی از مونوکسید کربن نمی شنوید و فقط شاخص آلودگی می رود روی یک آلاینده که همان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون هستند. و خیلی از آلاینده های دیگر صحبتی نمی شود.

    بنابراین ما بهبود کیفیت را در این سال ها داشته ایم ولی این مسئله راضی کننده نیست. روند آن یک روند نسبتا کاهشی بوده ولی نیازمند کار شدن بیشتر است. حتی وقتی مونوکسید کربن را به حد استاندارد رساندیم می توانیم ذرات معلق را هم با کار و تلاش بیشتر به نتیجه برسانیم و آن را به حد استاندارد برسانیم.

    در اخبار ملاحظه می کنید که در کشورهای اروپایی هم در فصول سرد می بینیم آلودگی از حد استاندارد فراتر می شود و در کشورهای توسعه یافته هم این مسئله وجود دارد ولی خب آن ها تعداد روزهای آلوده شان کمتر است و ما بیشتر. قطعا می توانیم با اقدامات بیشتر خودمان را به استاندارد نزدیک کنیم.

    ما نباید به دنبال به هم زدن شرایط اتمسفر باشیم. باید روی ساخت و ساز کنترل داشته باشیم و توزیع جمعیت را به صورت متناسب داشته باشیم و بارگذاری بیش از حد نداشته باشیم، و از آن طرف هم باید میزان تولید آلودگی کاهش پیدا کند.

    بسیاری از کارشناسان نگرانی هایی در مورد بلندمرتبه سازی های شمال و غرب تهران دارند و می گویند این کوریدور ها نباید با ساختمان های بلند احاطه می شد. چقدر این مسئله نگران کننده است؟

    این کار ها باعث می شود بارگذاری جمعیت بیشتر صورت گیرد، وقتی بارگذاری بیشتر شد، ترافیک هم بیشتر می شود، ترافیک و جمعیت و استفاده از خودرو مترادف می شود با تولید آلودگی بیشتر.

    اما نمی شود اتمسفر را با چیزهای متداولی که ما با آن سر و کار داریم مقایسه کنیم و بگوییم آن جا یک ساختمان ساخته شود روی باد کل تهران اثرگذار است. چون وزش باد از اتمسفر و جو بالا و ساختارهایی که آن جا به صورت مقیاس بزرگ هست صورت می گیرد و کاملا متفاوت با این تصوراتی است که ما داریم. موانع کوچک نمی تواند موجب جلوگیری از وزش باد شود. نگرانی از بابت افزایش جمعیت، استفاده از خودروی بیشتر داریم که این بلندمرتبه سازی ها موجب تمرکز جمعیت در یک نقطه و بالا رفتن تولید آلودگی می شود و به مشکلات آلودگی هوا دامن می زند.

    zz

    zz

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.