چه خودرویی بیشترین تاکسی های فرسوده تهران را تشکیل می دهد؟

xx

چاپ

شهرداری: اقدامی برای نوسازی نشده

جامعه > مشکلات مردم – شهرداری تهران اعلام کرده تنها در یک منطقه واقع در شرق پایتخت ۱۵ درصد تاکسی ها، فرسوده شده اند که بیشتر آنها از خودروی نوع پیکان با آلایندگی زیاد هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف

xx

xx

، موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از این بارها توسط تاکسی داران و تاکسی رانان در سرویس مشکلات مردم مطرح شده است. پس از اینکه مدیرعامل سازمان تاکسی رانی تهران اعلام کرد ۱۷ هزار خودروی فرسوده در تهران تردد می کند و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در پاسخ به این درخواست اعلام کرد نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی در دستور کار دولت قرار دارد رئیس اتحادیه تاکسیرانان شهری نیز اعلام کرد باید در کل کشور ۹۰ هزار تاکسی فرسوده، نوسازی و با خودروی جدید جایگزین شوند.

اکنون شهرداری تهران اعلام کرده حدود ۱۵ درصد از تاکسیهای شرق تهران، خودروهای مستعمل پیکان به شمار می روند که قاعدتا دارای آلایندگی زیادی هستند.

در این رابطه شهردارمنطقه ۸ از فعالیت ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در منطقه و فرسودگی ۱۵ درصد آن ها خبر داد.
بهمن نوری با اشاره به اینکه تاکسی های فرسوده فعال منطقه عموما پیکان تاکسی هستند گفت: مالکان این خودروها برای تعویض خودروی فرسوده خود ثبت نام کرده اند اما تاکنون اقدامی از سوی مسئولان مربوطه برای جایگزین کردن این خودروها انجام نشده است.
او گفت: هر خودروی فرسوده تا چند برابر یک خودروی معمولی آلودگی ایجاد می کند و به این دلیل ضرورت دارد در نوسازی خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی، دولت از شهرداری برای نوسازی این خودروها حمایت کند.
شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای سیستم حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری وتاکسیرانی با جدیت پیگیری می شود ادامه داد: تمام خودروهای تاکسی باید دارای برگه معاینه فنی باشند و در این راستا با تفاهم صورت گرفته میان شهرداری و راهور، از تردد تاکسی هایی بدون برگه معاینه فنی در منطقه جلوگیری می شود.
اینطور که پیداست نوسازی تاکسی های نوع پیکان با آلایندگی فراوان آن باید در اولویت برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قرار بگیرد. زیرا در صورتی عدم نوسازی این خودروها به گفته قالیباف، شهردار تهران، هر خودروی فرسوده پیکان سالانه هموزن خود، مواد آلاینده وارد هوای تهران می کند.